DUSÍK Zapiš vzorcem a názvem chemické látky pod písmeny A – G. F E D N2N2 A B C G +NH 3 +O 2 -H 2 O +NaOH + +H 2 +O 2 +H2O+H2O - NO.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Advertisements

Názvosloví solí.
Vzorce pro opakování.
Dusík, N.
Chemický děj Chemie Autor: Ing. Šárka Psíková
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
SLOUČENINY DUSÍKU Mgr. Jitka Vojáčková.
Chemické značky a vzorce II
Zdravotnický asistent, první ročník Nepřechodné nekovy Sloučeniny dusíku Autor: Mgr. Veronika Novosadová Vytvořeno: jaro 2012 SZŠ a VOŠZ Zlín ZA, 1. ročník.
Pracovní list č. 3 Rovnice s kovy
RISKUJ.
Názvosloví - opakování I.
Názvosloví anorganických sloučenin (hra Riskuj)
Zlepšování podmínek pro výuku technických obor ů a ř emesel Švehlovy st ř ední školy polytechnické Prost ě jov registrační číslo : CZ.1.07/1.1.26/
Odměrná analýza – volumetrie určení množství analytu na základě spotřeby titračního činidla je nutné znát stechiometrické poměry v reakci v bodě ekvivalence.
Neutralizace. Je reakce kyseliny s hydroxidem, při které vzniká sůl příslušné kyseliny a voda. Při neutralizaci se uvolňuje teplo – je to exotermická.
ZŠ Benešov, Jiráskova 888 CHEMIE Výpočty hmotnosti z chemické rovnice - 8. ročník Mgr. Jitka Říhová.
Oxidy Dvouprvkové sloučeniny kyslíku a dalšího prvku Starší název : kysličníky Oxidační číslo : -II Podle druhy vazby : iontové a kovalentní Oxidační číslo.
Hydroxidy Přírodovědný seminář – chemie 9. ročník ZŠ Benešov, Jiráskova888 Ing. Bc. Jitka Moosová.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr.Alexandra Hoňková. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Jitka Malíčková NÁZEV:Hydrogensoli TÉMATICKÝ CELEK: Anorganické sloučeniny.
Soli. Jsou chemické látky, které obsahují kationt kovu (nebo amonný kationt NH 4 + ) a aniont kyseliny.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Chemie 8 Autor: Mgr. Radek Martinák Téma : Halogenidy FeCl 3 NH 4 Cl KI AgBr CCl 4 NaCl IF 7.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Chemie 9. roč. Název materiálu VY_32_INOVACE_01_19 Neutralizace Autor Melicharová Jana.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jiří Hajn Název DUM: Neutralizace Název sady: Chemie – 8. ročník Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
VÝZNAMNÉ KYSLÍKATÉ KYSELINY. KYSELINA SÍROVÁ Vlastnosti: Bezbarvá olejovitá kapalina Koncentrovaná (96%) je silná žíravina Její hustota je téměř 2x větší.
ZŠ Benešov, Jiráskova 888 C HEMIE Hydroxidy – 8. ročník Mgr. Jitka Říhová.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Lydie Klementová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Název DUMu: VY_52_INOVACE_14_3_NÁZVOSLOVÍ SOLí Číslo skupiny: 3 Autor: Ing. Stanislava Kolářová Vzdělávací oblast/Předmět/Téma: ČLOVĚK A PŘÍRODA / CHEMIE.
Názvosloví anorganických sloučenin Kyseliny a jejich soli.
AMINOKYSELINY PAMĚŤOVKA Čeká vás aktivita na opakování vzorců aminokyselin a zároveň trochu procvičíte paměť. Čeká vás aktivita na opakování vzorců aminokyselin.
ALKALICKÉ KOVY „PŘIŘAZOVAČKA“ K pojmům přiřaď vzorce. 1) Glauberova sůl 2) soda 3) jedlá soda 4) chilský ledek 5) potaš 6) halit 7) sylvín 8) karnalit.
VZORCE AMINOKYSELIN PŘIŘAZOVAČKA Přiřaďte ke vzorcům označených čísly 1 – 10 správný název z nabídky aminokyselin.
Předmět:chemie Ročník: 2. ročník učebních oborů Autor: Mgr. Martin Metelka Anotace:Materiál slouží k výkladu učiva o názvosloví hydroxidů, jednoduchých.
Základní škola a mateřská škola Damníkov NAŠE MODERNÍ ŠKOLA Reg. č. CZ.1.07/1.4.00/ VZDĚLÁVACÍ OBLAST: VZDĚLÁVACÍ OBOR: TÉMATICKÝ OKRUH: TÉMA: DOPORUČENO.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Škola pro 21. století Autor: Ing. Minářová Pavlína Datum/období: říjen 2013 Číslo projektu:
ZŠ Benešov, Jiráskova 888 CHEMIE Atomy se spojují v molekuly – 8.ročník Mgr. Jitka Říhová.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu: Eduard Šram
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Chemická reakce a její rovnice
Galvanický článek 12. října 2013 VY_32_INOVACE_130302
Vzdělávací oblast/obor: Člověk a příroda/Chemie
Názvosloví binárních sloučenin
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
ZŠ Benešov, Jiráskova 888 CHEMIE
CHEMIE - Sloučeniny dusíku
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Názvosloví dvouprvkových sloučenin
Autor: Mgr. Simona Komárková
VODÍK Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_17_26.
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Lucie Tuhá Číslo
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Monika Zemanová, PhD. Název materiálu:
Mýdla 6. listopadu 2013 VY_32_INOVACE_130218
Jak vznikají soli Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Elektronické učební materiály – II. stupeň Chemie 8
Koloběh dusíku VY_32_INOVACE_23_449
Látky kyselé Proč jsou kyselé? Jaké mají pH?.
VY_32_INOVACE_Slo_II_03 Oxidy 1 ppt.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
SOLI.
Ch_009_Chemické reakce_Podvojná záměna
Dělení solí Halogenidy (fluoridy, chloridy, bromidy, jodidy) sulfidy
Přehled chemických vzorců
CHEMIE - Test-obecná chemie
Karboxylové kyseliny.
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

DUSÍK

Zapiš vzorcem a názvem chemické látky pod písmeny A – G. F E D N2N2 A B C G +NH 3 +O 2 -H 2 O +NaOH + +H 2 +O 2 +H2O+H2O - NO

ŘEŠENÍ F E D N2N2 NH 3 B C G +NH 3 +O 2 -H 2 O +NaOH + +H 2 +O 2 +H2O+H2O AMONIAK - NO

ŘEŠENÍ F E D N2N2 NH 3 NO C G +NH 3 +O 2 -H 2 O +NaOH + +H 2 +O 2 +H2O+H2O AMONIAK OXID DUSNATÝ - NO

ŘEŠENÍ F E D N2N2 NH 3 NO NO 2 G +NH 3 +O 2 -H 2 O +NaOH + +H 2 +O 2 +H2O+H2O AMONIAK OXID DUSNATÝ OXID DUSIČITÝ- NO

ŘEŠENÍ F E HNO 3 N2N2 NH 3 NO NO 2 G +NH 3 +O 2 -H 2 O +NaOH + +H 2 +O 2 +H2O+H2O AMONIAK OXID DUSNATÝ OXID DUSIČITÝ KYSELINA DUSIČNÁ - NO

ŘEŠENÍ F NH 4 NO 3 HNO 3 N2N2 NH 3 NO NO 2 G +NH 3 +O 2 -H 2 O +NaOH + +H 2 +O 2 +H2O+H2O AMONIAK OXID DUSNATÝ OXID DUSIČITÝ KYSELINA DUSIČNÁ - NO DUSIČNAN AMONNÝ

ŘEŠENÍ NaNO 3 NH 4 NO 3 HNO 3 N2N2 NH 3 NO NO 2 G +NH 3 +O 2 -H 2 O +NaOH + +H 2 +O 2 +H2O+H2O AMONIAK OXID DUSNATÝ OXID DUSIČITÝ KYSELINA DUSIČNÁ - NO DUSIČNAN AMONNÝ DUSIČNAN SODNÝ

ŘEŠENÍ NaNO 3 NH 4 NO 3 HNO 3 N2N2 NH 3 NO NO 2 H2OH2O +NH 3 +O 2 -H 2 O +NaOH + +H 2 +O 2 +H2O+H2O AMONIAK OXID DUSNATÝ OXID DUSIČITÝ KYSELINA DUSIČNÁ - NO DUSIČNAN AMONNÝ DUSIČNAN SODNÝ VODA

Použitá literatura Benešová M., Satrapová H. (2002): Odmaturuj z chemie, Didaktis Brno, ISBN