Vnímání, pamět, myšlení. Vnímání jak, čím, co? senzorické stádium, syntetické stadium (třídění a interpretace) co vnímání ovlivňuje postoje, emoce, očekávání,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Psychické projevy a stavy
Advertisements

Paměťový systém Barbora Holečková. Paměť - je spojení navzájem na sebe působících systémů, jejichž společná úloha spočívá v uchovávání a znovuvybavování.
Slovníček pojmů Aktivita č.1: Výchova k aktivnímu občanství
PSYCHICKÉ PROCESY Psychologie.
Paměť Škola: Cyrilometodějské gymnázium a střední odborná škola pedagogická Brno Označení: CZ.1.07/1.5.00/ , VY_32_INOVACE_nov07 Autor Mgr. et Mgr.
VÝVOJOVÁ PSYCHOLOGIE MLADŠÍ ŠKOLNÍ VĚK
PSYCHICKÉ JEVY.
PSYCHICKÉ PROCESY A STAVY
PAMĚŤ.
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE _2206_VO8 MYŠLENÍ © Mgr. Jana Báčová, 2012Masarykova základní škola Zásada, okres Jablonec nad Nisou.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_
Mladší školní období.
M YŠLENÍ =sociálně podmíněný psychický proces, při kterém jsou zpracovávány a využívány informace =nejsložitější kognitivní proces =vnitřní mentální děj.
KOGNITIVNÍ PSYCHOLOGIE
Racionalizace informačních interakcí v maloobchodní činnosti.
VY_32_INOVACE_PSYPS12860ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Symbolické funkce a jejich poruchy
Paměť je schopnost centrální nervové soustavy uchovávat a používat informace o předchozích zkušenostech je základem všech duševních procesů, vlastností,
Rozdíl vnímání a představy
MYŠLENKOVÉ MAPY ÚVOD A PRÁCE S NIMI MODUL KURZU PRÁCE S INFORMACEMI
ROZHODOVÁNÍ Osnova: 1. Východiska
Exekutivní funkce Literatura:  Moraine Paula. Helping Students Také Control of Everyday Executive Functions.  Učebnice psychologie.
Vyšší nervová činnost.
Paměť, pozornost, zapomínání
Psychické procesy Jan Tvrdík C4B.
Psychické procesy, stavy a vlastnosti
RISKUJ PSYCHOLOGIE.
Myšlení a paměť Myšlení Proces sloužící k řešení problémů
OPAKOVÁNÍ. Přetopená místnost Přehledné poznámky Příliš velká večeře Talent na jazyky Spolupráce se spolužáky Zábavné příklady Bolest hlavy Lehké učivo.
Kognitivní procesy Jejich vliv na chování a jednání člověka.
Psychické jevy Psychologie = nauka o lidské psychice (duševním životě). = studuje psychické jevy Psychické jevy – jsou determinovány biologicky i sociálně.
OB21-VVP-HUM-OBN-MIK-L Psychické procesy a stavy 2.část Mgr. Marie Mikulcová.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Diagnostika paměti, metody zlepšování paměti Seminář 3 Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem, státním rozpočtem České republiky a.
OB21-VVP-HUM-OBN-MIK-L Psychické procesy a stavy 1.část Mgr. Marie Mikulcová.
Mgr. Michal Oblouk. POZNÁVÁNÍ A VNÍMÁNÍ informace o světě kolem sebe získáváme prostřednictvím smyslových orgánů VNÍMÁNÍ = percepce, zachycuje to, co.
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU DUM 05 – Paměť a učení NÁZEV ŠKOLY Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné.
Mozek. Co je to mozek? - je řídící integrační orgán nervové soustavy člověka -kontroluje veškeré tělesné funkce - činnost srdce - trávení - pohyb - řeč.
Témata kognitivní psychologie
Cogito ergo sum. - Myslím, tedy jsem. René Descartes.
DRUHY PAMĚTI Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kumstát. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací.
Psychické procesy a stavy osobnosti. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola.
Mentální reprezentace
ŘEŠENÍ PROBLÉMŮ: GESTALT PSYCHOLOGIE, TEORIE PROSTORU PROBLÉMU EXPERTI ROZHODOVÁNÍ: HEURISTIKY, TEORIE PODPORY, TEORIE UŽITKU CHYBY V ROZHODOVÁNÍ Řešení.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Paměť DUM_18. Název školy: Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa:Mírová 218/6 Dubí III - Pozorka Název projektu KLÍČE.
Jak si zapamatováváme a jak zapomínáme?. Paměť Paměť je schopnost přijímat, držet a znovu oživovat minulé vjemy. Znamená to uchování informace o podnětu,
Obecná psychologie.
Myšlení a myšlenkové operace
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Inteligence,tvořivost, paměť
CITY A JEJICH PROJEVY Mgr. Michal Oblouk.
Témata kognitivní psychologie
Anotace: Výukový materiál je určen pro učitele jako osnova k
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
Paměť Mgr. Vladimír Velešík.
Témata kognitivní psychologie
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Kognitivní rehabilitace
PAMĚŤ.
Sociální psychologie – CŽV 2012
Pozornost a paměť, představivost
Induktivní postupy ve výuce matematiky
Myšlení a paměť Myšlení Proces sloužící k řešení problémů
Témata kognitivní psychologie
Pozornost a paměť.
Transkript prezentace:

Vnímání, pamět, myšlení

Vnímání jak, čím, co? senzorické stádium, syntetické stadium (třídění a interpretace) co vnímání ovlivňuje postoje, emoce, očekávání, zkušennost pozornost – spontání, úmyslná

Psychické stavy a vlastnosti psychycký stav – dobrá nálada, ospalost co je ovlivňuje – denní doba, zdravotní stav, motivace psychycké vlastnosti – ostražitost, mrzutost

Paměť poznávací psychický proces uchování strukturovaných informací zapomínání paměťový proces zapamatování uchovávání vybavování co usnadňuje zapamatování znalost obsahu, použít více smyslů

paměť krátkodobá dlouhodobá paměť procedurální (jízda na kole) deklarativní (fakta, události našeho života) co jí ovlivňuje? aktuální stav trénink společnost (kolektivní paměť)

Ebbinghausova křivka zapomínání

myšlení a řeč poznávací psychický proces, kdy dochází k duševní manipulaci s pojmy, vjemy, představami za účelem řešení problémů konkrétní (názorné) abstraktní (teoretické) konvergentní a divergentní myšlení brainstorming řešení problému pokus omyl promyšlená strategie

myšlení a řeč pojem – zobecnění určité skupiny předmětů, dějů utřídění podobnost, nadřazenost, podřazenost… myšlenkové operace indukce, dedukce, analýza, syntéza mozek levá hemisféra – rozumové operace, matematické, mluvení, psaní pravá hemisféra – intuice, představivost, prostor, pocity