Komunikační mix – 2. část 1 Hradec Králové CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o. Hradecká 1151, Hradec Králové.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Marketingový mix – Propagace (komunikace)
Advertisements

Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_2_15.
OVLIVŇOVÁNÍ SPOTŘEBITELE
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Marketingové komunikace Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová Název.
1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Obchodní akademie, Střední.
Komunikace a stimulování prodeje
Corporate identity Vítám Vás na přednášce.
Public relations pro stavební a developerské projekty a společnosti Zdeňka Kuhnová, managing director, IMPACT PR & Consultancy.
Digitální učební materiál
Komunikační mix Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová Název šablonyIII/2.
9.Komunikace.
Nástroje komunikačního mixu. Komunikační politika v územním marketingu Podstatou komunikační politiky je: prosazování produktu obce na trhu a vůči cílovým.
Firemní komunikace Obsah 1.Pojem firemní komunikace 2.Tvorba podnikové komunikace 3.Komunikace formou marketingových aktivit 4.Podniková kultura 5.Otázky.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A3 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníZáří 2012.
Marketingová komunikace
1.1. PUBLIC RELATIONS JAKO SOUČÁST MK doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Mix služeb Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová Název šablonyIII/2.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A12 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníListopad.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
„5 M“ Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová Název šablonyIII/2 –
Public relations Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová Název šablonyIII/2.
Vítejte na Marketingu.
Marketingový mix v propagaci Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová.
 Public relations se často překládá doslovně jako „veřejné vtahy“, avšak public relations jsou především procesem, jeho úkolem je tyto vztahy zlepšit.
Odpisy dlouhodobého majetku 1 Hradec Králové Datum CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o. Hradecká 1151, Hradec Králové.
 Vztahy s veřejností můžeme zaznamenat už v dávné historii. V Mezopotámii, Asýrii, Persii a Egyptě, stejně jako v antickém Řecku a Římě se používalo.
Společnost s ručením omezeným 1 Hradec Králové Datum CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o. Hradecká 1151, Hradec Králové.
Reklamní agentura. Reklamní agentura obvykle produkuje kreativní koncepty a materiály (TV reklamy, rozhlasové spoty, tiskové inzeráty a mnoho dalších),
Likvidace obchodní společnosti 1 Hradec Králové Datum CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o. Hradecká 1151, Hradec Králové.
Strategie cenové tvorby 1 Hradec Králové CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o. Hradecká 1151, Hradec Králové.
Ukončení pracovního poměru 1 Hradec Králové Datum CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o. Hradecká 1151, Hradec Králové.
4. P – Promotion – komunikace Jde o komunikaci se zákazníkem. Pro komunikaci firma obvykle volí tzv. princip AIDA. A – Awareness (upoutání pozornosti),
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 4: Marketingové řízení MSP.
Smlouvy v podnikání 1 Hradec Králové Datum CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o. Hradecká 1151, Hradec Králové.
Životopis 1 Hradec Králové CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o. Hradecká 1151, Hradec Králové.
Cenová politika 1 Hradec Králové CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o. Hradecká 1151, Hradec Králové.
Zaměstnanci v podniku 1 Hradec Králové Datum CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o. Hradecká 1151, Hradec Králové.
Práva duševního vlastnictví 1 Hradec Králové Datum CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o. Hradecká 1151, Hradec Králové.
Přeměny obchodních společností 1 Hradec Králové Datum CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o. Hradecká 1151, Hradec Králové.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Public Relations v.
BOZP 1 Hradec Králové Datum CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o. Hradecká 1151, Hradec Králové.
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Komunikační a prezentační dovednosti / C2b
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Rozdíly mezi různým podniky právnických osob
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
4 způsoby jak zvítězit v konkurenčním boji
Analýza hodnot zákazníka
Tvorba marketingového mixu
Portfolio analýza Model GE
Uzavírání smluv CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Jana Novotná Název materiálu:
Vítejte na Marketingu.
Výrobní faktory CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Marketingová komunikace
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Nezaměstnanost CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Oběžný majetek CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Výrobní činnost CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Náklady CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Podnikání a jeho právní formy
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Statky a služby CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Propagace, reklama VY_32_INOVACE_41_831
Transkript prezentace:

Komunikační mix – 2. část 1 Hradec Králové CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o. Hradecká 1151, Hradec Králové

2 Tento učební materiál vznikl za podpory OPVK 1.5 Název školyCZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o. Číslo projektuCZ 1.07/1.5.00/ Název projektuModerní škola Číslo DUMCSA_OPVK15_058 PředmětMarketing Tematický celekMarketingové nástroje Název materiáluKomunikační mix – 2. část AutorIng. Iva Kovaříková Datum ověření, třída , 3. A Časová dotace20 min. PomůckyPC, flash disk, interaktivní tabule Vzdělávací cílCílem je objasnit možnost využití moderních nástrojů komunikačního mixu pro prezentaci firmy na veřejnosti.

Komunikační mix – 2. část Public relations Direct marketing Sponzoring

Public Relations – veřejné mínění, styk s veřejností Výraz Public Relations pochází z latiny Publico = postoupit k veřejnému užívání (uveřejnit) Relatio = podávání zprávy (zpráva, vztah) Rozvoj již od 2. poloviny 30. let 20. století v USA

PR je součástí podnikového marketingu Využívá poznatků dalších společenských věd, zejména pak psychologie a sociologie Důležitým aspektem PR je obousměrnost komunikace Definice PR – tisíc a jedna pravda

Hlavním úkolem této formy komunikace je vytvářet příznivé povědomí o firmě, pozitivní vztah veřejnosti k firmě. PR obecně provádí buďto zvláštní oddělení uvnitř firmy (tzv. in-house) nebo k tomu určené PR agentury nebo komunikační agentury. V České republice tyto agentury sdružuje především APRA (Asociace Public Relations Agentur).PR agenturykomunikační agentury

Nástroje PR akce publikace zprávy články v novinách rozhovory v televizi, projevy na veřejnosti

Podstata PR Veřejné mínění, image a corporate identity tvoří 3 východiska, od kterých se odvíjí podstata PR

Veřejné mínění Autorství tohoto pojmu se přiznává J. J. Rousseauovi /pojem opinion public/ názory, postoje i nálady veřejnosti PR se vztahují k významným podnětům (jevům, názorům, osobnostem či událostem) PR je ovlivnitelné mnoha způsoby – např. masmédii, projevy politiků, působením názorových vůdců (opinion leaders).

Hlavní rysy veřejného mínění odráží názory, postoje i nálady veřejnosti je ovlivnitelné mnoha způsoby – včetně manipulace demagogů obsahuje vždy prvky subjektivity, dojmovosti a přibližnosti je ovlivněno zájmy, tradicemi a znalostmi nelze ho považovat za přesné rozumové poznání

Image představuje dlouhodobě utvářenou pověst o subjektu nebo objektu PR působí na názory, postoje a chování lidí jde o komplexní, strukturovaný systém, skládající se z více dimenzí prochází svým vývojem Představuje cíl snažení PR určitého subjektu

Corporate identity forma identifikace společnosti koncipování vlastní dlouhodobé filozofie subjektu či organizace cílem je nejen koncipovat, ale zejména realizovat vizi díky jednotnému, promyšlenému vystupování a chování organizace na veřejnosti

Direct marketing přímá, adresná komunikace se zákazníky nejrychleji rostoucí část maloobchodního trhu přímé oslovení přesně vybrané cílové skupiny nabídkou prostřednictvím poštovní zásilky, telemarketingu, teleshoppingu, zásilkových katalogů,… nákladný způsob komunikace, který však přináší své „ovoce“

Cíle Direct Marketingu získávání nových zákazníků informování zákazníků stávajících posilování vztahů se zákazníky zavádění nových produktů na trh př.: po telefonu se nabízejí nové produkty za lákavou cenu, nebo jen za cenu poštovného.

Výhody DM: ● přesné vybrání cílové skupiny ● dobře měřitelné výsledky ● vysoká (popř. okamžitá účinnost) ● efektivní využití finančních prostředků

Sponzoring Je založen na principu služby a protislužby. Sponzor dává k dispozici finanční částku nebo věcné prostředky a za to očekává nějakou protislužbu, která mu poté má přispět k dosažení marketingových cílů. Soustřeďuje se na kulturní, sportovní a sociální oblast.

Cíle a důvody sponzoringu zvýšení podvědomí o firmě podpora image firmy podpora obchodních vztahů prezentování dobrého obchodního jména zlepšování vztahů se zaměstnanci a jejich motivace zvýšení pozornosti médií

Použité zdroje: 1. SVOBODA, V. Public relations moderně a účinně. 2., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Grada, 2009, 239 s. ISBN VYSEKALOVÁ, J., P. STRNAD a J. VYDROVÁ. Základy marketingu pro střední odborné školy. 1. vyd. Praha: Fortuna, 1997, 164 s. ISBN

3. Public relations. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, [cit ]. Dostupné z: