7.3 Lineární funkce ve slovních úlohách Mgr. Petra Toboříková Vyšší odborná škola zdravotnická a Střední zdravotnická škola, Hradec Králové, Komenského.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tabulka funkce: V balíku je šest lahví kofoly. Jedna stojí 25 Kč. Sestav tabulku závislosti celkové ceny na počtu zakoupených lahví z jednoho balíku kofoly.
Advertisements

Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Za předpokladu použití psacích potřeb
Slovní úlohy řešené rovnicí nebo soustavou Patnáctiminutovka
AnotacePrezentace, která se zabývá slovními úlohami o pohybu. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci počítají úlohy o pohybu. Speciální.
* Přímá úměrnost Matematika – 7. ročník *
Násobení a dělení desetinných čísel
Poměr, měřítko SOŠ Josefa Sousedíka Vsetín Zlínský kraj Anotace
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Řešení domácího úkolu ● Ultralehké letadlo se pohybuje rychlostí 360 km/h. Jaká je jeho rychlost v metrech za sekundu (m/s) ? 1 km = 1000 m 1 h =
Kinematika 5. ROVNOMĚRNÝ POHYB I. Mgr. Jana Oslancová
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – soustava rovnic 6 VY_42_INOVACE_36 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Téma: Slovní úlohy (trojčlenka)
Slovní úlohy se zlomky - řešte následující slovní úlohy samostatně
Matematika 7.ročník ZŠ P r o c e n t a % IV. Základ Creation IP&RK.
FUNKCE 16. Nepřímá úměrnost – zadání funkce Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jitka Kusendová. Dostupné z
Pythagorova věta Mgr. Petra Toboříková Vyšší odborná škola zdravotnická a Střední zdravotnická škola, Hradec Králové, Komenského 234.
Trigonometrie ve slovních úlohách
3.3 SLOVNÍ ÚLOHY - lineární rovnice Mgr. Petra Toboříková.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuŠkola pro 21. století Číslo a název šablony klíčové aktivityIII/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Vladimíra Houšková Název materiálu:
Přirozená čísla – slovní úlohy Výukový materiál pro 6.ročník Autor materiálu: Mgr. Martin Holý Další šíření materiálu je možné pouze se souhlasem autora.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuŠkola pro 21. století Číslo a název šablony klíčové aktivityIII/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuŠkola pro 21. století Číslo a název šablony klíčové aktivityIII/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Lineární funkce v praxi Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu
2.10 Goniometrické funkce ostrého úhlu ve slovních úlohách 2 GONIOMETRIE Mgr. Petra Toboříková, Ph.D. VOŠZ a SZŠ Hradec Králové, Komenského 234.
Elektronické učební materiály – I. stupeň Matematika Autor: Mgr. Martina Durinová SLOVNÍ ÚLOHY.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuŠkola pro 21. století Číslo a název šablony klíčové aktivityIII/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuŠkola pro 21. století Číslo a název šablony klíčové aktivityIII/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuŠkola pro 21. století Číslo a název šablony klíčové aktivityIII/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace
7.6 Doplnění na čtverec Mgr. Petra Toboříková
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Finanční gramotnost HYPOTEČNÍ ÚVĚR. Finanční gramotnost HYPOTEČNÍ ÚVĚR.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Škola pro 21. století
Úroky - samostatná práce
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Ing. Ladislav Mišík FUNKCE 9. únor 2013
Písemné násobení (čísla do ) VY_32_Inovace_12TK-1
Slovní úlohy o pohybu postup na konkrétním příkladu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Škola pro 21. století
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Autorem je PaedDr. Štěpánka Vondrášková
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
7.1 Základní pojmy Mgr. Petra Toboříková
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Škola pro 21. století
Matematika – 7.ročník VY_32_INOVACE_ Přímá úměrnost
Rovnice a graf přímé úměrnosti.
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu: CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou.
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jana Drtinová Číslo
Přímá úměrnost Ing. Kamila Kočová
Slovní úlohy o pohybu IV. (2 úlohy)
PROCENTA Výpočet základu Slovní úlohy II. PROCENTA Výpočet základu Slovní úlohy II.
DEFINICE FUNKCE Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Mgr. Petra Toboříková, Ph.D. VOŠZ a SZŠ Hradec Králové, Komenského 234
Slovní úlohy o společné práci
8.4 Funkce nepřímá úměrnost
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Slovní úlohy - směsi © Jitka Mudruňková 2014.
Příklady s lineární funkcí
1.6 Přímá a nepřímá úměrnost
VY_32_INOVACE_10 10 KP slovní úlohy autor: Miroslav Ševčík
VY_12_INOVACE_Pel_III_05 Funkce – přímá úměrnost
FYZIKA 2.B 9. hodina.
* Přímá úměrnost Matematika – 7. ročník *
Transkript prezentace:

7.3 Lineární funkce ve slovních úlohách Mgr. Petra Toboříková Vyšší odborná škola zdravotnická a Střední zdravotnická škola, Hradec Králové, Komenského 234

Příklad 1 Teplota se měří v Celsiových nebo Fahrenheitových stupních. Teplota f ve Fahrenheitových stupních je lineární funkcí teploty c v Celsiových stupních. Určete předpis pro tuto funkci, jestliže 8˚C odpovídá 46,4˚F a 24˚C odpovídá 75,2˚F.

Příklad 2 V půjčovně automobilů se pan Novák rozhoduje, jestli si půjči automobil A nebo B. Náklady n (v Kč) na provoz automobilu A jsou určeny lineární funkci, náklady na provoz automobilu B lineární funkci, kde x je ujetá vzdálenost (v km). Určete graficky dolní mez pro ujetou vzdálenost, kterou by měl pan Novák vypůjčeným automobilem překročit, aby se mu vyplatila výpůjčka automobilu B.

Příklad 3 V rybníce je m 3 vody. Otevřeme-li stavidla, každou sekundu vyteče 10 m 3 vody. Urči funkci, která udává závislost množství vody v rybníce na čase od otevření stavidla, za předpokladu, že rybník má stálý přítok 3 m 3 /s. Urči graficky i početně, za jak dlouho bude rybník vypuštěn.

Příklad 4 Petr zálohuje data, a proto potřebuje velké množství zapisovatelných DVD. Může je koupit buď v obchodě ve svém městečku za 12 Kč/kus nebo může dojet do okresního města, kde stojí pouze 9 Kč/kus. Cesta do okresního města a zpět ho stojí 81 Kč. Sestav funkce, které udávají závislost zaplacené ceny na množství koupených DVD, v případě, že nakupuje doma a v případě, že nakupuje v okresním městě. Urči graficky i početně, při jakém počtu se vyplatí jet pro DVD do města.

Konec 