NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: RNDr.Ivana Řehková NÁZEV:VY_32_INOVACE_ R19_Objem válce TEMA: Matematika 8.ročník.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Advertisements

NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: RNDr.Ivana Řehková NÁZEV:VY_32_INOVACE_ R16_Jednoduché úrokování TEMA: Matematika.
Popis válce: Válec má dvě podstavy. Podstava má tvar kruhu. Válec je rotační těleso. Válec vznikne rotací obdélníku kolem jedné své strany.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Miluše Džuberová Hranoly Jaký je objem stanu? Kolik materiálu se spotřebuje na sloup?
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: RNDr.Ivana Řehková NÁZEV:VY_32_INOVACE_ R12_ Měřítko TEMA: Matematika 7. ročník.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Studená, okres Jindřichův Hradec Autor: Mgr. Marie Hartmannová Název : VY_32_INOVACE_7B28Fy6_Objem 2 Téma:
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
 NÁZEV: VY_42_INOVACE_13  AUTOR: Petr Kubec  OBDOBÍ:  ROČNÍK: 9  VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Matematika a její aplikace  VZDĚLÁVACÍ OBOR: Matematika.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Tělesa –Válec Číslo.
F YZIKA Měření objemu. Vypracoval: Lukáš Karlík. Z NAČKA A JEDNOTKA OBJEMU Objem je, stejně jako délka, fyzikální veličina. Každá fyzikální veličina má.
 NÁZEV: VY_42_INOVACE_06  AUTOR: Petr Kubec  OBDOBÍ:  ROČNÍK: 9  VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Matematika a její aplikace  VZDĚLÁVACÍ OBOR: Matematika.
Rotační válec Síť, povrch, objem
Opakování 1 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Název prezentace (DUMu): Geometrická posloupnost – řešené příklady
Objem a povrch kvádru a krychle
Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem Leden 2012
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Matematika VIII. Rotační válec Creation by IP&RK.
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_17_MERENI_OBJEMU_TELES Název materiálu:
KUŽEL 6 - Výpočet objemu NÁZEV ŠKOLY
Opakování na 4.písmenou práci 6.ročník
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Matematika Koule.
1. Křížovka Věci, která má tvar, rozměr, říkáme
Měření objemu kapalin Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Matematika Komolý rotační kužel
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Autor: Ing. Jitka Michálková
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Hustota 8. ročník.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Přímá tělesa v úlohách z praxe
Tělesa –čtyřboký hranol
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
VY_32_Inovace_ Písemné sčítání v oboru do 100
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
OBSAH KRUHU VY_42_INOVACE_15_02.
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
OBJEM Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Geometrie pro 9. ročník Autor: Mgr. Hana Vítková Datum:
FYZIKÁLNÍ VELIČINY Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Tělesa –Pravidelný šestiboký hranol
Geometrie pro 9. ročník Autor: Mgr. Hana Vítková Datum:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_19 Fyzika,
MATEMATIKA Objem a povrch jehlanu 2.
Rotační válec Síť, povrch, objem
Užití mocnin a odmocnin ve slovních úlohách II.
Povrch kvádru.
MATEMATIKA Objem a povrch hranolu 4.
Autor: Mgr. Marie Hartmannová
Autor: Mgr. Monika Kysilková
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: RNDr.Ivana Řehková NÁZEV:VY_32_INOVACE_ R19_Objem válce TEMA: Matematika 8.ročník ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/

Prezentace je určena k první hodině tématu. Žáci si zopakují získané poznatky o tělesech, která již probírali. Zopakují vzorce pro objem. Odvodí vzorec pro objem válce. Tento vzorec použijí u vzorového příkladu a učivo procvičí na dalších příkladech. Na závěr si žáci ujasní, v jakých jednotkách mohou objem válce počítat. U posledního příkladu je připravena nápověda.

 Jaký tvar má podstava? Kvádr Krychle Hranol

 1/ Krychle: V= a.a.a  2/ Kvádr: V= a.b.c  3/ Hranol: V= S pod. v  Zastavme se u posledního vzorce. Vysvětlete význam písmen. Platí tento vzorec i pro krychli a kvádr?

 Jaký tvar má podstava válce?  Upravte univerzální vzorec pro objem hranolu pro válec.  V= S pod.v  V= π.r 2.v

 Vypočtěte objem válce s poloměrem podstavy r=4cm a výškou v=5cm. v r V= πr 2 v V= 3, V= 251,2 V=251,2 cm 3 r=4cm v=5cm V=? cm 3

 Vypočtěte objem válce:  1/ Poloměr podstavy je 7cm, výška 21 cm cm 3  2/Poloměr podstavy je 50cm, výška 1m. 0,785m 3  3/ Průměr podstavy je 4m, výška 10m. 125,6m 3

 V jakých jednotkách můžeme vyjádřit objem?  Jaký je vztah mezi dm 3 a litrem? 1 dm 3 = 1l Příklad: Kolik litrů vody se vejde do hrnce s poloměrem podstavy 15cm a výškou 10cm? Nápověda: počítejte v dm. Asi 7 l