Inf Vizualizace dat a tvorba grafů. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Inf Používání a tvorba databází. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Advertisements

Inf Tabulkový procesor - funkce. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace Název : VY_32_inovace_18 Informatika - MS Excel – Typy grafů Autor: Pavlína.
Inf Písmo v počítači. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiálu:
Informatika – Úvod do MS Excel Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Počítač zepředu a zezadu
Energetická hodnota potravin (EH)
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Základní pojmy pro práci s OS Windows
Technické vybavení počítače - Počítač PC
Podstatná jména pomnožná, hromadná a látková
Uspořádání dat na disku
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Technologie – Měření a orýsování
Tvorba jednoduché tabulky - rozvrh
Inf Počítač a lidé s handicapem
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Sušení vlasů – vliv teplého vzduchu na vlasy
Technické prostředky v požární ochraně
Názvosloví binárních sloučenin
Způsoby zápisu algoritmů
Technické prostředky v požární ochraně
Vytápění Tepelné ztráty
Lineární rovnice a nerovnice III.
Technická mechanika – Úvod do statiky
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Popis výukového materiálu Název: PowerPoint
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Teoretické pojmy z výpočetní techniky
Algoritmizace - opakování
Algoritmizace - opakování
AUTOMATIZAČNÍ TECHNIKA Mechanické řízení
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Lineární rovnice řešené pomocí algebraických vzorců pro druhou mocninu
Fyzika – Elektrolýza.
Přenos tepla Požár a jeho rozvoj.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Inf Ovládání operačního systému
Inf Tabulkový procesor - formátování
Matematika Parametrické vyjádření přímky
Matematika Komolý rotační kužel
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Matematika Směrnicový tvar přímky
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Soustavy dvou lineárních rovnic o dvou neznámých Metoda sčítací
Inf Vývojový diagram.
Lineární nerovnice – příklady k procvičování
Technická mechanika – Převody
Inf Princip fungování elektronické pošty
Inf Teorie informace.
Matematika Operace s vektory
Technické prostředky v požární ochraně
Vytváření grafů, úpravy
Paměti počítače, rozdělení
Technická mechanika – Těžiště
Informatika – Grafika.
Fyzika – Magnetická síla
Teorie Informace, signál
Vodová ondulace - pomůcky a prostředky
Inf Rastová a vektorová grafika
Matematika Elipsa.
MATEMATIKA Mocniny s racionálním exponentem
Matematika + opakování a upevňování učiva
Informatika – Průměr a min-max
Informatika – Základní operace s buňkami
Matematika Kvadratická funkce v praxi
Transkript prezentace:

Inf Vizualizace dat a tvorba grafů

Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiálu: 07_03_32_INOVACE_04

Předmět: INF Ročník: 4. Jméno autora: Jan Mlčůch Škola: SPŠ Hranice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jan Mlčůch. Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR. Anotace: Žák se seznámí s pojmem graf a vizualizace dat. Je mu vysvětlena práce s grafem, jeho části a jejich editace. Klíčová slova: tabulka, graf, legenda, mřížka, popisky dat, osy grafu, typy grafu - sloupcový, spojnicový, výsečový, pruhový, plošný, bodový Vizualizace dat a tvorba grafů

Interpretace dat v grafu  grafy slouží k přehlednému zobrazení hodnot z tabulky  jedním pohledem získáme celkový přehled o hodnotách, vidíme jejich poměr a tendence vývoje

Vytvoření grafu  graf se skládá z několika prvků  důležité je, jak označíme oblast buněk v tabulce, ze kterých chceme graf tvořit  rozlišujeme buňky:  obsahující čísla – považujeme je za hodnoty grafu  obsahující text – považujeme je za názvy prvků  názvy os a celého grafu se doplňují v dialogovém okně  legendu, mřížku, popisky hodnot atd. můžeme kdykoli zapnout nebo vypnout či editovat

Vytvoření grafu Legenda, popis jednotlivých hodnot Čísla, z nichž se vytvoří hodnoty na ose Y Popisky položek na ose X Název osy X Popisky položek na ose X Osa X (kategorie) Popisky dat Legenda Mřížka Název grafu Osa Y (osa hodnot), její název a popisky

Typy grafů vzhledem k jejich účelu  správný výběr typu grafu je velice důležitý pro výsledný efekt  dobré je držet se zásady používat grafy odpovídající danému úkolu  tržby, počet hodin, výrobků, lidí nejlépe zobrazí sloupcový graf  v určitých případech (výkon motoru, rychlost procesoru) je vhodný graf s vodorovnou orientací  graf funkce je vhodné konstruovat spojnicovým čárovým grafem  trendy a směry dobře vyjádří plošný graf  poměr jednotlivých složek zobrazuje graf výsečový

Typy grafů vzhledem k jejich účelu  třírozměrné a různě natočené grafy jsou použitelné jen za účelem ohromení, je to ovšem na úrok přehlednosti Skupinový sloupcový graf – vhodný pro zobrazení počtu položek Skládaný sloupcový graf – pro zvýraznění celkového součtu z hlediska řad pro jednu kategorii 100% skládaný sloupcový graf – ke zvýraznění poměru jednotlivých datových řad

Editace grafů  pro jakoukoli úpravu grafu je možné použít panel nástrojů k tomu určený  důležité je vědět, co má graf obsahovat Úpravy rozložení grafu z hlediska pozice legendy, názvu grafu a popisků os

Použité zdroje Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jan Mlčůch. Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR. ROUBAL, Pavel. Informatika a výpočetní technika pro střední školy : Praktická učebnice. 1. vyd. Brno : CP Books, a. s., c s. ISBN Veškeré použité obrázky (kliparty) pocházejí z obsahu webu a vlastní tvorby.