VY_32_INOVACE_ Název výukového materiálu: Co nám říká Archimédův zákon? (Účinky síly na těleso) Předmět: Fyzika Autor: Mgr. Ivana Šnáblová Cílová.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem
Advertisements

Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Mechanika tekutin tekutina = látka, která teče
Archimédes byl řecký matematik, fyzik, inženýr, vynálezce a astronom. Je považován za jednoho z nejvýznamnějších vědců klasického starověku.
ARCHIMÉDES 3.století př. n. l..
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Archimédův zákon.
Na těleso ponořené do kapaliny působí tlakové síly
Hydromechanika Archimédův zákon, ponořený objem, ponor 19
Plyny Plyn neboli plynná látka je jedno ze skupenství látek, při kterém jsou částice relativně daleko od sebe, pohybují se v celém objemu a nepůsobí na.
Fyzika - opakování.
Vztlaková síla a Archimédův zákon
Název materiálu: ARCHIMÉDŮV ZÁKON – výklad učiva.
Archimédés.
Hydromechanika.
Autor: Mgr. Barbora Pivodová
VY_32_INOVACE_269 Název školy
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _648 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Účinky gravitační síly Země na kapalinu
Mechanika II. Tlak vyvolaný tíhovou silou VY_32_INOVACE_11-18.
Archimedův zákon Yveta Ančincová.
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: Soňa Brunnová Název materiálu: VY_32_INOVACE_19_VZTLAKOVA.
Archimédův zákon (Učebnice strana 118 – 120)
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Název úlohy: 5.14 Archimedův zákon.
Vztlaková síla působící na těleso v kapalině
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Shrnutí učiva V Autor: Mgr. Barbora Pivodová Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Mechanické vlastnosti kapalin
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_22_FYZIKA
Vztlaková síla Ing. Jan Havel.
Didaktický učební materiál pro ZŠ INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY PROSTŘEDNICTVÍM ICT Autor:Bc. Michaela Minaříková Vytvořeno:listopad 2011 Určeno:7. ročník.
SKUPENSTVÍ LÁTKY Mgr. Kamil Kučera. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání pro.
Vztlaková síla. Struktura prezentace otázky na úvod teorie příklad využití v praxi otázky k zopakování shrnutí.
Archimédův zákon Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Fyzika Datum vytvoření RočníkSedmý - sekunda.
VY_32_INOVACE_ Název výukového materiálu: S jakou přesností měří váhy ( Látka a těleso) Předmět: Fyzika Autor: Mgr. Ivana Šnáblová Cílová skupina:
G RAVITAČNÍ POLE Mgr. Kamil Kučera. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání pro.
G RAVITAČNÍ POLE Mgr. Kamil Kučera. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání pro.
VY_32_INOVACE_ Název výukového materiálu: Odhad rozměrů těles - TEST S TAJENKOU (Látka a těleso) Předmět: Fyzika Autor: Mgr. Ivana Šnáblová Cílová.
VY_32_INOVACE_ Název výukového materiálu: Hydrostatický tlak – výpočet (soustava SI) Předmět: Fyzika Autor: Mgr. Ivana Šnáblová Cílová skupina:
VY_32_INOVACE_ Název výukového materiálu: Tlak – odvozená veličina SI Předmět: Fyzika Autor: Mgr. Ivana Šnáblová Cílová skupina: 7. ročník základní.
VY_32_INOVACE_ Název výukového materiálu: Převody jednotek hustoty (Soustava SI) Předmět: Fyzika Autor: Mgr. Ivana Šnáblová Cílová skupina: 6.
VY_32_INOVACE_ Název výukového materiálu: Uděláme si odměrku (Látka a těleso) Předmět: Fyzika Autor: Mgr. Ivana Šnáblová Cílová skupina: 6. ročník.
VY_32_INOVACE_ Název výukového materiálu: Difúze a Brownův pohyb (Látka a těleso) Předmět: Fyzika Autor: Mgr. Ivana Šnáblová Cílová skupina:
SPOJKY, VĚTY VEDLEJŠÍ A VĚTY HLAVNÍ Autor: Mgr.Dana Vagenknechtová Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení.
VY_32_INOVACE_ Název výukového materiálu: Pevné látky (Látka a těleso) Předmět: Fyzika Autor: Mgr. Ivana Šnáblová Cílová skupina: 7 ročník základní.
VY_32_INOVACE_
VY_32_INOVACE_
Archimédův zákon rovnováha hydrostatická vztlaková síla: tíha kapaliny
VY_ 32_INOVACE_
VY_32_INOVACE_
Archimédův zákon VY_32_INOVACE_28_Archimeduv_zakon,_vztlakova_sila
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
VY_32_INOVACE_
Název materiálu: VY_52_INOVACE_F7.Vl.08_Tlak_v_kapalinách Datum:
VY_32_INOVACE_
VY_32_INOVACE_
VY_32_INOVACE_
VY_32_INOVACE_
Archimedes ze Syrakus (?287 – 212 př. n. l.)
VY_32_INOVACE_
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
VY_32_INOVACE_
Archimédův zákon.
Archimédův zákon.
VY_32_INOVACE_
VY_32_INOVACE_
Archimédův zákon pro plyny
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_

Název výukového materiálu: Co nám říká Archimédův zákon? (Účinky síly na těleso) Předmět: Fyzika Autor: Mgr. Ivana Šnáblová Cílová skupina: 7. ročník základní školy LEDEN 2013

Použité zdroje: Měření objemu: Fotoarchiv autorky Obrázky (bez popisu) Microsoft Jiří Grossmann: Píseň Archimédův zákon: (on line) 1/2013 foto Miloslav Šimek a Jiří Grossmann: miloslava-simka-a-jiriho-grossmanna-v-semaforu/ (on line) 1/ miloslava-simka-a-jiriho-grossmanna-v-semaforu/ Archimédes: (on line) 1/2013: Jiří Bureš: on line) 1/2013http:// Archimédes ze Syrákús (on line) 1/2013

Anotace Materiál slouží k zopakování a upevnění znění Archimédova zákona. Připraví žáky k lepšímu pochopení důsledků zákona, oživí žákům vědomosti z dějepisu a z fyziky v šestém ročníku. Na 12 snímku si můžeme pomocí odkazu poslechnout Archimédův zákon ve známé hudební podobě.(kliknutím na ). Materiály jsou určeny pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu.

CO NÁM ŘÍKÁ ARCHIMÉDŮV ZÁKON? ia.org/wikipedia/com mons/2/21/Stomachio n.JPG A JEŠTĚ NĚCO NAVÍC

ARCHIMÉDŮV ZÁKON =. g.

JAK SI MATEMATICKÝ VZTAH ZAPAMATOVAT A HLAVNĚ POUŽÍT ?

ZOPAKUJEME SI MĚŘENÍ OBJEMU Těleso vytlačilo 12 ml vody

VLASTNOSTI KAPALIN A PLYNŮ KAŽDÁ LÁTKA MÁ SVOU HUSTOTU. NA ČÁSTICE PŮSOBÍ GRAVITAČNÍ SÍLA. ČÁSTICE SE NAVZÁJEM SNADNO POHYBUJÍ. KAPALINA A PLYN KOPÍRUJE TVAR NÁDOBY.

GRAVITAČNÍ SÍLA ZEMĚ Gravitační síla Gravitační zrychlení Hmotnost

VÝPOČET HMOTNOSTI TĚLESA m=.V

ARCHIMÉDŮV ZÁKON =. g. HMOTNOST VYTLAČENÉ KAPALINY. g = G TÍHA VYTLAČENÉ KAPALINY TROCHU HUDEBNÍ HISTORIE:

ZOPAKUJEME SI REFRÉN TĚLESO PONOŘENÉ DO KAPALINY JE NADNÁŠENO SILOU, KTERÁ SE ROVNÁ TÍZE KAPALINY TĚLESEM VYTLAČENÉ. m/porady/899536/foto09/01.jpg ARCHIMÉDŮV ZÁKON

Zkusíme to ještě jinak: Na těleso v kapalině (nebo plynu) působí vztlaková síla, která je přímo úměrná objemu ponořené části tělesa a hustotě okolního prostředí. =. g.

ARCHIMÉDŮV ZÁKON KONSTRUKTÉŘI ZÁMOŘSKÝCH LODÍ MUSÍ POČÍTAT S TÍM, ŽE JEJICH LOĎ BUDE MÍT VELKOU TÍHU. MUSÍ POSTAVIT LOĎ TAK, ABY MĚLA CO NEJVĚTŠÍ PONOR.

NĚCO VÍC O SLAVNÉM UČENCI ZNÁME PŘÍBĚH PODVEDENÉHO CÍSAŘE A NEPOCTIVÉHO ZLATNÍKA. ACHIMÉDES V NĚM DOKÁZAL, ŽE VYROBENÁ KORUNA NENÍ ZE ZLATA.

VYMYSLEL, JAK POMOCÍ ZRCADEL ZAPALOVAT ŘÍMSKÉ LODĚ. es_water_balance.gif

view_animated_small.gif Archimédův šroub (čerpadlo)

Ozubená kola

Opsal pětiúhelník okolo kruhu. Potom vepsal šestiúhelník do kruhu. Tak postupoval dále, až k 96úhelníku. Změřil délku jeho stran.

Dejte mi pevný bod ve vesmíru a já pohnu celou Zemí“ PÁKA

TO NENÍ ZDALEKA VŠECHNO, DOKÁŽEŠ SI ZJISTIT NĚCO NAVÍC? medes.html V KNIHOVNĚ URČITĚ NAJDEME NĚKOLIK ENCYKLOPEDIÍ. MŮŽEME HLEDAT NA INTERNETU, VŽDYCKY SI VYHLEDÁMĚ VÍCE ZDROJŮ A TY POROVNÁME. NAPŘÍKLAD: