Ropa - vlastnosti Vypracovaly: Štěpánka Horká, Denisa Wöhlová a Daniel Schovánek.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ELEKTRÁRNY Mgr. Kamil Kučera. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání pro potřeby.
Advertisements

ALKENY. DEFINICE ● Alkeny jsou uhlovodíky, které mají v otevřeném uhlíkatém řetězci mezi atomy uhlíku jednu dvojnou vazbu.
Ropa - Ropa (někdy zvána také tekuté zlato nebo černé zlato) je hnědá až černá hořlavá kapalina. - Je základní surovinou petrochemického průmyslu. - Naleziště.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Fojtíková. Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
ALKANY. DEFINICE ● Alkany jsou uhlovodíky, které mají v otevřeném uhlíkatém řetězci mezi atomy uhlíku pouze jednoduché vazby.
Jaderná energie. Jestliže je jaderná energetika tak výhodná, proč se jich staví relativně málo ? ? ? ? ?
Elektronické učební materiály – II. stupeň Chemie 9 Autor: Mgr. Radek Martinák ROPA (nafta, zemní olej, černé zlato ) Těžba „pumpou “ Těžba na moři ropné.
Název školy: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6 Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu: VY_32_INOVACE_2C_01_úvod do organické chemie.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Pouště a polopouště.
VY_32_ INOVACE_ 04_ VLASTIVĚDA 4 Základní škola a Mateřská škola, Potštejn, okres Rychnov nad Kněžnou NADMOŘSKÁ VÝŠKA Autor: Mgr.Renata Viktorinová.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: Ing. Miluše Pavelcová NÁZEV: VY_32_INOVACE_ M 09 TÉMA: Atmosférický tlak ČÍSLO.
Sféry Země ZŠ Hejnice 2010 Mgr.Jan Kašpar. Sféra = vrstva, „obal“ Země Atmosféra – plynný obal Biosféra – živá hmota na Zemi Hydrosféra – vodní vrstva.
Nerostné tajemství. Minerál (lat., z minera, důl) čili nerost je prvek nebo chemická sloučenina, která je za normálních podmínek krystalická a která vznikla.
VZDUCH. Plynný obal Země se nazývá ATMOSFÉRA. Směs látek tvořících atmosféru je vzduch. SLOŽENÍ VZDUCHU: 21% kyslík 78% dusík 1% ostatní plyny (oxid uhličitý,
Caňkářová, Trojanová, Kalicovová, Trojan
Pekařské a cukrářské výrobky a těsta
AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková
Ondřej Klement, Lukáš Stropnický, Pavel Kálal, Jakub Zemčík
Zdroje získání základních životních potřeb a energie
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
Zdroje energie.
ELEKTRÁRNY.
Krajina, krajinné složky, krajinotvorné procesy
Vznik a vývoj života.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Energetické suroviny – ropa, zemní plyn
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Vlastnosti plynů.
Prezentace – výklad učiva
ODHADOVÉ METODY.
Izotopy uhlíku a radiokarbonová metoda datování
Ropa.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
NÁZEV ŠKOLY:ZŠ Dolní Benešov
CHARAKTERISTIKA HORNIN A NEROSTŮ
Název školy Základní škola Kolín V., Mnichovická 62 Autor
Období: leden až květen 2012
Adsorpce na fázovém rozhraní
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Chemie pro 9.ročník zš Mgr. Iveta Ortová
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Chemie 8. ročník
Výukový materiál VY_52_INOVACE_04_ Organické látky
Anorganická chemie Autor: Mgr. Alena Víchová
Fyzika pro lékařské a přírodovědné obory
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha-východ
Zpracovala: Mgr. Monika Dvořáková
VY_32_INOVACE_10_19_Černé zlato
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha-východ
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Ing. Hana Zmrhalová
6. Využívání a znečišťování vody Základy ekologie pro střední školy 1.
Ropa.
9. ABIOTICKÉ PODMÍNKY ŽIVOTA
Prezentace – výklad učiva
DOPRAVA VE SVĚTĚ Slouží k přemísťování lidí, zboží, surovin a informací.
PŘÍRODNÍ KATASTROFY POVODNĚ– vznikají, pokud korytem řeky protéká více vody, než kolik je koryto schopno pojmout. POVODNĚ.
Tvoří pedosféru, studuje ji pedologie
Atmosféra Země.
Základní škola, Hrádek 203 Projekt: CZ.1.07/1.400/
Vlastnosti plynů.
Organická chemie Autor: Mgr. Iva Hirschová
Usazené horniny = sedimenty
Škola:. Základní škola Kladruby
Rozmanitost a ochrana přírody, vesmír, technika Název materiálu
VY_32_INOVACE_
Adsorpce na fázovém rozhraní
Podzemní voda a prameny
Transkript prezentace:

Ropa - vlastnosti Vypracovaly: Štěpánka Horká, Denisa Wöhlová a Daniel Schovánek

1) VZNIK ROPY  VZNIK: Vznikla před milióny lety z organické hmoty. Hlavním zdrojem organické hmoty byl mořský plankton.

SLOŽENÍ ROPY:  SLOŽENÍ: Ropa obsahuje tisíc organických sloučenin různé struktury. Převažující strukturní skupinou jsou uhlovodíky.

NALEZIŠTĚ ROPY  Ropné naleziště je oblast, pod jejímž povrchem se nachází zásoby ropy. Ropné naleziště ale většinou zabírá větší oblast než oblast ropného pole.  ROPNÉ POLE: Ropné pole je oblast s větším výskytem ropných věží, extrahující ropu z jejího podloží.

VLASTNOSTI ROPY  Přibližnou představu o složení ropy dávají následující hmotnostní podíly: Uhlík: 84–87 % Vodík 11–14 % Kyslík až 1 % Síra až 4 % Dusík až 1 %

DOPRAVA ROPY  Ropa se dopravuje ropovodem, tankery.

TĚŽBA ROPY  V dřívějších dobách ropa přirozeně vyvěrala na zemský povrch.  Ropa se získává pomocí vrtů.  Dalším způsobem těžby je metoda povrchového dolování.

2) JAKÉ JSOU EKOLOGICKÉ ŠKODY ZPŮSOBENÉ HAVÁRIEMI PŘI TĚŽBĚ A PŘEPRAVĚ ROPY?  Dochází k neškodným únikům ropy na manipulační nepropustné plochy. Bohužel častější jsou úniky při přepravě nebo těžbě ropy do půdy a povrchových vod, hlavně do mořského prostředí, kde tak dochází ke kontaminaci prostředí ropou a jejími produkty.