HUDBA V MARKETINGOVÉ KOMUNIKACI Ing. Mgr. Radim Bačuvčík, Ph.D. U
Náplň kurzu 1. Hudba, její definice a typologie 2. Hraniční oblasti hudby - muzak, sound art, background music 3. Hudba v persuazivní komunikaci 4. Psychologické aspekty hudby 5. Sociální a komunikační aspekty hudby 6. Sémantické aspekty hudby 7. Hudba v televizní, rozhlasové a internetové reklamě 8. Využití hudby v dalších oblastech marketingové komunikace 9. Hudba v prostoru (letištní haly, supermarkety) 10. Hudba v pracovním procesu BAČUVČÍK, R. Hudba v reklamě GRAAKJAER, JANTZEN. Music in Advertising LUSENKSKY. Sounds Like Branding ZAGER. Writing Music for Television and Radio Commercials FRANĚK, M. Hudební psychologie. Praha: Karolinum, ISBN BEK, M. K sociologii české hudebnosti. Praha: KLP, ISBN POLEDŇÁK, I. Hudba jako problém estetiky. Praha: Karolinum, ISBN Doporučená literatura
Zápočet 1. Prezentace zajímavé ukázky využití hudby v MK -stručná analýza - v čem je to zajímavé, jak to působí (hudební prostředky, estetická stránka věci), čím to přispívá k efektivitě MK + jakákoliv další informace k tomu -podněty a otázky k diskuzi -výsledek je třeba odevzdat, nejlépe jako prezentaci, stačí ukázka (link) a stručný komentář (klidně formou odrážek) - e- mailem na adresu 2. Seminární práce na podobné téma v rozsahu cca 5 stran 3. Výzkum - Hudba v obchodním prostředí. Navštívíte 15 komerčních prostor (obchody i jiné, viz protokol), kde hraje hudba, a zpracujete záznam (online, k dispozici tištěný protokol) + samozřejmě docházka :-)))