Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
NÁHRADA MZDY PŘI DOČASNÉ PRACOVNÍ NESCHOPNOSTI VY_32_INOVACE_16_1_5 NÁHRADA MZDY PŘI DOČASNÉ PRACOVNÍ NESCHOPNOSTI Autor: Ing. Jana Rauscherová CZ.1.07/1.5.00/
Advertisements

Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
VÝPOČET ČISTÉ MZDY VY_32_INOVACE_12_1_5 VÝPOČET ČISTÉ MZDY Autor: Ing. Jana Rauscherová Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace Gymnázium a Střední.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Vybrané snímače pro měření průtoku tekutiny Tomáš Konopáč.
Základní škola Emila Zátopka Zlín, příspěvková organizace, Štefánikova 2701, Zlín EU PENÍZE ŠKOLÁM OP VK Zlepšení podmínek pro vzdělávání.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Atmosférický tlak a jeho měření. Částice plynů konají neustálý neuspořádaný pohyb a mají mezi sebou velké mezery. Plyny jsou stlačitelné a rozpínavé.
Mechanické vlastnosti kapalin - opakování Vypracovala: Mgr. Monika Schubertová.
F YZIKÁLNÍ VELIČINY - TEPLOTA Ing. Jan Havel. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání.
F YZIKÁLNÍ VELIČINA - HUSTOTA Ing. Jan Havel. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
HRUBÁ MZDA VČETNĚ PŘÍPLATKŮ VY_32_INOVACE_14_1_5 HRUBÁ MZDA VČETNĚ PŘÍPLATKŮ Autor: Ing. Jana Rauscherová CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
PASCALŮV ZÁKON Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_15_29.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Fyzika pro lékařské a přírodovědné obory Ing. Petr VáchaZS – Mechanika plynů a kapalin.
VAR Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_04_32.
H YDROSTATIKA Mgr. Kamil Kučera. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání pro potřeby.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: Ing. Miluše Pavelcová NÁZEV: VY_32_INOVACE_ M 09 TÉMA: Atmosférický tlak ČÍSLO.
HRUBÁ MZDA VČETNĚ NÁHRAD VY_32_INOVACE_15_1_5 HRUBÁ MZDA VČETNĚ NÁHRAD Autor: Ing. Jana Rauscherová CZ.1.07/1.5.00/ Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Objem Objem jako fyzikální veličina Měření objemu.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Hydrostatika, hydrodynamika Přípravný kurz Dr. Jana Mattová 1.cuni.cz.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_32_08 Název materiáluTeplotní.
Šablona 32 VY_32_INOVACE_17_30_Pascalův zákon a hydraulika.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
MECHANIKA TEKUTIN Králová Denisa 4.D.
SOUTEŽ - RISKUJ! Mechanické vlastnosti kapalin (1. část)
ARCHIMÉDŮV ZÁKON Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_04_29.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Dynamika hmotného bodu
PASCALŮV ZÁKON Autor: RNDr. Kateřina Kopečná
Střední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektu
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_22_FYZIKA
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Hra k zopakování a procvičení učiva (Test znalostí)
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu: CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Chování těles v kapalině
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
VY_32_INOVACE_
VYPAŘOVÁNÍ SUBLIMACE Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_05_32.
VY_32_INOVACE_
Tlak vyvolaný tíhou vzduchu
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Pascalův zákon.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
PEVNÉHO TĚLESA A KAPALINY
VLASTNOSTI KAPALIN
Neživá příroda - vzduch
Matematika + opakování a upevňování učiva
Vztlaková síla.
Mechanické vlastnosti kapalin a plynů
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Transkript prezentace:

Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková organizace Tlak, Pascal, Bernoulli - RISKUJ Autor: VY_32_INOVACE_20_1_8 Mgr. Jan Zach

Pascal ů v, Archiméd ů v zákon, Bernoulliho rce RISKUJ VY_32_INOVACE_20_1_8Autor: Mgr. Jan Zach Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Zach.

Vlastnosti látek Vlastnosti látek Tlak Proudění Tlak Pascalův zákon Pascalův zákon Hydrost. tlak Hydrost. tlak Archim. zákon Archim. zákon Proudění Hydrost. tlak Hydrost. tlak Atmosf. tlak Atmosf. tlak Proudění Hydrost. tlak Hydrost. tlak Proudění Atmosf. tlak Atmosf. tlak Archim. zákon Archim. zákon Archim. zákon Archim. zákon Proudění Archim. zákon Archim. zákon

Pozor!!! Neklikejte mimo pole ani nerolujte kolečkem. Pozor!!! Neklikejte mimo pole ani nerolujte kolečkem.

Kapaliny mají stálý tvar a objem, plyny ne. Oprav to to tvrzení. Správná odpověď: Kapaliny mají stálý objem, tvar stejně jako plyny stálý nemají. 1000

Pro měření tlaku používáme nanometr. Není-li to správně, oprav to. Správná odpověď: NE! Je to manometr. 1000

Tlak je ve všech místech kapaliny stejný. Je to pravda? Oprav. Správná odpověď: NE! U dna nádoby je tlak větší než u hladiny. Hydrostatický tlak roste s hloubkou. NE! U dna nádoby je tlak větší než u hladiny. Hydrostatický tlak roste s hloubkou. 1000

Doplň. Atmosférický tlak s nadmořskou výškou Jak? Doplň. Atmosférický tlak s nadmořskou výškou Jak? Správná odpověď: KLESÁ přibližně o 1,3 kPa/100m. 1000

Co vyjadřuje tlak? Správná odpověď: Vyjadřuje DEFORMAČNÍ účinek síly. 2000

Vyslovte Pascalův zákon. Správná odpověď: Tlak vyvolaný vnější silou, která působí na kapalné těleso v uzavřené nádobě, je ve všech místech kapaliny stejný. 2000

Správná odpověď: Kdo a jak určil hodnotu normálního atmosférického tlaku a jaká je jeho hodnota? 2000 Torricelli. Skleněná trubice se rtutí. Sloupec rtuti sahal do výšky 76 cm. Normální atmosférický tlak je 1013,25 hPa.

Správná odpověď: Vyslovte Archimédův zákon Těleso ponořené do kapaliny je nadlehčováno vztlakovou silou, jejíž velikost se rovná tíze kapaliny vytlačené ponořenou částí tělesa.

Správná odpověď: Co popisuje rovnice spojitosti? 3000 V různých průřezech trubice protéká stálé množství kapaliny. Objemový průtok je konstantní. Q V =S.v = konst. V různých průřezech trubice protéká stálé množství kapaliny. Objemový průtok je konstantní. Q V =S.v = konst.

Správná odpověď: NE! U hladiny kapaliny je sice hydrostatický tlak roven 0, ale je zde atmosférický tlak. Celkový tlak je tedy 1013,25 hPa. NE! U hladiny kapaliny je sice hydrostatický tlak roven 0, ale je zde atmosférický tlak. Celkový tlak je tedy 1013,25 hPa. Jak veliký je celkový tlak u hladiny kapaliny? Je nulový? 3000

Správná odpověď: Při proudění tekutiny z širší do užší části trubice dojde ke zvýšení rychlosti proudění tekutiny, ale zároveň ke snížení tlaku tekutiny. Tlak může klesnout i pod tlak atmosférický v okolí trubice. Při proudění tekutiny z širší do užší části trubice dojde ke zvýšení rychlosti proudění tekutiny, ale zároveň ke snížení tlaku tekutiny. Tlak může klesnout i pod tlak atmosférický v okolí trubice. Co je to hydrodynamický paradox? 3000

Správná odpověď: NENÍ!!! Vztlaková síla závisí na objemu tělesa. Ten je stálý. NENÍ!!! Vztlaková síla závisí na objemu tělesa. Ten je stálý. Proč je vztlaková síla působící na těleso v dané kapalině u dna větší než u hladiny? 3000

Správná odpověď: Při zvýšení rychlosti proudění tekutiny dochází ke snížení jejího tlaku. Tím dochází k přisávání kapaliny z nádobky a jejímu rozprašování. Na základě jakého fyzikálního jevu funguje fixírka? 4000

Správná odpověď: Dřevěná krychle s délkou hrany 1 dm vyčnívá 45 mm nad hladinu sladké vody. Jaká je hustota použitého dřeva? 4000 Pod hladinou je 55 mm tedy 55%.  t je tedy 55%  k (1000 kg.m -3 ) a z toho plyne, že hustota dřeva je 550 kg.m -3. Pod hladinou je 55 mm tedy 55%.  t je tedy 55%  k (1000 kg.m -3 ) a z toho plyne, že hustota dřeva je 550 kg.m -3.

Správná odpověď: Hydrostatický tlak v dané kapalině nezávisí na objemu kapaliny ani na obsahu dna, ale pouze na výšce vodního sloupce (hloubce). Co je to hydrostatický paradox? 4000

Správná odpověď: Vyjadřuje zákon zachování mechanické energie pro kapalinu. Co vyjadřuje Bernoulliho rovnice? 4000

Správná odpověď: NE! Pa = N/m 2 N = kg.m.s -2 Pa je tedy kg.m -1.s -2 NE! Pa = N/m 2 N = kg.m.s -2 Pa je tedy kg.m -1.s -2 Jaký rozměr má jednotka tlaku 1 Pa? Je to kg.m -2.s -1 ? Jestliže ne, tak to oprav. 5000

Správná odpověď: Je úměrná druhé mocnině rychlosti. F X =1/2CS  v 2 Je úměrná druhé mocnině rychlosti. F X =1/2CS  v 2 Jak závisí aerodynamická odporová síla na relativní rychlosti? 5000

Správná odpověď: Rotující míč díky svým švům stáčí ve směru rotace proud vzduchu. Díky tomu u této strany proudí více vzduchu než na druhé straně míče. Vzduch zde musí proudit rychleji a tím dochází ke snížení tlaku. Na druhé straně vzniká přetlak. Tento rozdíl tlaků způsobuje zatočení míče. Proč míč kopnutý s falší při svém letu zatáčí? 5000

Správná odpověď: Je-li poměr stran 2:1, pak poměr objemů je 8:1. Z toho plyne, že poměr vztlakových sil je také 8:1. Dvě železné krychle jsou zcela ponořeny v téže kapalině. Poměr stran je 2:1. V jakém poměru je velikost vztlakové síly? 5000

Téma sady: Mechanika I. Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Vzdělávací obor:Fyzika Tematický okruh:Tlak, Pascalův a Archimédův zákon, Bornoulliho rovnice Anotace: Jedná se o prezentaci, která formou soutěže „RISKUJ“ zopakuje, nebo prověří znalosti žáků na téma tlak, Pascalův a Archimédův zákon a Bornoulliho rovnice. Hlavním zdrojem informací je učebnice: FYZIKA pro gymnázia – Mechanika, RNDr. Milan Bednařík, CSc., doc. RNDr. Miroslava Šiková, CSc., ing. Petr Bujok Autor:Mgr. Jan Zach Rok vytvoření materiálu: 2012 Název materiálu: Tlak, Pascal, Bernoulli - RISKUJ Jazyk:čeština Očekávaný výstup: Žák dokáže ve stanoveném čase zformulovat odpověď na otázku, učí se komunikovat a spolupracovat se spolužáky. Druh učebního materiálu:prezentace s aktivizací žáka Cílová skupina:žák Stupeň a typ vzdělávání:gymnaziální vzdělávání Typická věková skupina: let Pokyny pro práci s materiálem: Prezentaci je možné využít pro zopakování učiva na téma tlak, Pascalův a Archimédův zákon a Bornoulliho rovnice zábavnou formou. Dvě skupiny mezi sebou soupeří o lepší výsledek. Po kliknutí na danou otázku se tato otázka zobrazí. Na každou odpověď mají žáci časový limit 30 s, pak se sama zobrazí (kromě otázek za 5000, zde je limit 45 s). Časový limit lze ukončit kliknutím tlačítka myši (popř. rolovacím kolečkem). K návratu do seznamu otázek použijte tlačítko zpět. Nepoužívejte rolovací kolečko a klikejte pouze na tlačítka, jinak se může zobrazit následující otázka! Body je třeba zaznamenávat a počítat zvlášť. 5 s před zobrazením odpovědi se zobrazí nápis „Správná odpověď“.