Anotace: Materiál je určen pro 3. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Právní předpisy pro pracovní režimy řidičů
Advertisements

Anotace Materiál je určen pro 1. ročník studijního oboru MIEZ, předmětu ELEKTROTECHNIKA, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek – prezentace s.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Anotace Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Manipulace s materiálem, inovuje výuku použitím multimediálních.
Anotace Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Manipulace s materiálem, inovuje výuku použitím multimediálních.
Anotace Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Manipulace s materiálem, inovuje výuku použitím multimediálních.
Materiál je určen pro 4. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Materiál je určen pro 1. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Dopravní zeměpis, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Materiál je určen pro 4. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Anotace Materiál je určen pro výuku předmětu Motorová vozidla u studijního oboru Autotronik a příbuzných učebních a studijních autooborů. Inovuje výuku.
Anotace: Materiál je určen pro 1. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Zbožíznalství, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Anotace Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Manipulace s materiálem, inovuje výuku použitím multimediálních.
Materiál je určen pro 1. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Anotace Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Manipulace s materiálem, inovuje výuku použitím multimediálních.
Anotace Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Manipulace s materiálem, inovuje výuku použitím multimediálních.
Anotace Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Manipulace s materiálem, inovuje výuku použitím multimediálních.
Materiál je určen pro 4. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Materiál je určen pro 1. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Materiál je určen pro 1. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Dopravní zeměpis, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Anotace Materiál je určen pro výuku předmětu Motorová vozidla u studijního oboru Autotronik a příbuzných učebních a studijních autooborů. Inovuje výuku.
Materiál je určen pro 3. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Anotace Materiál je určen pro výuku předmětu Motorová vozidla u studijního oboru Autotronik a příbuzných učebních a studijních autooborů. Inovuje výuku.
Anotace Materiál je určen pro výuku předmětu Motorová vozidla u studijního oboru Autotronik a příbuzných učebních a studijních autooborů. Inovuje výuku.
Anotace Materiál je určen pro 1. a 2. ročník studijního oboru PROVOZ A EKONOMIKA DOPRAVY, předmětu EKONOMIKA DOPRAVY, inovuje výuku použitím multimediálních.
Anotace Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru PROVOZ A EKONOMIKA DOPRAVY, předmětu LOGISTIKA A OBSLUŽNÉ SYSTÉMY. Inovuje výuku použitím multimediálních.
Anotace Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru PROVOZ A EKONOMIKA DOPRAVY, předmětu LOGISTIKA A OBSLUŽNÉ SYSTÉMY. Inovuje výuku použitím multimediálních.
Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Materiál je určen pro 4. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Anotace Materiál je určen pro výuku předmětu Motorová vozidla u studijního oboru Autotronik a příbuzných učebních a studijních autooborů. Inovuje výuku.
Materiál je určen pro 4. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Materiál je určen pro 1. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Dopravní zeměpis, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
PRACOVNÍ DOBA VY_32_INOVACE_2_1_5 PRACOVNÍ DOBA Autor: Ing. Jana Rauscherová Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace Gymnázium a Střední odborná.
Anotace: Materiál je určen pro 3. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Pracovní režimy řidičů (Nařízení EP a Rady (ES) č. 561/2006)
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Prázdniny bezpečnější – NÁKLADNÍ DOPRAVA
Transkript prezentace:

Anotace: Materiál je určen pro 3. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek – prezentace s názornými obrázky doplněných textem podporujícím výklad učitele Metodický pokyn Materiál používá učitel při výkladu – pro větší názornost a atraktivnost výuky a zároveň jej mohou využívat žáci pro domácí přípravu na výuku. Pro možnost plného využití materiálu je potřebné být připojen k internetu..

NAŘÍZENÍ (ES) Č.561/2006 STANOVUJE PRAVIDLA PRO: D OBY Ř ÍZENÍ B EZPEČNOSTNÍ P ŘESTÁVKA D OBY O DPOČINKŮ

D OBY Ř ÍZENÍ

je doba trvání činnosti řízení (zaznamenává se tachografem nebo ručně) začíná okamžikem, kdy řidič začne řídit vozidlo po skončení jedné doby odpočinku nebo přestávce, do okamžiku, kdy začne další doba odpočinku nebo přestávka

Sledované doby řízení M aximální doba řízení D enní doba řízení T ýdenní doba řízení 2 -týdenní doba řízení

MAXIMÁLNÍ DOBA ŘÍZENÍ max. 4,5 hod. po ní musí následovat BEZPEČNOSTNÍ PŘESTÁVKA

Maximální doba řízení Maximální doba řízení smí být překročena pouze ve velmi výjimečných případech: hrozí-li nebezpečí pro cestující nebo náklad (např. pří výpadku topení nebo chlazení u chladírenských vozů) tzv. vyšší moc (např. kolona kvůli dopravní nehodě, stání na hranicích kvůli nečekané stávce celníků, přírodní katastrofa apod.) závada na vozidle

Řidič by měl tedy především dbát na to, aby doba řízení pokud možno nikdy a za žádné kombinace řízení a zastávek nepřesáhla 4,5 hodiny. Překročení musí řidič zaznamenat do záznamového listu nebo na výtisk z digitálního tachografu. Uvádí důvody překročení doby řízení.

Denní doba řízení Je celková doba řízení: mezi skončením jedné denní doby odpočinku a začátkem druhé denní doby odpočinku mezi denní dobou odpočinku a týdenní dobou odpočinku (tj. mezi dvěma denními odpočinky nebo mezi jedním denním a jedním týdenním odpočinkem

Denní doba řízení se nevztahuje na kalendářní, ale na tzv. plovoucí den, který zahrnuje časový úsek 24 hodin nezávisle na reálném čase kalendářního dne. Plovoucí den může začít v jednom kalendářním dni a pokračovat do dalšího kalendářního dne. Jeden plovoucí den obsahuje denní dobu řízení a denní dobu odpočinku.

DENNÍ DOBA ŘÍZENÍ nesmí přesáhnout 9 hodin nejvýše 2 x týdně může být prodloužena na 10 hodin 45 min 1 hod4,5 hod

Týdenní doba řízení je součet dob řízení během jednoho kalendářního týdne Týden (kalendářní týden) je období mezi hod. v pondělí a hod. v neděli.

Týdenní doba řízení V jednom kalendářním týdnu může být 6 denních dob řízení. 2 x týdně je max. 10 hodin………….. 20 hodin 4 x týdně je max. 9 hodin…………… 36 hodin max. 56 hodin

Zároveň musí být splněny požadavky na týdenní pracovní dobu (40 hodin plus přesčasy, popř. 48 hodin u více pracovních poměrů, resp. při prodloužení maximálně 60 hodin). Při maximálním využití týdenní doby řízení a prodloužení týdenní pracovní doby tedy řidiči zbývají pouze 4 hodiny na jiné práce (60 h - 56 h = 4 h).

2 - týdenní doba řízení Celková doba řízení za dva po sobě následující týdny nesmí přesáhnou 90 hodin. 1. týden 2. týden 56 hod 5O hod 56 hod 34 hod 40 hod 56 hod

B EZPEČNOSTNÍ P ŘESTÁVKA

je určena výhradně k zotavení řidiče doba, během níž nesmí řidič řídit ani vykonávat žádnou jinou práci(např. nakládat nebo vykládat náklad,provádět údržbu na vozidle a podobně) Bezpečnostní přestávky v řízení se řidiči započítávají do pracovní doby.

Po 4,5 hod. řízení musí mít řidič nepřerušenou přestávku nejméně 45 minut, pokud mu nezačíná doba odpočinku. Tato přestávka může být nahrazena přestávkou v délce nejméně 15 minut, po níž následuje přestávka v délce nejméně 30 minut.

Přestávky v řízení může řidič trá vit : pouze ve stojícím vozidle (při stání na parkovišti, ale také např. při čekání na odbavení na hraničním přechodu, při čekání během nakládky nebo vykládky vozidla apod.), mimo vozidlo (i v trajektu nebo po železnici), v pohybujícím se vozidle, které řídí jiný řidič (na lehátku ve spací kabině nebo na sedadle spolujezdce).

Přestávky v řízení nesmí být považovány za denní odpočinek. Nahrazení přestávky v řízení odpočinkem možné, ale pouze za podmínky, že tento odpočinek trvá alespoň 3 hodiny a řidič v této době může volně disponovat svým časem.

45 min DOBA ŘÍZENÍ = max. 4,5 hod. !!!!!!!!!!! po ní musí být BEZPEČNOSTNÍ PŘESTÁVKA min. 45 minut 45 min 4 hod5 hod 4,5 hod

3 hod !!!!!!! Bezpeč. přestávku lze rozdělit na 2 části: - první je min. 15 minut - druhá je min. 30 minut 30 min 15 min 35 min 10 min 1,5 hod4,5 hod 3 hod1,5 hod

!!!!!!!!!!!! Pořadí přestávek NELZE měnit 15 min 30 min 15 min 3 hod 1,5 hod4,5 hod 3 hod

Kontrolní otázky: 1.Jak velká je maximální doba řízení? 2.Jak velká je denní doba řízení? 3.Jak velká je týdenní doba řízení? 4.Popiš kdy se musí udělat bezpečnostní přestávka? 5.Jak velká je doba bezpečnostní přestávky?

Použité zdroje: NAŘÍZENÍ EVROPSKÉHO PARLAMENTU A RADY (ES) č. 561/2006 ze dne 15. března 2006, o harmonizaci některých předpisů v sociální oblasti týkajících se silniční dopravy. BŘEZINA, Jiří. Přehled předpisů v silniční nákladní dopravě. Ostrava: REPRONIS, 2012, ISBN Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora