Reportáž z akce Smysly živočichů Kateřina Bílková | 5. A 1.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Přizpůsobení živočichů k prostředí
Advertisements

INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
VY_32_INOVACE_Př-ž 6.,7.18 Anotace:
OPAKOVÁNÍ 2 Prvouka 3.třída. OPAKOVÁNÍ 2 Prvouka 3.třída.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Lesní obratlovci – savci
Fyziologie a evoluce smyslových orgánů živočichů
Systém savců 3 Přírodopis VY_32_INOVACE_ sada, Př 5
Potravní vazby rostlin a živočichů
Savci - opakování.
Predátoři.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Zoologická zahrada Východ ZOO.
Živočichové opakování Vypracovala: Mgr. Miloslava Tremlová.
Člověk 2. díl Za předpokladu použití psacích potřeb.
Tulák sob a jiné zajímavosti
Smyslové orgány.
SMYSLOVÉ ORGÁNY 3. ročník
Pes a kočka Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.32
ČLOVĚK A PŘÍRODA Přírodopis
Mgr. Hana Hoberlová, ZŠ Rajhrad
Jak poznávám a vnímám Pavel Šuranský.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Nervová soustava a smyslové orgány
POHYB: Antonín touška 4.b.
VY_III/2_INOVACE_111_Smyslová ústrojí
Slyší neslyšitelné - Zvířata používají sonary
Lidské tělo - SMYSLY Prvouka 3.ročník. Lidské tělo - SMYSLY Prvouka 3.ročník.
ŠVÁBI.
LETOUNI Letouni tvoří početnou skupinu velmi zvláštních savců (asi 750 druhů) Mezi letouny patří kaloni a netopýři Největší zvláštností jsou přední končetiny.
Živočichové Dělení.
Hmyz Přírodopis VY_32_INOVACE_209, 11. sada, Př 4
Smysly člověka (všeobecně)
CHOBOTNATCI - největší suchozemští savci
KROKODÝLI.
Matyáš Kvapil projekt: NETOPÝR
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem EU-OPVK-CZ.1.07/1.4.00/ :III/2 VY_12_INOVACE_ ČLOVĚK A JEHO SVĚT NA I. STUPNI ZV-LMP.
Procvičujeme písmenko ž VY_32_INOVACE_20 Sada 4 Jazyková výchova ZŠ a MŠ Dešná It ve škole 1622/21/7.1.4/2010.
Novorozenecké období. Od narození – do 6. – 8. týdne Od narození – do 6. – 8. týdne Vývojový mezník na počátku období Vývojový mezník na počátku období.
Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Živá a neživá příroda III. 3. přednáška
I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u
VY_32_INOVACE_05_Kytovci
LOUKA živočichové.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Autor: Mgr. Aranka Kopišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_12_PŘÍRODOPIS
PLOUTVONOŽCI CHOBOTNATCI
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
Anotace : Program slouží k procvičování a opakování přírodovědného učiva ve 4. ročníku.
Název školy: MŠ a ZŠ Veselí nad Moravou, Kollárova 1045
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Prezentace – výklad učiva
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy ZŠ a MŠ Březno Název: Autor: Mgr. Petr Pištěk
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Smyslové orgány.
Hana Svobodová, Iveta Böhmová, 8D.  Říše: živočichové  Kmen: strunatci  Třída: savci  Řád: šelmy  Podřád: psotvární  Čeleď: medvědovití.
projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Název školy: ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor: Mgr. Dagmar Šaflová
LIDSKÉ TĚLO VY_32_INOVACE_5A_09 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
ŠELMY PLACENTÁLOVÉ.
SMYSLOVÁ SOUSTAVA DENISA POSKOČILOVÁ 8.C. SMYSLI ZRAK – SVĚTLO SLUCH –ZVUKY ČICH – PACHY CHUŤ – JÍDLO HMAT – CO CÍTÍME KDYŽ SI NA TO SÁHNEME.
Materiál je určen pro výklad učiva prvouky ve 3. ročníku
Základní škola a Střední škola CREDO, o. p. s. Číslo projektu: CZ. 1
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Transkript prezentace:

Reportáž z akce Smysly živočichů Kateřina Bílková | 5. A 1

2 1. Zrak Reportáž | Kateřina Bílková | 5. A Zrak je nejdůležitějším smyslem živočichů a lidí. Každý tvor se snaží v neustálém boji o potravu přežít a sám nebýt sežrán. Závěr: Když má živočich zrak, tak je lépe vybavený k přežití

3 2. Sluch Reportáž | Kateřina Bílková | 5. A Sluch je dokonalým smyslem u živočichů, kteří jsou aktivní v noci nebo v prostředí, kde je omezené světlo, např. netopýři nebo velryby. Závěr: Nejdokonalejší formu sluchu mají netopýří, kteří loví pomocí echolokace (chytání odražených zvuků).

4 3. Čich Reportáž | Kateřina Bílková | 5. A Výjimečný čich mají psovité šelmy, ryby a hmyz. Savci mají sídlo čichu v nosu, brouci na nohách a motýli na tykadlech Závěr: Čich je u těchto živočichů důležitý, protože podle pachových značek poznají druh živočicha, pohlaví, stáří, nemoc, nervozitu atd.

5 4. Hmat Reportáž | Kateřina Bílková | 5. A Mnoho druhů hmyzu se vyznačuje, např. štíři a pavouci mají hmat na dálku. Cítí i velmi jemné otřesy a vibrace. Závěr: Pro pavouky je hmat důležitý smysl, bez nějž by nepřežili

6 5. Chuť Reportáž | Kateřina Bílková | 5. A Většina zvířat má omezenou chuť a někteří přijímají po celý život jenom jeden druh potravy. Např. panda se živí jenom bambusem, a proto je ohroženým druhem. Závěr: Na příkladu pandy je vidět, jak je důležité neničit životní prostředí.

7 6. Infračidlo Reportáž | Kateřina Bílková | 5. A Infračidlo je schopnost živočicha vnímat teplo jiného živočicha na dálku. Nejlépe to umí hadi, kteří odhalí teplokrevného tvora až na 1,5 m. Závěr: Bohužel tento smysl používají klíšťata a komáři.

8 7. Závěr Reportáž | Kateřina Bílková | 5. A Co se mne na přednášce nejvíc zaujalo? 1.Hadi dokážou vnímat na 1,5 m teplo živočicha. 2.Sluch používají i delfíni, když plavou v moři. 3.Zaujalo mě, že nám kromě jiných živočichů ukázali také užovku červenou, kterou jsem si mohla pohladit. Děkuji Vám za pozornost.