Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Police nad Metují, okres Náchod Autor: Vilma Scholzová Název : VY_32_INOVACE_10A_11_zdvojené souhlásky Vzdělávací.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zdvojené souhlásky Mgr. Lenka Venclová 2008.
Advertisements

SLOVA ODVOZENÁ ODVOZOVÁNÍ
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.18 Anotace: Prezentace je zaměřena na druhy přísudku. Obsahuje základní pravidla pro tvoření přísudku slovesného a jmenného se.
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.11 Anotace: Prezentace je zaměřena na procvičení pravopisu v koncovkách podstatných jmen. Vzdělávací oblast: český jazyk a literatura.
VY_32_INOVACE_01_TVOŘENÍ SLOV
Píšeme n - nn Český jazyk 2. stupeň
Pravopis souhláskové skupiny n/nn
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět: Český jazyk Ročník: 5.
SPISOVNÁ VÝSLOVNOST Mgr. Michal Oblouk.
– vytvoření a ověření VM Výukový materiál slouží k vyvození a procvičení pravopisu souhláskových skupin na styku předpony nebo přípony a kořene.
Opakujeme na pololetní prověrku
Přídavná jména - procvičování
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_487_Stupňování přídavných jmen AUTOR: Mgr. Martina Ringová.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_744_7TR_CJ Autor: Mgr. Květuše Zmrzlíková.
VY_32_INOVACE_33_ Prvouka 3.ročník Rostliny 2.
ZDVOJENÉ SOUHLÁSKY Mgr. Michal Oblouk.
Pravopis – zdvojené souhlásky
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jitka Smékalová ANOTACE Žáci si doplňováním jevu na interaktivní tabuli a následným.
Vzdělávací oblast: Český jazyk – gramatika Autor: Vlasta Lindovská
VY_32_INOVACE_01_TVOŘENÍ SLOV
TVOŘENÍ PŘÍDAVNÝCH JMEN PŘÍPONOU -NÝ
Název a adresa školy Střední škola zemědělská a přírodovědná Rožnov pod Radhoštěm nábřeží Dukelských hrdinů Rožnov pod Radhoštěm Název operačního.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_448_Vyjmenovaná slova po -p- AUTOR: Mgr. Dagmar Petřeková.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jiřina Homolová Název DUM: VY_32_Inovace_ Přídavná jména 2 Název sady: Český jazyk 6. ročník Číslo.
Elektronické učební materiály – I. stupeň Český jazyk 5 Autor: Mgr. Martina Durinová ZDVOJENÉ SOUHLÁSKY - nn - - dd - - zz -
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Michaela Blažková Název DUM: VY_32_Inovace_ Přídavná jména Název sady: Český jazyk 9. ročník Číslo projektu:
16 tvoření tvarů přídavných jmen VY_32_INOVACE_16 autor:Mgr. Blanka Kunderová identifikace:E1-16 třída:6. předmět:JČ anotace:procvičování pravidel odvozování.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Police nad Metují, okres Náchod Autor: Ing. Jitka Michálková Název : VY_32_INOVACE_9B_14_Rozklad na součin.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Český jazyk 9. ročník Název materiálu VY_32_INOVACE_15_Odvozování adjektiv Autor Chňoupková.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Police nad Metují, okres Náchod Autor: Mgr. Karolina Pátková Název : VY_32_INOVACE_5B_08_Vyjmenovaná_slova_po_B.
Věta se skládá ze slov Název školyZákladní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod AutorMgr. Marie Hanzlíková Datum NázevVY_32_INOVACE_18_Slovní.
Název projektuZlepšení podmínek vzdělávání na základních školách Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ ŠablonaIII/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 7. ročník
Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření říjen 2011 Ročník 1.
Název projektu Zlepšení podmínek vzdělávání na základních školách
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Jiří.
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Charakteristika výukového materiálu
Dostupné z Metodického portálu ISSN:
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Český jazyk Ročník: 8.
Vy_32_Inovace_51_Zdvojené souhlásky
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření únor 2013 Ročník
Autor: Mgr. Radana Marelová
VY_32_INOVACE_03_Přípony –ný, -ní
Název : VY_32_INOVACE_01_13B_09_Sopečná činnost
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_276_ČJ8
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Autor: Mgr. Jana Šulcová
H O U B Y II – JEDOVATÉ Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Autor: Mgr. Karolina Pátková
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Název : VY_32_INOVACE_01_13B_04_Nerosty 2
Autor: Mgr. Eva Kotounová
Charakteristika výukového materiálu
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
HOUBY ZŠ a MŠ Kateřinice, okres Vsetín
Autor: Mgr. Jitka Šteflová
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
ROSTLINY, ŽIVOČICHOVÉ OPAKOVÁNÍ
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 7. ročník
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Alena Darebná
Člověk a jeho svět, 1 Název školy, adresa:
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Alena Darebná
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Marie Vališová Číslo
Transkript prezentace:

Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Police nad Metují, okres Náchod Autor: Vilma Scholzová Název : VY_32_INOVACE_10A_11_zdvojené souhlásky Vzdělávací obor: Český jazyk a literatura Téma: Pravopis Ročník: 6. Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/

ANOTACE: Materiál je určen pro 6. ročník při opakování pravopisných jevů - zdvojené souhlásky. Obsahuje různé typy cvičení, které lze využít k procvičení nebo k ověření znalostí žáků. Řešení jsou uvedena přímo u jednotlivých cvičení. DUM podporuje aktivitu žáků a přispívá ke zvýšení názornosti, je určen pro interaktivní řešení.

Vytvořte přídavná jména příponami -ný, -ní: vina_________________________ okno _________________________ dřevo _________________________ rameno _________________________ jelen _________________________ sklo_________________________ plamen _________________________ zákon _________________________ vinný okenní dřevěný ramenní jelení skleněný plamenný zákonný

Vytvořte přídavná jména příponami -ný, -ní: kámen_________________________ jméno_________________________ bylina_________________________ železo_________________________ vrána_________________________ telefon_________________________ cena_________________________ klokan_________________________ kamenný jmenný bylinný železný vraní telefonní cenný klokaní

Podtrhněte slova, která jsou v daných trojicích napsaná chybně: telefonní- nestraný-sezónní ceník- cenina-cený výkonný- rostliný-slunný týdenní- hraný-rodinný ochraný- celodenní-prkený plátěnný- povinný-kamenný silnostěný- trojhranný-oboustraný prohraný- rovinný-rovnoramený __________ ______ _________ __________ ____________ ________ _____________ _______________

Doplňte do vět vhodný výraz z uvedené dvojice: a) podaný - poddaný Učili jsme se o ____________________ v dějepise. Upustil jsem ____________________ předmět. b) nejasnější - nejjasnější Tento příklad je mi stále ____________________. Pozorovali jsme na obloze ____________________ hvězdu. poddaných podaný nejasnější nejjasnější

Doplňte do vět vhodný výraz z uvedené dvojice: c) nejedovatý - nejjedovatější Mezi ____________________ houby patří muchomůrka zelená. Znám spoustu ____________________, ale zároveň nejedlých hub. nejjedovatější nejedovatých raný ranní d) raný - ranní ____________________ salát bývá velmi křehký. Rodiče se těšili na svou ____________________ kávu.

Doplňte do vět vhodný výraz z uvedené dvojice: e) raci - racci ____________________ se často schovávají pod břehem. Bílí ____________________ létali nad pobřežím. raci racci pecce pece f) pece - pecce V ____________________ byla veliká mandle. Ježibaba chtěla strčit Jeníčka do ____________.