Čtvrtletní prověrka – IX.B Termín: středa

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Klasifikace větných členů, rozbor věty jednoduché
Advertisements

Využívání informačních a komunikačních technologií ve výuce
PŘÍDAVNÁ JMÉNA Mgr. Michal Oblouk.
Škola: Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_738_9TR_CJ Autor: Mgr. Alena Pavelková.
SKLOŇOVÁNÍ OBECNÝCH JMEN PŘEJATÝCH
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.02 Anotace: Prezentace obsahuje přehled mluvnických kategorií přídavných jmen. Zaměřuje se především na druhy a vzory. Vzdělávací.
ROZVÍJEJÍCÍ VĚTNÉ ČLENY
Větné členy.
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Vytvořil: Mgr. Renáta Pokorná
VĚTNÉ ČLENY V PŘÍSTAVKOVÉM VZTAHU
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Opakujeme na pololetní prověrku
VĚTA JEDNODUCHÁ, SOUVĚTÍ, sklaDEBNÍ VZTAHY
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_740_9TR_CJ Autor: Mgr. Alena Pavelková.
SLOVA CIZÍHO PŮVODU jejich skloňování Slova přejatá
Hrátky s češtinou.
Škola: Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
SKLOŇOVÁNÍ PODSTATNÝCH JMEN RODU ŽENSKÉHO
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_739_9TR_CJ Autor: Mgr. Alena Pavelková.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: I/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Pravopisná cvičení na použití i,í/y,ý po obojetných souhláskách
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_737_9TR_CJ Autor: Mgr. Alena Pavelková.
V Ě T N É Č L E N Y Základní – podmět,přísudek
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Větné členy.
Mgr. Michal Oblouk OHEBNÉ SLOVNÍ DRUHY.
Zelené úterý Jazykový rozbor. Určete v souvětí slovní druhy. (kartičky) Za zelenou barvu rostlin odpovídá chlorofyl, který pohlcováním slunečního světla.
VY_32_INOVACE_CVIKLOVA. CEJTEXTO2 Komplexní rozbor textu 2.
Řešíme logický problém (všeobecný jazykový rozbor) Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jarmila Karlovcová. Dostupné z Metodického.
Název školy: Základní škola Okříšky Autor:Mgr. Jana Němcová Název:VY_32_INOVACE_08 Téma:Neohebné slovní druhy Číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Český jazyk 4. ročník Název materiálu VY_32_INOVACE_10_Podstatná jména-rod ženský Autor Mgr.
NÁZEV ŠKOLY: ZAKLADNÍ ŠKOLA KOLÍN V., MNICHOVICKÁ 62 AUTOR: Mgr. Iva Zatřepálková, OBDOBÍ: březen 2012 NÁZEV: VY_32_INOVACE_17_CJ4_Shoda přísudku s podmětem.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Michaela Blažková Název DUM: VY_32_Inovace_ Skloňování obecných jmen přejatých I. Název sady: Český jazyk.
Větný rozbor věty jednoduché krok za krokem. Na úvod Zopakujeme si postup při rozboru věty jednoduché.
Příprava na pololetní prověrku z ČJ - mluvnice
Příprava na pololetní prověrku z ČJ - mluvnice
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Příprava na čtvrtletní prověrku – 7. třída
VY_32_INOVACE_CJ.6.A.16 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Nikola Grbavčicová Název materiálu: VY_32_INOVACE_CJ.6.A.16_treti_ctvrtletni_pisemna_prace.
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Anna Činátlová Číslo
Jazykový rozbor II. 2. Jazykový rozbor II. 2 Ve třicátých letech vyjíždělo z plzeňských strojíren ročně na export velké množství tanků. PUM PUÚč zS.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 9. ročník
KOMPLEXNÍ VĚTNÝ ROZBOR
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
VY_32_INOVACE_CJ.6.A.14 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Nikola Grbavčicová Název materiálu: VY_32_INOVACE_CJ.6.A.14_pridavna_jmena Název:
Opakujeme vedlejší věty 1
Základní skladební dvojice Název projektu: OP VK
Název školy:ZÁKLADNÍ ŠKOLA NOVÝ KOSTEL,OKRES CHEB
Název školy:ZÁKLADNÍ ŠKOLA NOVÝ KOSTEL,OKRES CHEB
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Digitální učební materiál
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Rozvíjející větné členy – 6. ročník
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Autor: Mgr. Hana Novotná Název : VY_32_INOVACE_02_3A02Čj9_Větné členy
Příprava na čtvrtletní prověrku – 7. třída
Opakování a procvičování
Příprava na PP ČJ – 6. třída
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 7. ročník
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ PARDUBICE - SPOŘILOV
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Příprava na PP ČJ – 7. třída
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Alena Darebná
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Základní škola a Mateřská škola Choustník, okres Tábor
Název Jazykové příručky Název projektu: OP VK
Transkript prezentace:

Čtvrtletní prověrka – IX.B Termín: středa

A)Diktát: Rok české hudby - procvičuj: velká písmena předpony s-/z-/vz- přímá řeč mě/mně koncovky přídavných jmen – dle vzorů shoda přísudku s podmětem – li/ly cizí slova – symfonie, historie, melodie, rytmus apod. interpunkce (čárky v souvětí)

B) Mluvnická část: 1.Počet vět v souvětí 2.Slovní druhy, větné členy (např. přívlastek shodný, příslovečné určení místa, předmět) 3.Přejatá slova – česká synonyma (např. vysvětli slovo pyré apod.) 4.Mluvnické kategorie – podstatná jména, přídavná jména, slovesa 5.Skloňování cizích slov (2. pád) 6.Stavba slova (předpona, kořen, přípona, koncovka) 7.Spodoba znělosti, např. rozbor slova „tužka“, znát znělé, neznělé souhlásky 8.Pravopisné cvičení

Ukázka - pravopisné cvičení: Hb__tý chlapec, l__tostivý vzl__kot, čep__ří se, zv__šená teplota, černá hl__na, rozb__tý obraz, dvojjaz__čný náp__s, zm__zel v šeru, v__p__nač na zdi, neznámá b__tost, zp__tavě se dívat, horliv__ pracoval, jablka __červ_věla, v__l na dvůr, matčino ob__tí, b__žná událost, ob__dnávka zboží, __b__r léčivých b__l__n, v__decký ob__v, sv__tové m__nění, v__zd zakázán, jasná hv__zda, v__žní hodiny, ob__hl zahradu, v__soké nap__tí, černá zv__ř, ob__dváme později, ob__vil se jelen, ra__í rosa, ra__á zelenina, jesky___í malba, kloka__í mládě.

Procvičování: Když bylo otevřeno nové turistické informační centrum, rozhodl se městský úřad uspořádat na náměstí oslavu pro všechny občany města, aby se sešli a společně oslavili tento významný den. 1.Určit počet vět v souvětí. 2.Nadepiš číslicí slovní druhy. 3.Proveď rozbor stavby slov: USPOŘÁDATVÝZNAMNÝ

4. Objasni význam těchto slov: devastovat, komunikovat, pyré, bezprizorní, atmosféra, biosféra, taxa, analýza 5. V souvětí najdi: příslovečné určení místa – přívlastek shodný – předmět -

6. Uveď mluvnické kategorie: a)v ulici – rod, číslo, pád, vzor b)udělali byste – osoba, číslo, čas, způsob, rod, vid 7. Uveď 2. pád: humus, cirkus, virus, orchidea, album, drama, buly