ZÁKLADNÍ ŠKOLA JEVÍČKO, U ZÁMEČKU 784, JEVÍČKO ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_05_AZ kvíz Biologie člověka SADA.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV AUTOR: Mgr. Hana Halamová NÁZEV:VY_22_INOVACE_30_NJ8_AZ-kvíz-wo,wohin TÉMA: Wo? Wohin? ČÍSLO PROJEKTU: OPVK 1.4.
Advertisements

SOUSTAVA ŽLÁZ S VNITŘNÍM VYMĚŠOVÁNÍM. Funkce: řízení celého organismu (spolu s nervovou soustavou) žlázy s vnitřním vyměšováním = endokrinní žlázy produkují.
CÉVY (opakování) Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Genetických pojmů EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: AZ kvíz – Opakování – hormonální soustava člověka Číslo vzdělávacího materiálu:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Registrační číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Šablona: 32 Sada: Př 8/17 Předmět: přírodopis Ročník: 8.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Zvole, okr. Praha - západ AUTOR: Mgr. Helena Špinarová NÁZEV: VY_52_INOVACE_27 II Oběhová soustava TEMA: Člověk a jeho svět - Přírodověda.
Základní škola Libina, příspěvková organizace, Libina 548,788 05,IČ: Název projektu: Škola hrou Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním.
NERVOVÁ SOUSTAVA KOMUNIKAČNÍ SÍŤ. FUNKCE NS 1. řídí činnost všech orgánů v těle 2. kontroluje organismus jako celek 3. umožňuje vnímat okolí a získávat.
1 ICT Financováno z prostředků ESF a státního rozpočtu ČR Trávicí soustava - chrup 8. ročník Zpracovala: Mgr. Jana Richterová.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice, Msgre B. Staška 232, příspěvková organizace Autor: Mgr. Hronková Pavlína Název : VY_52_INOVACE_11_Člověk.
Předmět:chemie Ročník: 3. ročník učebních oborů Autor: Mgr. Martin Metelka Anotace:Materiál slouží k výkladu učiva o enzymech a hormonech. Klíčová slova:
Ústrojí sluchové. N Á ZEV Š KOLY: Gymn á zium Lovosice, Sady pionýrů 600/6 Č Í SLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ N Á ZEV MATERI Á LU: VY_32_INOVACE_6C_01_sluchové.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Přírodopis - 8. ročník, Sluch
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Šárka Svobodová Název materiálu:
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
ČLOVĚK - OPAKOVÁNÍ.
BIOLOGIE ČLOVĚKA TRÁVICÍ SOUSTAVA
Přírodopis – 8. ročník, Vylučovací soustava
Všechna neocitovaná díla jsou dílem autora.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Třída: Savci Autor: Zuzana Veselíková Vytvořeno: červen 2011
AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV: VY_52_INOVACE__04_05_16_SLUCH
PŘÍRODOPIS 8. ROČNÍK VY_52_INOVACE_04_01_ žlázy s vnitřní sekrecí.
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tematický celek: LIDSKÉ TĚLO
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Vylučovací soustava Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Autor: Bc. Renáta Bojarská Datum: Název: VY_32_INOVACE_07_PŘÍRODOPIS
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Základní škola Třemošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj Třemošnice, Internátní 217; IČ: , tel: 469 661 719, emaiI:
VY_32_INOVACE_09_28_Trávicí soustava
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Přírodověda 5.tř. opakování
Strunatci obratlovci.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Lumír.
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
Savci jsou vývojově velmi pokročilá třída obratlovců a v současné době osidlují téměř celý svět. Jejich hlavním spojovacím znakem je výživa mláďat produktem.
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Člověk-kostra Autor: Mgr. Iveta Váňová VY_32_INOVACE_12_Člověk-kostra
Vylučovací soustava Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
HMYZ STAVBA TĚLA.
OP VK Využívání ICT Sada č. 3 - Př - 8
PŘÍRODOPIS 8. ROČNÍK VY_52_INOVACE_28_01_stavba nervové soustavy.
1. DÝCHACÍ SOUSTAVA Funkce dýchací soustavy
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 9_09
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: PhDr.
Soustava močová Funkce: Tvoří a vylučuje z těla moč.
Oběhová soustava Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Základní škola, Hradec Králové
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Trávicí soustava.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_06_Hra 3 TEMA: Hra 3
Jméno autora: PaedDr. Hana Jurásková
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Dolní Benešov, přísp. organ.
Markéta Hanzalová Náprstková N12Smysly
Vytvořil: Mgr. Bc. Jan Šindelář
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
NÁZEV ŠKOLY:ZŠ Dolní Benešov
KOSTRA.
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Transkript prezentace:

ZÁKLADNÍ ŠKOLA JEVÍČKO, U ZÁMEČKU 784, JEVÍČKO ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_05_AZ kvíz Biologie člověka SADA 3: PŘÍRODOPIS AUTOR: Mgr. Jana HřebeckáKONTAKT: DATUM VYTVOŘENÍ: ANOTACE: 8. ročník, vyučovací předmět: přírodopis. Materiál slouží k opakování všech tělních soustav člověka. AZ KVÍZ Biologie člověka

AZ KVÍZ AZ KVÍZ Geologické děje HraNávod

1 Vyjmenujte části páteře. Odpověď krční hrudní bederní křížová kostrční

2 Uveďte rozdíly v chrupu mléčném a trvalém. Odpověď mléčný chrup – celkem 20 zubů (chybí třenové zuby a jedna stolička) trvalý chrup – celkem 32 zubů

3 Jakou funkci mají trombocyty? Odpověď srážení krve

4 Z jakých 3 hlavních částí se skládá kůže? Odpověď z pokožky, škáry a podkožního vaziva

5 Co je to „reflex“ a jaké jsou typy reflexů? Uveďte ke každému jeden příklad. Odpověď Reflex je odpověď organismu na podráždění. Nepodmíněný reflex – např. dýchací, polykací apod. Podmíněný reflex – např. vůně a vzhled oblíbeného jídla vyvolávající tvorbu slin.

6 Kde se tvoří krev? Odpověď v kostní dřeni

7 Co je to „pepsin“, kde se nachází a jaká je jeho funkce? Odpověď je to enzym v žaludku, štěpí bílkoviny v potravě

8 Jaký typ světločivných buněk umožňuje černobílé vidění a jaký typ buněk barevné vidění? Odpověď černobílé vidění – tyčinky barevné vidění - čípky

9 Co je to „inkubační doba“? Odpověď doba od proniknutí infekce do těla až po první příznaky nemoci

10 Vyjmenujte názvy všech kožních žláz. Odpověď potní mazové mléčné pachové

11 Kde najdete ve svém těle chrupavku? Odpověď Pokrývá klouby končetin, vytváří konce žeber, meziobratlové ploténky, tvoří průdušnici, průdušky, hrtan, boltec apod.

12 Jaké hormony produkují vaječníky a co ovlivňují? Odpověď estrogen – ovlivňuje menstruační cyklus a vývoj pohlavních orgánů progesteron – ovlivňuje průběh těhotenství

13 Co je to „hemoglobin“? Odpověď krevní barvivo (obsažené v červených krvinkách), na které se váže kyslík

14 Jaké svaly umožňují dýchání? Odpověď bránice a mezižeberní svaly

15 V jaké části ženského ústrojí dochází k oplodnění vajíčka a čím je zárodek v těhotenství vyživován? Odpověď k oplodnění dochází ve vejcovodu, zárodek je vyživován placentou

16 Vysvětlete, co je to „svalová únava“. Odpověď Při velké svalové zátěži dochází k nahromadění odpadních látek ve svalu a vyčerpání energie. Poté následuje relaxace svalu, během které se odpadní látky odbourávají.

17 Uveďte alespoň 3 nemoci oběhové soustavy. Odpověď např. leukémie, hemofilie, srdeční infarkt, vysoký krevní tlak

18 Kolik se denně vytvoří primární a kolik sekundární moči? Odpověď primární moči asi 150 litrů, definitivní 1,5 litru

19 Jaký enzym produkují slinné žlázy a jakou složku potravy štěpí? Odpověď ptyalin – štěpí škrob na jednodušší cukry

20 Jak se nazývají chlopně uvnitř srdce a jakou mají funkci? Odpověď cípaté a poloměsíčité; umožňují průchod krve jen jedním směrem

21 Uveďte centrum koordinace pohybů a rovnováhy a centrum nepodmíněných reflexů. Odpověď centrum koordinace pohybů a rovnováhy – mozeček centrum nepodmíněných reflexů – prodloužená mícha

22 Kde se tvoří inzulín a glukagon? Odpověď ve slinivce břišní

23 Popište přenos zvukového podnětu do mozku. Odpověď Zvukové podněty projdou boltcem a zvukovodem a rozechvějí bubínek. Odtud přes sluchové kůstky (kladívko, kovadlinka, třmínek) se dostávají do blanitého hlemýždě, odkud vede sluchový nerv do spánkového laloku koncového mozku.

24 Co je to „imunita“? Odpověď schopnost organismu odolávat napadení cizorodými látkami

25 Uveďte název základní stavební a funkční jednotky ledvin. Odpověď nefron

26 Co je to „osifikace“? Odpověď kostnatění vazivové nebo chrupavčité tkáně

2727 Co je zdrojem energie pro činnost svalů? Odpověď glukóza

28 Uveďte názvy všech hlavních částí mozku. Odpověď prodloužená mícha Varolův most mozeček střední mozek mezimozek koncový mozek

Návod Hra je určená pro dvě družstva. Cílem hry je spojit svými políčky všechny 3 strany trojúhelníku. K otázce se dostanete kliknutím na políčko do oblasti mimo číslo. Poté se vám zobrazí otázka a po kliknutí na tlačítko „odpověď“ i odpověď. Tlačítkem vpravo dole se vrátíte zpět k základnímu trojúhelníku. Políčko se automaticky zbarví do šediva. Pokud družstvo odpoví špatně, necháváme políčko šedivé, pokud správně, změníme barvu políčka kliknutím na políčko (1x − červené družstvo, 2x − modré družstvo). Družstvo si může vybrat i šedivé políčko. V tom případě vyučující zadává náhradní otázku.