Čeština: 8. lekce Czech language: 8 th lesson TEST 3. Communicative Competency: My daily routine. University city Brno. Grammar:. Where do you go versus.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Orientace ve městě.
Advertisements

Píseň “Mám príma den” Reakce?. Fonologie Cvičení číslo 3.
stručný přehled a závěrečné procvičení
Present simple Questions. Form of the question How do we form the present simple question? How do we form the present simple question in case of the 3rd.
By Dagmar Machů Škola: SOU Val. Klobouky Ročník: třetí Obor: Kuchař/číšník Název projektu: Zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Předmět: Anglický jazyk.
Mgr. Ludmila Faltýnková EU OPVK ICT2-4/AJ20
Jméno autora: Mgr. Olga Bayerlová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_20_AJ3E Ročník: II. Anglický jazyk Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková.
 pondělí (n.)  úterý (n.)  středa (f.)  čtvrtek (m.)  pátek (m.)  sobota (f.)  neděle (f.)
Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?. Diktát: napíšeme na tabuli.
⇨ sto (nom. sg.; neutral) 200 ⇨ dvě stě (dual) 300, 400 ⇨ tři, čtyři sta (nom. pl.) 500 – 900 ⇨ pět, šest,… set.
Singular to Plural Rewrite the following sentences and change all nouns, adjectives, and verbs from singular to plural. Vzor: Studentka opakovala novou.
1⇨ nominativ of singular Jeden tisíc (m.) Jeden milion (m.) Jedna miliarda (f.) 2, 3, 4 ⇨ nominativ of plural Dva, tři, čtyři tisíce Dva, tři, čtyři miliony.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Nezbytná slovní zásoba v angličtině Daily routines VY_22_INOVACE_12 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka, Český.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: 3 Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ANJ_VL_3_11.
Jméno autora: Mgr. Olga Bayerlová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_07_AJ3E Ročník: II. Anglický jazyk Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková.
Členy u jmen a názvů – 8.ročník
Location v. Motion To & From Form sentences based on the model. Be sure to use the appropriate words (prepositions followed by nouns in correct case, or.
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_ 005 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 AutorMgr.Stanislava Antropiusová PředmětAnglický.
Sport By Dagmar Machů Škola: SOU Valašské Klobouky Ročník: Nástavbové studium Podnikání 2 Název projektu: Zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Předmět:
Tutorial: Obchodní akademie Topic: Logical Functions Prepared by: Mgr. Zdeněk Hrdina Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/ je.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
European Language Portfolio from Outside and Inside Channel Crossings.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
FUTURE - GOING TO, FUTURE - USING PRESENT CONTINUOUS, FUTURE PLANS Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. INTRODUCTION Použité obrázky a foto:
IF / FUTURE TIME CLAUSES. 1)I´ll wait here. You´ll get back. (until) 2)Give me a ring. You´ll hear some news. (when) 3)The TV programme will end. I´ll.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-2.PT-13-Vzdělávání Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště,
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Tereza Černá Název materiálu:VY_32_INOVACE_01_16_Present simple I. (be, have) Číslo projektu:
My home town. Název školy: Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa:Mírová 218/6 Dubí III - Pozorka Název projektu KLÍČE.
WIRKKO MAGAZINE The churches of UNESCO World Heritage used in 21 century COM-BP
Gymnázium, Brno, Elgartova 3 GE - Vyšší kvalita výuky CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Téma: English Grammar.
Gymnázium, Brno, Elgartova 3 GE - Vyšší kvalita výuky CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Téma: English Grammar.
Gymnázium, Brno, Elgartova 3 GE - Vyšší kvalita výuky CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Téma: English Grammar.
MÍSTA Locative sg NÁMĚSTÍ-NA NÁMĚSTÍ NA NÁDRAŽÍ NÁDRAŽÍ.
Word order Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb, Litoměřice, příspěvková organizace Litoměřice, Komenského 3 Autor: Pavel Vágai.
Czech Language for Foreigners I Kdo je to? To je Karolína Kurková. Odkud je? Je z Česka. Co dělá? Je modelka.
Čeština: 6. lekce Czech language: 6th lesson
Mgr. Jaroslava Majlišová Název prezentace: (DUMu)
Čeština: 2. lekce Czech language: 2nd lesson
Čeština: 3. lekce Czech language: 3rd lesson
Where? 1) An adverb of place: Doma, tady, tam, vepředu, vzadu, nalevo, napravo, nahoře, dole, uprostřed … 2) A preposition + a noun in locative: V Praze,
I am going to go shopping. What are you going to do tomorrow?
In the town cafe clothes shop book shop supermarket cinema hotel
Čeština: 11. lekce Czech language: 11th lesson
What do you have to think about when planning something?
Čeština: 7. lekce Czech language: 7th lesson
affirmative negative question
Čeština: 10. lekce Czech language: 10th lesson
Instrumentál singuláru
Čeština: 2. lekce Czech language: 2nd lesson
affirmative negative question
Mgr. Jaroslava Majlišová Název prezentace: (DUMu)
Numerals 0 nula 1 jeden, jedna, jedno 11 jedenáct
Téma hodiny: The Czech Republic – Prague II. present
Personal pronouns 1. Já 2. Ty (I)/vy (F) 3. On (m.)/ona (f.)/ono (to) (n.) 1. My 2. Vy 3. Oni (m.)/ony (f.)/ ona (n.)
Čeština: 9. lekce Czech language: 9th lesson
Čeština: 1. lekce Czech language: 1st lesson
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Základní škola a Mateřská škola Choustník, okres Tábor
Singular to Plural Rewrite the following sentences and change all nouns, adjectives, and verbs from singular to plural. Vzor: Studentka opakovala novou.
Gregor Johann Mendel Nela Balcárková, Michal Bušík, Veronika Cuová, Jakub Jambor, Veronika Kroutilová Tento projekt byl realizován za finanční podpory.
Čeština: 3. lekce Czech language: 3rd lesson
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
ŠABLONA 32 VY_32_INOVACE_10_25_Future Tenses Going to
Transkript prezentace:

Čeština: 8. lekce Czech language: 8 th lesson TEST 3. Communicative Competency: My daily routine. University city Brno. Grammar:. Where do you go versus Where are you? Project 3: My life in Brno.

KDE? × KAM? KDE?KAM? vlevo × vpravodoleva × doprava nahoře × dolenahoru × dolů uprostředdoprostřed rovně tady × tamsem × tam domadomů any verbverbs of motion only

KDE? = where (question about location) masculinesKDE?femininesneutres penzion hotel bar supermarket kampus v penzionu v hotelu v baru v supermarketu v kampusu Česká republika hospoda Praha škola restaurace práce kancelář v České republice v hospodě v Praze ve škole v restauraci v práci v kanceláři Brno kino divadlo Tesco centrum nádraží Komenského náměstí v Brně v kině v divadle v Tescu v centru na nádraží na Komenského náměstí can be used with any verb (all actions are happening somewhere)

KAM? = where (question about destiantion) masculinesKDE?femininesneutres penzion hotel bar supermarket kampus do penzionu do hotelu do baru do supermarketu do kampusu Česká republika hospoda Praha škola restaurace práce kancelář do České republiky do hospody do Prahy do školy do restaurace do práce do kanceláře Brno kino divadlo Tesco centrum nádraží Komenského náměstí do Brna do kina do divadla do Tesca do centra na nádraží na Komenského náměstí only verbs of motion

LOCATIVE SINGULAR: overview (location grammar) nominative singular  locative singular bar + -U baru Brno, Tesco -O  -Ě/-U Brně, Tescu škola, hospoda -A  -E/-Ě škole, hospodě kancelář, tramvaj + -I kanceláři, tramvaji restaurace -E  -I restauraci nádraží, náměstí = -Í nádraží, náměstí

GENITIV SINGULAR: overview (destination grammar) nominative singular  locative singular bar + -U baru Brno, Tesco -O  -A Brna, Tesca škola, hospoda -A  -Y školy, hospody kancelář, tramvaj + -E kanceláře, tramvaje restaurace = -E restaurace nádraží, náměstí = -Í nádraží, náměstí

KDE? × KAM? KDE?KAM? grammarlocativegenitiv/accusative questionkde?kam? prepositionv + locativedo + genitive na + locativena + accusative verbsany verbverbs of motion only

Homework Review today's lesson.