NÁZEV ŠKOLY : Základní škola Hostouň, okres Domažlice, příspěvková organizace NÁZEV PROJEKTU : Moderní škola REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.4.00/

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Advertisements

Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
NÁZEV ŠKOLY : Základní škola Hostouň, okres Domažlice, příspěvková organizace NÁZEV PROJEKTU : Moderní škola REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.4.00/
Prezentujeme výsledky projektu Výpočetní technika.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
{ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Veronika Kloučková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Autor výukového materiálu: Bc. Markéta Miláčková Datum (období) vytvoření výukového materiálu: září 2011 Číslo klíčové aktivity: VY_32_INOVACE_CJ.4.04.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
NÁZEV ŠKOLY : Základní škola Hostouň, okres Domažlice, příspěvková organizace NÁZEV PROJEKTU: Moderní škola REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
ZŠ Grünwaldova, Č. Budějovice Mgr. Markéta Prokopová Pořadové číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
NÁZEV ŠKOLY : Základní škola Hostouň, okres Domažlice, příspěvková organizace NÁZEV PROJEKTU : Moderní škola REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.4.00/
NÁZEV ŠKOLY : Základní škola Hostouň, okres Domažlice, příspěvková organizace NÁZEV PROJEKTU: Moderní škola REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
NÁZEV ŠKOLY : Základní škola Hostouň, okres Domažlice, příspěvková organizace NÁZEV PROJEKTU: Moderní škola REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
NÁZEV ŠKOLY : Základní škola Hostouň, okres Domažlice, příspěvková organizace NÁZEV PROJEKTU: Moderní škola REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
NÁZEV ŠKOLY : Základní škola Hostouň, okres Domažlice, příspěvková organizace NÁZEV PROJEKTU: Moderní škola REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
NÁZEV ŠKOLY : Základní škola Hostouň, okres Domažlice, příspěvková organizace NÁZEV PROJEKTU: Moderní škola REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
NÁZEV ŠKOLY : Základní škola Hostouň, okres Domažlice, příspěvková organizace NÁZEV PROJEKTU : Moderní škola REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.4.00/
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ VO.7.B.13_lidska_prava_opakovani Datum: Ročník: sedmý.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Komunikace Mgr. Vladimír Velešík.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Společenská výchova – verbální komunikace
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
ÚVOD DO DĚJEPISU/ Introduction to History
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Označení materiálu:VY_32_INOVACE_19_Kocůrková
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín Moderní škola 2010
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ VO.7.B.04_vztahy_mezi_lidmi Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Střední škola obchodně technická s. r. o.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Desetinná čísla a zlomky
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Základní škola Čelákovice
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY : Základní škola Hostouň, okres Domažlice, příspěvková organizace NÁZEV PROJEKTU : Moderní škola REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA : III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT NÁZEV A ČÍSLO MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_02_S04-Čj-8 VYTVOŘENO : září 2012 AUTOR: Jarmila Karlovcová VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Jazyk a jazyková komunikace VZDĚLÁVACÍ OBOR: Český jazyk SADA: Český jazyk pro 8. ročník NÁZEV VZDĚLÁVACÍHO MATERIÁLU: Rétorika - řečnictví

ROČNÍK: 8. DRUH UČEBNÍHO MATERIÁLU: Prezentace STUPEŇ A TYP VZDĚLÁVÁNÍ: Základní vzdělávání - druhý stupeň POMŮCKY: Fixy na interaktivní tabuli CÍL – INOVACE: Výklad učiva s využitím interaktivní tabule, procvičování METODICKÉ POKYNY: Část prezentace je zaměřena na opakování Prezentace se věnuje problematice řečnického stylu, analýze vad v mluveném projevu a přípravě k vlastnímu mluvnickému vystoupení. OČEKÁVANÝ VÝSTUP: Žáci si osvojí nový termín rétorika, tento termín umí svými vlastními slovy vysvětlit. Seznámí se se zakladatelem řečnického stylu - Cicerem. Na základě video ukázky analyzuje vady v řečnickém stylu slavné osobnosti.

 je nauka pojednávající o ústním projevu  její historie spadá do nejstarších období dějin, jako věda byla vyučována i na středoevropských univerzitách Cicero řekl: „ Pokud chceš něco znamenat, poslouchej, dívej se a mlč.“ Ale kdo to vlastně je ten Cicero?

Politik, řečník, filosof a spisovatel Pracoval jako obhájce u soudu Proslavil se svými kritikami „13 řečí proti Antoniovi“ Na své ostré kritiky politiků doplatil. Slavné řeči proti Antoniovi se panovníkovi nelíbily, proto byl Cicero popraven a jeho tělo bylo vláčeno Římem.

Adolf Hitler Německý politik, vůdce, diktátor Jeho schopnost řečnit byla tak přesvědčivá, až dokázala zfanatizovat lid. Obsahovala rychlost, tempo, sílu a opírala se o gesta rukou. G7Wa188dg&feature=related

 Srozumitelně  Hlasitěji, ale ne s křikem  Důrazně  Ne rychle a ne pomalu, volit vhodné pomlky  Spisovně  Dbát na neopakování určitých slov – vlastně, jistě, a …

Extrémně pomalé tempo řeči Nesrozumitelnost – tichá mluva Dlouhé pomlky Nespisovnost Používání parazitních výrazů – „ehhh“ Vady řeči – ráčkování. Do 90. let 20. století bylo nemyslitelné, aby hlasatel ráčkoval

 Vyberte si správné téma  Nalezněte co nejvíce informací k danému tématu  3. Informace co nejlépe utřiď, aby nedocházelo ke zbytečnému přeskakování v logice  Zapamatuj si a nauč se svoji řeč  Nahlas před zrcadlem si několikrát svoji řeč přehraj

Do parlamentu ČR se dostala v nových volbách kontroverzní strana. Jejím cílem je zákaz hraní všech počítačových her. Připrav si dvouminutové vystoupení, ve kterém si připravíš svůj souhlas či nesouhlas s tímto návrhem.

?

Jak se jmenuje věda, která se zabývá řečnictvím? 1. Jaké bylo původní povolání Cicera? 2. Řekni alespoň 5 pravidel správného mluvního projevu. Proč je správný řečnický styl důležitý? Jak se jmenuje nejlepší starověký řečník? Jak se nazývá Cicerovo velmi kritické a útočné dílo? Analyzovali jsme mluvní projev knížete Schwarzenberga. Jakých chyb se dopouštěl. Jmenuj 4. Jaké národnosti byl Cicero? Co je to rétorika? Jak Cicero zemřel? Co víš o konci jeho života? Zmiňovali jsme také jméno jednoho diktátora - řečníka fanatika. Kterého? Cicero byl filosof. Co to znamená?

 aldsen_Cicero.jpg aldsen_Cicero.jpg  _recoloured.jpg – dostupné pod licencí Creative Commons _recoloured.jpg  Klipart (volně ke stažení Microsoft Office)