PROCENTA Vymezení pojmu procento, základ, počet procent.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Mgr. Milena RÁČKOVÁ Název:VY_32_INOVACE_514_PŘEVODY JEDNOTEK Téma: PROCVIČOVÁNÍ JEDNOTEK.
Advertisements

Matematika - 7. ročník Procenta % % % % % Stavební spoření 25 % státní příspěvek % Některé díly se vyskytují častěji. Pro setiny byl zaveden zvláštní název.
Úhel Převody jednotek velikosti úhlů Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radomír Macháň. Dostupné z Metodického portálu.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Procenta Slovní úlohy. Jméno autora: Marie Roglová Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): duben 2013 Ročník:7. Tematická oblast: Matematická gramotnost.
Jméno autora: Marie Roglová Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): březen 2012 Ročník: 8. Tematická oblast: Matematická gramotnost Téma: Slovní úlohy.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek.
 Objemový zlomek  vyjadřuje poměr objemu rozpuštěné látky V (A) a objemu celého roztoku V . Pokuste se formulovat definici objemového zlomku: Napište.
Kruh, kružnice Matematika 8.ročník ZŠ
Daňová evidence STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
Poměr Co je poměr. Dělení v daném poměru..
Měření délky pevného tělesa
VY_32_INOVACE_O3_20_Výpočet hmotnostního zlomku
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Čtyřúhelník - obdélník
STATISTIKA Starší bratr snědl svůj oběd i oběd mladšího bratra. Oba snědli v průměru jeden oběd.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_04-02
MATEMATIKA Funkce.
MATEMATIKA Čísla celá základní pojmy.
Písemné sčítání a odčítání do milionu
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU 1 – Množiny – teorie
Početní operace v oboru přirozených čísel
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Lineární rovnice a nerovnice I.
GONIOMETRICKÁ FUNKCE SINUS
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Algoritmizace - opakování
Algoritmizace - opakování
Pojem kvadratické funkce, její graf
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Poměr Co je poměr. Změna v daném poměru..
VY_32_INOVACE_29_Deleni_se_zbytkem Matematika - 3. ročník
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Čtyřúhelník – obvod čtverce
Škola: Základní škola Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín,
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Poměr v základním tvaru.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Matematika pro 2.stupeň ZŠ
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Autor: Mgr. Pavla Jeníková Název projektu: Moderní škola
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_18_TANI_A_TUHNUTI_LATEK Název materiálu:
Procenta - úvod Název : VY_32_inovace_01 Matematika – procenta úvod
Zlomky a desetinná čísla
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Pro žáky naší školy více – Na míru píšeme učebnice VY_32_INOVACE_VJ29 Excel – funkce Počet období.
Procenta Jitka Mudruňková 2014.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU:
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
MATEMATIKA První písemná práce a její analýza.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
VY_32_INOVACE_20_ Jednotky objemu
Poměr v základním tvaru.
Procenta - opakování Výukový materiál pro 9.ročník
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace Procenta v úlohách Název : VY_32_inovace_08 Matematika - procenta.
Matematika + opakování a upevňování učiva
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Čtyřúhelník - obdélník
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:
ROZVAHA (Bilance) Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Marie Hovorková. Dostupné z Metodického portálu ISSN
… jak přesně počítat s nepřesnými čísly
38 PROMILE.
Mgr. Veronika Vaňousová
Transkript prezentace:

PROCENTA Vymezení pojmu procento, základ, počet procent

Jméno autora: Marie Roglová Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): duben 2013 Ročník:7. Tematická oblast: Matematická gramotnost Téma:Procenta Metodický list (anotace): Vymezení pojmu, určení základních pojmů, 1%, základ, část, počet procent

Přemýšlej! PROCENTO Kde se v běžném životě setkáváš s pojmem procento? Označení pro procento je %

Jak můžeš v matematice vyjádřit část celku?

20 % z 600 = 120 základ počet procent procentová část

Při počítání s procenty si musíme vždy ujasnit, co je základ, to znamená 100 %! základ 100 dílků = 100 % procentová část – 40 vybarvených dílků = 40 % ZÁKLAD

Spoj příslušnou značku s pojmem: ° < % $ ‰ Menší US dolar Promile Stupeň Procento

Vyjádři části celků pomocí procent: 50 % 25 % 100 % 12,5 %

Zápis procent

Zápis tabulkových procent ve zlomku i v desetinném čísle

Jaké jsou části celků dle zadaných procent: 20 %...0,20 = 10 %...0,10 = 75 %...0,75 = 50 %...0,50 =

Procenta se dají vyjádřit i grafy a diagramy 25% 50%

Počítej 1% z 25kg = 126 m = 33,3 hl = km = 0,7 dm = 0,045 hl = mm =

Vypočítej kolik je 100% když 1% je 7m 100 % = 14 cm 589 km 0,9 hl 0,025kg 0,006 t 6,98 m

Počítej 2% = 25 1% = 100% = 4% = 84 5% = 45 7% = 14 9% = % = % = 60

Promile Menší částí než procenta jsou promile, je to jedna tisícina a značka je 1 O /oo, používá se např. při stoupání železnice, ale známější je při vyjadřování množství alkoholu v krvi. Způsob výpočtu je stejný jako u procent, jen je třeba si uvědomit, že 1 O /oo je 0,001 z celku.

Úsek železnice dlouhý 650 m má stoupání 18 O /oo. O kolik m výše je konec úseku než jeho začátek? (Jinak řečeno na úseku 650 m vystoupáme o 18 tisícin a počítáme tedy 18 O /oo z 650) 650 m ……… O /oo x ………….…18 O /oo x = x = 11,7 m Konec úseku je o 11,7 m výše než jeho začátek.