Koučink dětí a mladistvých obětí obchodování Praha
KLÍČOVÉ KOMPETENCE KOUČE Základní rámec Dodržování etických norem a profesionálních standardů Stanovení pravidel spolupráce Společné vytvoření vztahu Navození důvěry a blízkosti s klientem Být přítomný jako kouč Efektivní komunikace Aktivní naslouchání Konstruktivní dotazování Přímá komunikace Podpora výsledků Akční plán Plánování cílů Práce s pokroky
Základ – otevřená a pravdivá komunikace verbální i neverbální komunikace Pravidla pro slovní komunikaci Čas pro komunikaci Vzájemná otevřenost Vzájemný respekt Hovor o náročných věcech Učit se mluvit sám za sebe Neosočovat druhé Nepovyšovat se nad druhé Mluvit k věci konkrétně Nebát se použít kritiku Chválit dítě/mladistvého za konkrétní věci KOMUNIKACE S DÍTĚTEM NEBO MLADISTVÝM V RÁMCI KOUČINKU
ANALYTICKÉ KOLO Namaluj kolo a rozděl ho na 8 případně 12 částí Do každé části napiš jeden problém Jedna polovina se týká profesního života kariéra finanční ohodnocení osobní rozvoj pracovní prostředí Druhá polovina se týká osobního života zdraví láska rodina zábava
CVIČENÍ KLADENÍ OTÁZEK
Vhodn é koučovac í ot á zky jsou č.: 1, 3, 4, 7, 10, 12, 13, 16, 17, 20, 21, 23, 24, 26, 28 Zdroj:
Čtyřlístek Namaluj si čtyřlístek a vystřihni jej Do každého lístku napiš jednu nejčastěji prožívanou emoci U každé se zamysli a řekni proč, kdy a jak probíhá Kterou z nich máš rád, podtrhni. Proč jí máš rád? Kterou z nich bys nejraději dal pryč? Její lístek odtrhni. Zamysli se: Proč tomu tak je? Co bys mohl udělat, abys tuto emoci zažíval co nejméně? Nalep odtržený lístek z čtyřlístku na čistý papír. Rozděl tento papír čárou na polovinu – do jedné poloviny napiš znaménko plus, do druhé mínus. Do každé poloviny namaluj nebo napiš, co je na této emoci pozitivního, co dobrého ti může přinést? Pokud jde o negativní emoci – proč je náročná, těžká. Klient se učí uvědomit si a pojmenovat silné a slabé stránky emocí.
Děkuji vám za pozornost