Pokus o sjednocení Německa. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Člověk a společnost – Pokus o.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3 AUTOR: Mgr. Miroslava Šerá DATUM VYTVOŘENÍ: září 2011 NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_Fyzika_6.ročníku.
Advertisements

Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Soldánová Dáša Název: VY_32_INOVACE_12C_16_Vznik Rakouska-Uherska Téma:
Kamarádství, přátelství. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport, zdraví, svět.
ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV : VY_32_INOVACE_26_11_Z9_Skála AUTOR : Mgr. Aleš Skála TÉMA : Zemědělská výroba Základní škola Libina, příspěvková.
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_11_Z8_Skála AUTOR: Mgr. Aleš Skála TÉMA: Norsko Základní škola Libina, příspěvková organizace,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno- venkov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Petr Punčochář NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_13_Česká.
Základy duševní hygieny. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport, zdraví, svět.
Vztahy a pravidla soužití - škola. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport,
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_30_12_HV9_Skála AUTOR: Mgr. Aleš Skála Základní škola Libina, příspěvková organizace, Libina.
Pokus o sjednocení Itálie. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Člověk a společnost – Pokus o.
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_21_09_Z6_Skála AUTOR: Mgr. Aleš Skála Základní škola Libina, příspěvková organizace, Libina.
Podnebné pásy – tropický pás
Počátky průmyslové revoluce v českých zemích
AUTOR: Mgr. Hana Műllerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_5B_08
Přizpůsobivost rostlin
AUTOR: Mgr. Petr Punčochář
Pražské červnové povstání
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Venkovské osídlení AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Romantismus.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Bez vody není život AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Přírodní zdroje na Zemi
Konstituční monarchie ve Francii
Po čem šlapeme AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Německo AUTOR: Mgr. Aleš Skála NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_09_Z8_Skála
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Název projektu: Moderní škola
Mezinárodní migrace AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Jaklová
EVROPSKÉ STÁTY V 1. POLOVINĚ 19. STOLETÍ
Přírodní katastrofy AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá
Mapa AUTOR: Mgr. Aleš Skála NÁZEV: VY_32_INOVACE_21_05_Z6_Skála
Různé podmínky života na Zemi
Richard Wagner AUTOR: Mgr. Aleš Skála
ČESKO-SUROVINOVÉ ZDROJE
Název a číslo materiálu:
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Franz Schubert AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Název a číslo materiálu:
Rozdělení zemí podle vyspělosti
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Karel Svoboda AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Poslední Přemyslovci Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. Texty jsou vlastní originální.
Název projektu: Moderní škola
Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Revoluce ve Francii
Anotace Žák se seznámí s problematikou národa, národnostních menšin a vztahu majority a minorit Autor Mgr. Petr Stonawski Jazyk Čeština Očekávaný výstup.
VY__III/2__INOVACE__161 Režim dne školáka.
Společnost Označení materiálu:
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Člověk a společnost, Dějepis
Revoluční rok 1848 Francie, Itálie, Německo 2.stupeň ZŠ
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Bc
České země za 1. světové války
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Věcné učení Vláda, parlament, politické strany
Slunce.
REVOLUCE ROKU 1848.
Proč se střídají roční období
Revoluce v evropských zemích 1848
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost (Výchova k občanství)
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Transkript prezentace:

Pokus o sjednocení Německa

ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Člověk a společnost – Pokus o sjednocení Německa. NÁZEV MATERIÁLU VY_32_INOVACE_4C_D8_15_Pokus o sjednocení Německa. ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ PŘEDMĚTDějepis ROČNÍK8. KLÍČOVÁ SLOVA Německo, občanské gardy, celní unie, Fridrich Vilém IV. DATUM

Anotace Tato prezentace je určena pro žáky 8. tříd základní školy, pro vzdělávací obor Člověk a společnost – dějepis. Žáci se seznámí se situací v Německu ve 40. letech 19. století.

Hospodářské sjednocování - snaha o sjednocení německého národa v jednom státě - hospodářskou převahu získalo pozvolna Prusko, které na počátku 30. let vytvořilo s většinou německých států celní unii, tedy hospodářskou jednotu - snaha vytvořit společný trh, společné právo a společnou měnu

Revoluce v německých státech - němečtí panovníci ze strachu z revoluce propustili neoblíbené ministry - povolili zřizovat občanské gardy, vyhlásili svobodu tisku a rovnost občanů před zákonem - v hlavním městě Pruska Berlíně vypukly v březnu 1848 nepokoje, které skončily vítězstvím povstalců - pruský král Fridrich Vilém III. přislíbil svolat sněm a vydat ústavu

Frankfurtský parlament - v květnu 1848 se sešlo ve Frankfurtu nad Mohanem Národní shromáždění, které mělo vypracovat ústavu pro sjednocené Německo - národní střety – na jedné straně zastánci sjednocení velkého Německa proti zastánci tzv. maloněmeckého sjednocení – bez rakouských a českých zemí

Frankfurtský parlament

Zasedání frankfurtského parlamentu v roce 1848

Odmítnutí pruského krále - začátkem roku 1849 zvítězila představa maloněmeckého sjednocení - poslanci vypracovali ústavu nového německého spolkového státu a nabídli císařskou korunu pruskému králi Fridrich Vilém IV. císařskou korunu z rukou frankfurtského parlamentu odmítl přijmout Pokus sjednotit roztříštěné Německo parlamentní cestou ztroskotal - pod tlakem Rakouska a Ruska byl obnoven Německý spolek

Fridrich Vilém IV.

Opakovací otázky 1.Vysvětlete pojem celní unie. 2. Kdy a proč se sešel frankfurtský parlament? 3. Kdo to byl Fridrich Vilém IV.? 4. Proč odmítl pruský král císařskou korunu?

Zdroj k textu Novověk – Doc. PhDr. Milan Hlavička, CSc.- učebnice dějepisu pro 8.ročník základní školy a 3. ročník osmiletého gymnázia, 1. vydání 2002, SNP – pedagogické nakladatelství, akciová společnost, Bělehradská 47, Praha 2, , ISBN – 7235 – 053 – 6 – text.

Zdroj k obrázkům Obr.č.1NEUVEDEN, Neuveden. infoglobe.cz [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: Obr.č. 2 NEUVEDEN, Neuveden. cs.wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: Obr.č. 3 NEUVEDEN, Neuveden. cs.wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: