F YZIKA Optické vlastnosti oka Vypracoval: Lukáš Karlík.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Pionýrů 400, Frýdek – Místek
Advertisements

Optické vlastnosti oka
Optické vlastnosti oka
Optické vlastnosti oka
SOUSTAVA SMYSLOVÁ Informace o okolním světě a o vlastním těle dostáváme prostřednictvím smyslových buněk Smyslové buňky tvoří základ čidel Čidla jsou vybavena.
Oko spojná optická soustava obraz komorová tekutina oční čočka sklivec
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Oko. Oko Jeden ze smyslových orgánů Zrakem vnímáme světlo, jeho intenzitu, barvy, tvary, vzdálenosti Umožňuje rozvoj mysli, vzdělání a zážitků.
Optické vlastnosti oka
ZRAKOVÉ ÚSTROJÍ A JEHO VADY Benešová Andrea Koudelková Petra Zezulová Andrea Hanousková Katka.
SMYSLOVÉ ORG ÁNY. SMYSLOVÉ ORGÁNY (čidla) Umožňují vnímat podněty z okolního prostředí Obsahují buňky (receptory)- reagují na podráždění Podněty vedou.
Oční vady. Krátkozrakost Dalekozrakost Šedý zákal Zelený zákal Vetchozrakost Šilhání Astigmatismus Tupozrakost Barvoslepost.
SVĚTELNÉ JEVY Vypracovala: Mgr. Monika Schubertová.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 9. ročníku. Žák navazuje na učivo probrané v 7. ročníku a učivo prohlubuje. Žák vysvětlí funkci čočky v lidském oku.
Fyzika a chemie společně CZ/FMP/17B/0456 SOUBOR VÝUKOVÝCH MATERIÁLŮ FYZIKA + CHEMIE ZŠ A MŠ KAŠAVA ZŠ A MŠ CEROVÁ.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Linda Kapounová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Přednášky z lékařské biofyziky Masarykova universita v Brně Biofyzika příjmu a zpracování informací Biofyzika vnímání světelných podnětů.
ČOČKY Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_10_32.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Lukavice, okres Ústí nad Orlicí AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_05_15_ZRAK TÉMA: SMYSLOVÁ SOUSTAVA.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Optické vlastnosti oka TÉMATICKÝ CELEK:
Základní škola Libina, příspěvková organizace, Libina 548,788 05,IČ: Název projektu: Škola hrou Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Riskuj - optika 2 Číslo DUM: III/2/FY/2/3/20 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast: Optika Autor:
VY_32_INOVACE_PŘČL.11 Autor: Mgr. Jitka Žejdlíková Datum vytvoření: leden 2012 Ročník: 8. Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Vzdělávací obor: Přírodopis.
Tým Robost Uvádí Prezentaci oOKU aZraku. Co je to O kO ? Je to orgán o který musíme hodně pečovat  Oko zajišťuje zrak Protože 
Smyslové orgány 1 Zrakové ústrojí, sluchorovnovážné ústrojí obr. 1 obr. 2 Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF.
Preget, Matějka a Grulich. - vnímání okolí tímto druhem oka je výrazně odlišné, než je tomu u lidí - výhodou složených očí je schopnost vnímat velký zorný.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 9. ročníku. Žáci navazují na učivo probrané v 7. ročníku a učivo prohlubují. Žák zná základní typy čoček, umí je.
PaedDr. Jozef Beňuška OKO JAKO OPTICKÁ SOUSTAVA aneb O akomodaci, brýlích a pod.
Oko Barbora Davidová Tereza Broušková Ha An Nguyen Kateřina Onderková.
Čočky I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u
1. KŘÍŽOVKA Pohyb může být posuvný a ….. Veličina s jednotkou m³ 1
Oko, brána do duše, nebo do světa?
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Martin Havlena
Optické klamy VY_32_INOVACE_57_Optické klamy Autor: Pavlína Čermáková
Světelné zdroje, optické prostředí Vypracoval: Lukáš Karlík
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
ZRAK ŠABLONA 32 VY_32_INOVACE_17_28_Zrak.
Souhrnné otázky, Světelné jevy
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Optické vlastnosti oka
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_26_FYZIKA
Rovinné zrcadlo Název : VY_32_inovace_09 Fyzika - rovinné zrcadlo
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 9_12
ÚSTROJÍ ZRAKU (opakování pojmů - 2.část)
Z očí do očí Fyzikální Část.
Stavba oka Funkce oka Onemocnění oka Zajímavosti o oku
Lom světla Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Jakub Vrána, Zdeněk Dorazil, Štěpán Konečný
Název školy Základní škola Šumvald, okres Olomouc Číslo projektu
Lidské oko Název : VY_32_inovace_17 Fyzika - lidské oko
Optika – optická mohutnost
Zobrazení zrcadlem a čočkou
NÁZEV ŠKOLY: 2. ZÁKLADNÍ ŠKOLA, RAKOVNÍK, HUSOVO NÁMĚSTÍ 3
ZŠP a ZŠS Uherský Brod projekt č. CZ / /21
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Čočky - spojky
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Čočky Název : VY_32_inovace_13 Fyzika - čočky Autor: Jana Pěničková
1) LIDSKÉ OKO AKOMODACE =děj vyklenování či zplošťování čočky – umožňuje zaostřování Oko je vyplněno kapalinou Rohovka je průhledná (vchod světla) Průchod.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Dalekohled
Zobrazování optickými soustavami
Zrakové ústrojí, sluchorovnovážné ústrojí
Světelné jevy -shrnutí
Zobrazení tenkou čočkou
Optika – vady oka a jejich odstranění.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
F-Pn-P065-Zorny_uhel_a_lupa
Člověk a technika – OPTICKÉ PŘÍSTROJE
F-Pn-P064-Oko_a_jeho_vady
Zobrazování optickými soustavami
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Transkript prezentace:

F YZIKA Optické vlastnosti oka Vypracoval: Lukáš Karlík

S TAVBA LIDSKÉHO OKA 1 – cévnatka 2 – sítnice 3 – žlutá skvrna 4 – sklivec 5 – čočka 6 – komorová tekutina 7 – rohovka 8 – duhovka 9 - bělima

Z DRAVÉ OKO Komorová tekutina, oční čočka a sklivec tvoří spojnou optickou soustavu. Tato soustava vytváří na sítnici skutečný a převrácený obraz, menší než ve skutečnosti. Sledujte spolužákovo oko ze strany, když pozoruje tabuli a náhle si dá před obličej ruku a zaostří na ní zrak. Jakých změn jste si všimli? Oční čočka se vypoukne. Pomocí toho může lidské oko pozorovat bližší i vzdálenější předměty ostře.

K RÁTKOZRAKÉ OKO Má-li oko protáhlý tvar, vzdálené předměty dopadají ostře před sítnici. Takový člověk je vidí rozmazaně. Krátkozrakost upravují brýle rozptylky → posunou nám obraz na sítnici. Krátkozrakost může být způsobena i vadami oční čočky.

D ALEKOZRAKÉ OKO Má-li oko zploštělý tvar, obraz blízkých předmětů vzniká až za sítnicí. Dalekozrakost se upravuje brýlemi spojkami. Ty posunou obraz na sítnici. Stejně jako u krátkozrakosti může být i dalekozrakost způsobena vadami oční čočky.