Vzdělávací materiál: Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: V/2 Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193, Tel.: , Tel.řed./fax: ,
Advertisements

Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Práce, výroba ZÁKLADY EKONOMIKY. NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA: III/2 VZDĚLÁVACÍ.
ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV : VY_32_INOVACE_26_11_Z9_Skála AUTOR : Mgr. Aleš Skála TÉMA : Zemědělská výroba Základní škola Libina, příspěvková.
VY_32_INOVACE_Fi_III_26 Název Odlišný stupeň rozvoje států Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro.
Název školy:Základní škola, Hradec Králové Milady Horákové 258 Autor:Mgr. Lukáš Dubrovský Název: VY_32_INOVACE_03_03B_USA Téma: Zeměpis Ameriky a Asie.
Digitální učební materiál Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_ INOVACE_17-19 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova.
Název školy: Základní škola Mnichovo Hradiště Autor DUM: Mgr. Veronika Sluková Název: VY_32_INOVACE_55_Spotřební průmysl_Sluková Téma: Spotřební průmysl.
SVĚTOVÉ HOSPODÁŘSTVÍ. Dělíme na: Primární sektor (těžba nerostných surovin, zemědělství, lesní a vodní hospodářství, rybolov) Sekundární sektor (průmysl,
Průmyslová revoluce 11 Důsledky a změny. Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Kódování materiáluvy_32_INOVACE_dej1_dkc13 Označení materiáludkc13_prum_rev_dusledky_zmeny.
Kód DUM :VY_32_INOVACE_ICT_I/1.12 Škola: Základní škola a Mateřská škola Dobronín, příspěvková organizace Polenská 162 / 4, Dobronín Číslo projektu:
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek.
Energetická hodnota potravin (EH)
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Digitální učební materiál:
Služby I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Škola pro 21. století
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávací materiál: Olomoucký kraj Operační systém:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Název projektu Zlepšení podmínek vzdělávání na základních školách
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
ZEMĚPIS - SVĚT Severní Amerika
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Průmyslová revoluce 1 Podmínky a rozvoj.
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Výkon, účinnost VY_32_INOVACE_11_218
Lidstvo a jeho dějiny (1) – Časová přímka
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
PRŮMYSLOVÁ REVOLUCE A JEJÍ DŮSLEDKY
Vzdělávací materiál: Plzeňský kraj Operační systém:
Ekonomika– národní hospodářství
Transformátory Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
SVĚTOVÉ HOSPODÁŘSTVÍ.
Název školy: Základní škola T. G
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Diana Jančářová NÁZEV: Služby obyvatelstvu TÉMATICKÝ CELEK: Společenské.
Název školy Základní škola Šumvald, okres Olomouc Číslo projektu
Vzdělávací materiál: Indie Operační systém: Windows XP Professional
ÚLOHA STÁTU V TRŽNÍ EKONOMICE
Název projektu Zlepšení podmínek vzdělávání na základních školách
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Diana Jančářová NÁZEV: Světové hospodářství TÉMATICKÝ CELEK:
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Rozdělení zemí podle vyspělosti
CESTOVNÍ RUCH AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Šablona 32 VY_32_INOVACE_05_23_Období Studené války.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Vzdělávací materiál: Amerika Operační systém: Windows XP Professional
Hospodářství Proměna světového hospodářství
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
Závislost elektrického odporu
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
Vzdělávací materiál: Dno oceánů Operační systém:
Název školy: ZŠ Pardubice - Spořilov
Transkript prezentace:

Vzdělávací materiál: Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: V/2 Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd Číslo DUM: V-2_BC_52-Cer Název DUM: Světové hospodářství Operační systém:Windows XP Professional Autorský software:MS PowerPoint 2007 Autor:Mgr. Kateřina Červinková Škola:ZŠ nám. Svobody 3, Šternberk Vytvořeno:23. dubna 2011

Poznámky pro výuku: Předmět:ZEMĚPIS Téma:OBECNÝ ZEMĚPIS Název:SVĚTOVÉ HOSPODÁŘSTVÍ Třída:ZŠ - II. stupeň, 8. ročník Anotace: vývoj průmyslu - průmyslové revoluce charakteristika průmyslu průmyslová odvětví lokalizační faktory

SVĚTOVÉ HOSPODÁŘSTVÍ

Vývoj hospodářství 1) lovecko – sběračská civilizace Lidé přizpůsobeni přírodním podmínkám Věci k životu získávali lovem a sběrem Zdokonalování nástrojů z přírodních materiálů

2) zemědělská civilizace Označuje se i jako zemědělská revoluce Vymezení se člověka vůči přírodě Umožnila zvýšení počtu obyvatel na Zemi

3) Průmyslová revoluce 19. století – rychlý hospodářský růst Někdy se naše civilizace nazývá energetická – spotřeba velkého množství energie Prohlubující se hospodářské rozdíly mezi jednotlivými státy světa

Struktura hospodářství 3 sektory (skupiny): 1) primér – zemědělství, lesnictví, rybolov 2) sekundér – průmyslová výroba 3) terciér – služby, obchod, doprava, školství, věda, zdravotnictví atd. Může se vyčleňovat i kvartér – služby placené z veřejných rozpočtů

V současné době se zvyšuje podíl terciéru, primér ustupuje Země vyspělé – minimální podíl priméru Země zaostalé – vysoký podíl priméru

Zakresli graf struktury hospodářství u vyspělých a méně vyspělých států:

Oblasti světového hospodářství Jádrové oblasti – hospodářsky nejrozvinutější – soustředění výroby i služeb, vysoká životní úroveň Západní Evropa, USA, Japonsko Periferní oblasti – nízká hosp. úroveň

Zakresli jádrové a periferní oblasti: LAZARIDIS, Panagiotis V.. wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:

Kliparty aplikace PowerPoint Kliparty aplikace PowerPoint Použitá literatura a zdroje: