Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Jan Chroust Pavel Sleza
Advertisements

CESTOVNÍ RUCH A REKREACE
Druhy, formy a typy cestovního ruchu, historie CR na území ČR
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
CESTOVNÍ RUCH.
CESTOVNÍ RUCH.
Management cestovního ruchu
Vývoj příjezdového cestovního ruchu za 1. až 3. čtvrtletí 2007 v České republice Tisková konference v rámci veletrhu MADI 6. listopad 2007 Výstaviště Letňany.
Cestovní ruch – charakteristika, členění Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak,
Ondřej Beran, 8.J. ?  Geografie cestovního ruchu je věda hraniční a syntetická  Intenzita cestovního ruchu roste  Rekreační oblasti – významná střediska.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Tematická oblast Peněžní.
CESTOVNÍ RUCH.
CESTOVNÍ RUCH.
Ing. Jaromír BERÁNEK MAKROEKONOMICKÉ SOUVISLOSTI V CESTOVNÍM RUCHU.
Mgr. Jan Charousek Liberec Cestovní ruch se projevuje v různých druzích a formách. Druhy cestovního ruchu – za základ posuzování CR bereme motivaci.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S3_07.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S2_19.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S1_20.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Mgr. Jan Charousek Liberec Cestovní ruch je otevřený a dynamický systém, který tvoří dva podsystémy: Subjekt cestovního ruchu Objekt cestovního.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_16.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S2_02.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Číslo materiálu klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Vývoj TIC po roce 1989 a jejich současné postavení v systému cestovního ruchu Ostrava, Ing. Pavel Attl, Ph.D., katedra cestovního ruchu, VŠH.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
OSTATNÍ FORMY CESTOVNÍHO RUCHU
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S1_17.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S1_18.
 Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/  Číslo a název šablony  klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Číslo.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S1_19.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S1_07.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S3_12.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S2_07.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S2_20.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S1_08.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S3_08.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S1_03.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S1_13.
N Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ n Číslo a název šablony n klíčové aktivity III/2 n klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Služby Patří do TERCIÉRU, III. sektoru hospodářství + KVARTÉR (nevýrobní součást hospodářství. Čím větší podíl na celém hospodářství státu služby mají,
Autor: Bc. Jana LehárováObor: Ekonomika a podnikání Datum: Ročník: IV. Předmět: Cestovní ruch Střední škola oděvní, služeb a ekonomiky Červený.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiálu.
Cestovní ruch I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u
Pojišťovnictví Pojišťovnické & pojistné právo
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Cestovní ruch a rekreace
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Právní úprava cestovného ruchu v ČR
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Kalkulace ceny zájezdu
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Postavení CR v hospodářství
Základní pojmy v cestovním ruchu, podnikání v cestovním ruchu, činnosti a povinnosti cestovní kanceláře.
ZÁKLADNÍ KLASIFIKAČNÍ SCHÉMA TURISMU
ČLENĚNÍ CESTOVNÍHO RUCHU
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TEMATICKÝ CELEK
Transkript prezentace:

Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiálu Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S1_04 Popis výukového materiálu Název: Pojmy, typologie, členění cestovního ruchu podle místa jeho realizace Autor:Bc. Pavel Lang Datum: Obor: a) L/01 Gastronomie (nástavbové studium) b) L/01 Gastronomie Ročník:a) - 1. ročník a b) - 1. ročník Předmět:Cestovní ruch Anotace výukového materiálu 1. Materiál je určen pro výuku předmětu Cestovní ruch a je v souladu s ŠVP 2. Materiál je prezentován žákům prostřednictvím ICT s výkladem a doplněním při současném použití učebnice Cestovní ruch pro střední školy a pro veřejnost – D. Drobná a E. Morávková, nakl. Fortuna Praha 2004 Součástí materiálu je krátký test s označením odpovědí. Další formou zpětné vazby je test jako souhrn několika realizovaných materiálů. Pro výuku je použit - PC s dataprojektorem - interaktivní tabule - interaktivní dataprojektor

2 Cestovní ruch TURISTA - návštěvník, který v navštíveném místě alespoň 1x přenocuje; podle místa trvalého pobytu rozlišujeme domácí a zahraniční turisty VÝLETNÍK - účastník CR, který v navštíveném místě ani jednou nepřespí NÁVŠTĚVNÍK - turista nebo výletník Pojmy, typologie, členění cestovního ruchu podle místa jeho realizace

3 Cestovní ruch Typologie - druhy cestovního ruchu Členění podle: 1.místa realizace, z hlediska území, na kterém probíhá 2.délky pobytu 3.vlivu na platební bilanci státu 4.způsobu zabezpečení cesty a pobytu 5.příslušnosti účastníků ke skupině 6.Způsobu financování 7.Dopadu na životní prostředí Druhy cestovní ruchu

4 Cestovní ruch 1. Členění cestovního ruchu podle místa jeho realizace A) Domácí cestovní ruch - aktivity spojené s účastí občanů dané země na cestovním ruchu v rámci jejího území B) Zahraniční cestovní ruch - souhrn aktivit spojených s příjezdem občanů ze zahraničí do dané země nebo občanů ze zahraničí danou zemí projíždějících a aktivit spojených s výjezdy občanů dané země do zahraničí

5 Cestovní ruch C) Vnitrostátní (vnitřní) cestovní ruch - souhrn aktivit spojených s domácím a příjezdovým cestovním ruchem D) Národní cestovní ruch - souhrn aktivit spojený s domácím a příjezdovým cestovním ruchem E) Světový cestovní ruch - veškerý cestovní ruch ve světě spojený s překročením hranic států

6 Cestovní ruch 2. Členění cestovního ruchu podle délky trvání A) Krátkodobý cestovní ruch - krátkodobé pobyty do 3 dnů zahrnující 2 přenocování B) dlouhodobý cestovní ruch - pobyty delší než 3 dny

7 Cestovní ruch 3. Členění CR podle vztahu k platební bilanci státu A) Příjezdový CR (incoming tourism) - aktivity spojené s příjezdem zahraničních osob do dané země; z pohledu platební bilance znamená příjezdový cestovní ruch přínos, je proto též nazýván aktivním cestovním ruchem (ACR) B) Tranzitní cestovní ruch - aktivity spojené s tranzitem zahraničních osob přes danou zemi; z pohledu platební bilanci znamená tranzitní CR přínos, a je proto součástí aktivního CR

8 Cestovní ruch C) Výjezdový cestovní ruch ( outgoing tourism) - aktivity spojené s výjezdem občanů dané země do zahraničí; z pohledu platební bilance je výjezdový cestovní ruch spojen s vývozem devizových prostředků, čímž působí na platební bilanci pasívně, je proto nazýván pasivním cestovním ruchem (PCR)

9 Cestovní ruch 4. Členění CR podle způsobu zabezpečení jeho průběhu A) organizovaný cestovní ruch - účast je zajišťována prostřednictvím cestovní kanceláře nebo jiného zprostředkovatele B) Neorganizovaný cestovní ruch - účast si zajišťuje sám účastník

5. Členění podle příslušnosti účastníků ke skupině A)Individuální cestovní ruch - účastník cestuje sám nebo se členy své rodiny B) Skupinový cestovní ruch - cestuje skupina účastníků, kteří se znají nebo je skupina vytvořena v rámci realizace zájezdu cestovní kanceláří Cestovní ruch

11 Cestovní ruch 6. Členění CR podle způsobu účasti a formy úhrady nákladů účasti A) volný (komerční) cestovní ruch - účastník si hradí účast sám, přičemž jeho účast není ničím podmíněna B) vázaný (nekomerční, sociální) cestovní ruch - účastník hradí pouze část nákladů spojených s účastí (zbývající část hradí např. zaměstnavatel, zdravotní pojišťovna apod.), přičemž tato účast je podmíněna splněním určité podmínky (členství v odborech, zdravotním pojištěním apod.)

Cestovní ruch 7. Členění podle dopadu na životní prostředí A)měkký cestovní ruch - minimálně narušuje přirozené prostředí v navštíveném místě - Využívání místních zdrojů – původní obydlí, potraviny, tradiční způsob života apod. B) Tvrdý cestovní ruch -Působí výrazné změny v původním životním prostředí -Nebere ohled na místní tradice -Maximálně využívá zdroje daného místa

TEST 1 Specifikujte následují zájezd dle jednotlivých druhů cestovního ruchu a jeho členění: Zájezd zakoupený občanem ČR v cestovní kanceláři– letecký zájezd k moři do Řecka na 12 dnů/11 nocí, úhrada účastníkem předem v plné ceně 1. Z hlediska území 2. Podle délky pobytu 3. Podle vlivu na platební bilanci státu 4. Podle způsobu zabezpečení cesty 5. Podle příslušnosti ke skupině 6. Podle způsobu financování 7. Podle dopadu na životní prostředí Výjezdový CR (pasivní- outgoing) Dlouhodobý CR Pasivní CR Organizovaný CR Skupinový CR Komerční (volný) CR Tvrdý CR

TEST 2 Specifikujte následují zájezd dle jednotlivých druhů cestovního ruchu a jeho členění: Zájezd realizovaný občanem Francie– cestuje vlastním dopravním prostředkem na 14 dnů/13 nocí z Francie do Maďarska přes ČR, tuto projede během jednoho dne a bude se stravovat, navštíví 2 historická místa a hlavní město Prahu 1. Z hlediska území 2. Podle délky pobytu 3. Podle vlivu na platební bilanci státu 4. Podle způsobu zabezpečení cesty 5. Podle příslušnosti ke skupině 6. Podle způsobu financování 7. Podle dopadu na životní prostředí tranzitní CR dlouhodobý CR aktivní CR neorganizovaný CR individuální CR komerční (volný) CR tvrdý CR

TEST 3 Specifikujte následují zájezd dle jednotlivých druhů cestovního ruchu a jeho členění: Zájezd realizovaný občanem ČR s rodinou – cestuje veřejným dopravním prostředkem- vlakem, na 4 dny/ 3noci do malé obce v Českém ráji, kde se ubytuje v kempu ve stanu, bude se stravovat v místní hostinci na zemědělské farmě 1. Z hlediska území 2. Podle délky pobytu 3. Podle vlivu na platební bilanci státu 4. Podle způsobu zabezpečení cesty 5. Podle příslušnosti ke skupině 6. Podle způsobu financování 7. Podle dopadu na životní prostředí domácí CR krátkodobý CR aktivní CR neorganizovaný CR individuální CR komerční (volný) CR měkký CR

TEST 4 Specifikujte následují zájezd dle jednotlivých druhů cestovního ruchu a jeho členění: Zájezd realizovaný občanem Nizozemska s rodinou zakoupený v cestovní kanceláři – cestuje veřejným dopravním prostředkem- vlakem na vlastní náklady, na 5 dny/ 4noci do ČR, ubytování a stravování realizuje v hotelu 4* v Karlových Varech 1. Z hlediska území 2. Podle délky pobytu 3. Podle vlivu na platební bilanci státu 4. Podle způsobu zabezpečení cesty 5. Podle příslušnosti ke skupině 6. Podle způsobu financování 7. Podle dopadu na životní prostředí příjezdový CR (incoming) dlouhodobý CR aktivní CR organizovaný CR skupinový CR komerční (volný) CR měkký CR