Stavba kvetoucí rostliny Jméno autora:Mgr. Kateřina Kačmárová Škola:ZŠ Náklo Datum vytvoření (období):04/2013 Ročník:čtvrtý Tematická oblast:Naše příroda.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Semenné rostliny 4. ročník
Advertisements

Rostliny a živočichové
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.16 Anotace: Prezentace podle obrázků seznamuje se stavbou květu a květenství, vysvětluje mechanismus opylení, oplození. Vzdělávací.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
ČÁSTI TĚLA ROSTLIN DÍL 2. Květy a plody.
Listnaté stromy a keře 4. ročník
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Pozorování přírody stavba květu.
Živá a neživá příroda 3. ročník
VYŠŠÍ ROSTLINY III. – jejich znaky krytosemenné rostliny Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Autor výukového materiálu: Denisa Dosoudilová Datum vytvoření výukového materiálu: březen 2013 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VII. Vzdělávací.
Stavba rostlinného těla
VY_52_INOVACE_PŘ. 7.13_Botanika , test Název šablony – Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd Zaměření VM – Člověk a příroda – Přírodopis.
Přechod rostlin na souš
Rozmnožování rostlin Mgr. Helena Roubalová
Listy, květy a plody rostlin
Rostlinné orgány - květ
VY_32_INOVACE_170 Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Květy a plody rostlin Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.20
ZNAKY ŽIVOTA ROSTLIN.
Rostliny - význam a jejich dělení.
ŽIVÁ PŘÍRODA - ROSTLINY
VY_32_INOVACE_33_ Prvouka 3.ročník Rostliny 2.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
PROČ ROSTLINA KVETE Při opylení je pylové zrno přeneseno u nahosemenných rostlin na nahé vajíčko nebo u krytosemenných rostlin na bliznu pestíku. Květy.
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky se stavbou květů a s funkcí jednotlivých.
Název Generativní orgány rostlin – Květ Předmět, ročník
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Rostliny na jaře 4. ročník
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Růst a vývin rostlin - rozmnožování pomocí semen
Krytosemenné rostliny
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
STAVBA TĚLA ROSTLIN KLÍČOVÁ SLOVA: ORGÁN, ORGÁNOVÁ SOUSTAVA, KOŘEN (HLAVNÍ, VEDLEJŠÍ, SVAZČITÉ), STONEK (STÉBLO, LODYHA, STVOL), LIST (JEDNODUCHÝ, SLOŽENÝ,
JSOU TO: DŘEVINY A BYLINY.
Člověk a jeho svět 4. ročník
Části stromů Strom v ročních obdobích Význam zeleně pro člověka
Rostliny.
Květ Stavba rostlinného těla vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_ Rostliny Název sady: Člověk a jeho svět 3. ročník Číslo projektu:
Společné znaky rostlin.
Fotosyntéza Jméno autora:Mgr. Kateřina Kačmárová Škola:ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): 06/2013 Ročník:čtvrtý Tematická oblast:Naše příroda ve čtvrtém.
Název školy:ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor:Mgr. Blanka Kusá Název:VY_52_INOVACE_PR Téma:Rostliny Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Lenka Hrnčířová VY_52_INOVACE_23_Přírodopis 7.ročník_Květ Téma: Květ CZ.1.07/1.4.00/ Vytvořeno: leden 2012.
Opylení a oplození Stavba rostlinného těla vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
ROSTLINY.
LESNÍ KVETOUCÍ ROSTLINY
Dělení rostlin Podle způsobu rozmnožování výtrusné – nekvetou,
Rostliny.
Rostliny Prvouka – 3. ročník
AUTOR: Mgr. Václava Horniková NÁZEV: VY_32_INOVACE_112_List
List a květ.
Dělení rostlin Podle způsobu rozmnožování výtrusné – nekvetou,
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Anotace Program slouží k procvičování a opakování přírodovědného učiva ve 4. ročníku.
VY_32_INOVACE_11_Květy Šablona Identifikátor školy:
ROSTLINY A JEJICH ORGÁNY
VY_52_INOVACE_23_ Stavba těla semenných rostlin
AUTOR: Mgr. Václava Horniková
ČÁSTI KVETOUCÍCH ROSTLIN (výklad)
VY_52_INOVACE_21_ Vlastnosti rostlin
Základní škola a Střední škola CREDO, o. p. s. Číslo projektu: CZ. 1
Rostliny - význam a jejich dělení.
Živá příroda.
Generativní rostlinné orgány
Vzdělávací materiál v rámci projektu EU peníze školám
Živé organismy.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
Transkript prezentace:

Stavba kvetoucí rostliny Jméno autora:Mgr. Kateřina Kačmárová Škola:ZŠ Náklo Datum vytvoření (období):04/2013 Ročník:čtvrtý Tematická oblast:Naše příroda ve čtvrtém a pátém ročníku. Téma:Stavba kvetoucí rostliny Metodický list (anotace): Prezentace stavby rostliny s popisem jednotlivých částí. Následný test ze stavby rostliny a popisu květu.

Tyčinky jsou samčí části květu Po opylení se z oplodněného vajíčka v semeníku vyvíjejí semena, kterými se rostliny rozmnožují V listech probíhá výživa rostlin. Prostřednictvím listů, rostliny přijímají oxid uhličitý a vydávají kyslík. Děje se tak pouze za světla, za pomocí zeleně listové (chlorofyl). Přitom se vytvářejí látky potřebné pro růst rostlin. Listy rostlina také dýchá (za světla i za tmy). Při dýchání přijímá kyslík a vydává v malém množství oxid uhličitý. Kořeny upevňují rostlinu v půdě, z půdy čerpají vodu s rozpuštěnými živinami. Při opylení jsou přenesena pylová zrna tyčinek na lepkavou bliznu pestíku (za pomocí hmyzu, větru apod.) Pestík je samičí část květu. Tyto barevné plátky vytvářejí korunu. Svou barevností a vůni lákají hmyz, který květ opyluje. Lístky kalichu obalují květ. Stonky nesou listy a květy rostliny. Pomocí stonků stoupá k listům a květům od kořenů voda s rozpuštěnými živinami. Z listů vedou stonkem ke kořenům zásobní látky, které rostlina vyrobila za pomocí světla a zeleně listové při své výživě. Poznámka: Některé rostliny kalich nemají. U takových rostlin korunu nazýváme okvětí.

Stavba rostliny a květu - testovací část:

1/ Tyčinky jsou: a/ samičí části květu b/ samčí části květu

2/ Kořeny slouží rostlině k: a/ čerpání vody s živinami a k dýchání b/ upevnění rostliny v půdě a k vylučování látek c/ upevnění v půdě a k čerpání vody s živinami

3/ Koruna rostliny je tvořena: a/ pestrobarevnými plátky b/ zelenými lístky c/ okvětím

4/ Květy rostlin slouží k: a/ dýchání b/ rozmnožování c/ výživě

5/ Okvětí najdeme u rostlin, které nemají: a/ květ b/ pestík c/ kalich

6/ Listy slouží především k: a/ rozmnožování rostlin b/ upevnění rostliny v půdě c/ výživě a dýchání rostlin

7/ Kořeny jsou: a/ podzemní část rostliny b/ nadzemní část rostliny

8/ Na kterou část květu jsou přenesena pylová zrna? a/ na korunu b/ na bliznu c/ na semeník

9/ Stonkem rostliny: a/ jsou vedeny k listům látky vyrobené v kořenech b/ je veden z listů vyrobený kyslík ke kořenům c/ stoupá od kořenů voda s rozpuštěnými živinami

10/ Semena rostlin slouží k: a/ výživě rostliny b/ rozmnožování rostliny c/ oplodnění rostliny

11/ Podle délky života, rozdělujeme rostliny na: a/ jednoleté, dvouleté a trvalky b/ staré a mladé c/ dvouleté a tříleté

12/ Plod na rostlině vznikne když: a/ vytvoří květ b/ vytvoří květ a dojde k jeho opylení c/ vytvoří květ a ten neupadne

13/ Rostliny podle typu stonku dělíme na: a/ velké a malé b/ tenkostěnné a tlustostěnné c/ dužnaté a dřevnaté

1b; 2c; 3a; 4b; 5c; 6c; 7a; 8b; 9c; 10b; 11a; 12b; 13c Správné odpovědi jsou:

Použité zdroje: - vlastní - „Přírodověda pro čtvrtý ročník základních škol“