7 236 : 23 Číslo, které si označíme nesmí být menší než dělitel, musí být v tom čísle obsaženo : 23 jako 70 : 20 V jednotlivých krocích dělení.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy: ZŠ A MŠ ÚDOLÍ DESNÉ, DRUŽSTEVNÍ 125, RAPOTÍN Název projektu: Ve svazkové škole aktivně - interaktivně Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Advertisements

Tercie Rovnice Rovnice – lineární rovnice postup na konkrétním příkladu.
Autor: Mgr. Radek Martinák Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika POČÍTÁME S DESETINNÝMI ČÍSLY (dělení) Přiřaď početní úlohy k početním.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
2.3 ROZKLAD VÝRAZŮ NA SOUČIN Mgr. Petra Toboříková.
Přepočty surovinových norem
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Název školy: ZŠ a MŠ Březno Autor: Jaroslava Pilná Název: VY_32_INOVACE_28_HLEDANI CISEL Téma: Hledání čísel Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Anotace:
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
AnotacePrezentace pro žáky k finanční gramotnosti - Úvěry AutorHolomková Lenka JazykČeština Očekávaný výstup seznámení se základními pojmy úvěrové politiky.
Mnohočleny Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Matematika – výrazy s proměnnými Datum vytvoření
Dělení desetinných čísel beze zbytku
Výukový materiál pro 8.ročník
VÝRAZY Matematické zápisy obsahující čísla (konstanty), písmena (proměnné) a početní operace ČÍSELNÉ S PROMĚNNOU √25 2.(4-7.8) 3x+7 4a3- 2a.
Mocniny, odmocniny, úpravy algebraických výrazů
AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková
Výpočet procentové koncentrace roztoku
Výpočet hmotnostního zlomku
ZLOMKY II. – opakování pojmů a postupů při početních operacích
Dělení mnohočlenů mnohočlenem
Algoritmizace - opakování
Algoritmizace - opakování
(2a2 – b) . (-5a) 3a . (4a + 5) (2x + 3y) . (5x – 4y)
Základní škola J. E. Purkyně a Základní umělecká škola Libochovice
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
MATEMATIKA Dělitel a násobek přirozeného čísla.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Poměr Co je poměr. Změna v daném poměru..
  Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Dělení se zbytkem VY_32_INOVACE_54_Deleni_se_zbytkem
zpracovaný v rámci projektu
Soustavy dvou lineárních rovnic se dvěma neznámými
Matematický kufr Verze 3
Písemné dělení jednociferným dělitelem
Soustavy dvou lineárních rovnic o dvou neznámých Metoda sčítací
Násobení čísly 10 a 100 VY_32_Inovace_14TK-1 Mgr
Autor: Mgr. Kateřina Nekvindová
Určování druhé mocniny velkých čísel a čísel desetinných
Zlomky Čísla smíšená..
* Zlomky a smíšená čísla Matematika – 7. ročník *
Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín Název.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ. 1
GRAFICKÝ ZÁZNAM VĚTY JEDNODUCHÉ -1.část
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jaroslav Bartl Číslo
Autor: Mgr. Pavla Jeníková Název projektu: Moderní škola
Autor: Mgr. Pavla Jeníková Název projektu: Moderní škola
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a praktická škola Arkadie o. p. s.
Dělení celých čísel (- 10) : (- 5) = 4 : (- 2) = (- 25) : 5 = Obsah:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Zbečno 23, okres Rakovník
Název školy: Základní škola J. E. Purkyně a Základní umělecká škola
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Dělení mnohočlenů jednočlenem
Desetinná čísla Vytvořil: Mgr. Lukáš Doležel
Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace
Dělení se zbytkem 3. ročník ZŠ.
Soustava dvou lineárních rovnic se dvěma neznámými
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jaroslav Bartl Číslo
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_06_Hra 3 TEMA: Hra 3
Lomené výrazy (8) Dělení
Rozklad mnohočlenů na součin vytýkáním před závorku
MATEMATIKA – ARITMETIKA 6
Ruský obrázkový slovník XIX Místnosti – комнату
Lineární rovnice Druhy řešení.
Lomené výrazy (9) Složené lomené výrazy
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Poměr a trojčlenka - opakování
Rovnice opakování Výukový materiál pro 9.ročník
MATEMATIKA Lineární rovnice s neznámou ve jmenovateli.
MATEMATIKA Lineární rovnice - procvičování.
Desetinná čísla 6. ročník ZŠ.
Transkript prezentace:

7 236 : 23 Číslo, které si označíme nesmí být menší než dělitel, musí být v tom čísle obsaženo : 23 jako 70 : 20 V jednotlivých krocích dělení si k odhadu podílů pomůžeme zaokrouhlením na desítky. Zbytek v každém kroku musí být vždy menší než dělitel.

70 : 20

2 309 : 52 = : 52 = Zkouška: : 50

Zaokrouhlování dělence i dělitele nám pomáhá jen k odhadu podílu, teprve až zpětným vynásobením se přesvědčíme o správnosti. 323 : 41 = : 83 = mnoho mnoho : : : 80

Je-li zbytek větší než dělitel, musíme podíl v příslušném kroku dělení o 1 zvětšit. 242 : 47 = : 47 = >47 7 7< : 50

Jestliže po zpětném vynásobení dostaneme číslo větší, než jaké dělíme, musíme podíl v příslušném kroku dělení o 1 zmenšit. 228 : 33 = : 33 = ? 231> : 30