1 Kód vzdělávacího materiálu: VY_62_INOVACE_0206 Název vzdělávacího materiálu: Vkladové služby bank Datum vytvoření: Jméno autora: Ing. Zdenek.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Hospodaření s penězi Milena Tichá
Advertisements

Finanční produkty určené k ukládání peněz
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
7. července 2013VY_32_INOVACE_100303_Bankovnictvi_3_DUM Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Roman Blaha. Obchodní akademie.
ZŠ a MŠ L.Kuby 48 České Budějovice Mgr. Libuše Jandová Počet hodin: 1.
Produkty finančního trhu
Výukový program: Obchodní akademie Název programu: Finanční trh a banky Vypracoval : Ing. Ingrid Ilčíková Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektuCZ. 1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_EKO153 Název.
Šablona č.: III/2 – VI/2 – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji finanční gramotnosti Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Předmět: Občanská.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Ing. Andrea Modrovská Datum: 1. srpna 2012 Název: VY_62_INOVACE_1.2.4.
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
VY_62_INOVACE_1_2_14 „Pokud není uvedeno jinak, autorem obrázk ů a text ů je Ing. Renata Hethová“. Přebytkový rozpočet spoření.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 36Číslo.
Bankovní vklady téma „Finanční produkty“
Vkladové služby.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
EKONOMIKA OBCHODNÍ BANKY Ing. Renata Slaná
Autory materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, jsou Ing. Dana Gebauerová a Ing. Romana Venclíková. Střední škola hotelnictví a služeb a Vyšší.
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší školeNázev: Přebytek finančních prostředků Autor: Jaroslav.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Šablona č.: III/2 – VI/2 – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji finanční gramotnosti Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Předmět: Občanská.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
Příjmy z kapitálového majetku Příjmy z kapitálového majetku vymezuje z hlediska FO § 8 ZDP, jsou jimi: podíly na zisku (dividendy) z majetkového podílu.
DUM - Digitální Učební Materiál Název školy: Střední odborná škola obchodní s.r.o. Broumovská 839, Liberec 6 IČO: REDIZO: Vzdělávací.
Šablona č.: III/2 – VI/2 – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji finanční gramotnosti Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Předmět: Občanská.
DUM - Digitální Učební Materiál Název školy : Střední odborná škola obchodní s.r.o. Broumovská 839, Liberec 6 IČO: REDIZO: Vzdělávací.
Produkty finančního trhu Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských.
Pasívní bankovní obchody Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Marie.
Šablona č.: III/2 – VI/2 – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji finanční gramotnosti Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Předmět: Občanská.
Příjmy z kapitálového majetku Příjmy z kapitálového majetku vymezuje z hlediska FO § 8 ZDP, jsou jimi: podíly na zisku (dividendy) z majetkového podílu.
EU_62_A_sada 2_20_M_Penzijní připojištění_Duch Název školy Střední škola, Základní škola a Mateřská škola, Karviná, p. o. AutorMgr. Duchová Renáta Anotace.
FINANČNÍ GRAMOTNOST Spoření ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:
Finanční trh. finanční trh nabídka a poptávka peněz, cenných papírů a dalších forem kapitálu nabídka a poptávka peněz, cenných papírů a dalších forem.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Sylva Čekalová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní.
Kód vzdělávacího materiálu: VY_62_INOVACE_0201 Název vzdělávacího materiálu: Bankovní účty Datum vytvoření: Jméno autora: Ing. Zdenek Páže Předmět:
Spoření Dominika Nováková, C2A. Spoření Spoření je činnost, kterou vznikají úspory.
Název: Finanční trh a některé jeho produkty Autor: Ing. Luboš Janovský Název SŠ:VOŠ, SPŠ automobilní a technická Tem. oblast:Finanční produkty Ročník:3.
VY_62_INOVACE_ Název výukového materiálu: Termínovaný vklad Autor: Mgr. Pavla Rosyvková Datum: Duben 2013 Předmět: Finanční gramotnost Cílová.
Ing. Veronika Dostálková MBA BANKOVNÍ PRODUKTY Finanční gramotnost 3. ročník Září 2012.
 Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Svoboda nad Úpou, okres Trutnov  Autor : Mgr. Irena Nešněrová  Datum.
Kód vzdělávacího materiálu: VY_62_INOVACE_0209 Název vzdělávacího materiálu: Úročení vkladů a úvěrů Datum vytvoření: Jméno autora: Ing. Zdenek.
Průvodní list Šablona: VI/2 Vytváření podmínek pro rozvoj znalostí, schopností a dovedností v oblasti finanční gramotnosti Vzdělávací materiál: Prezentace.
Kód vzdělávacího materiálu: VY_62_INOVACE_0205 Název vzdělávacího materiálu: Platební karty Datum vytvoření: Jméno autora: Ing. Zdenek Páže Předmět:
Kód vzdělávacího materiálu: VY_62_INOVACE_0203 Název vzdělávacího materiálu: Bankovnictví Datum vytvoření: Jméno autora: Ing. Zdenek Páže Předmět:
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_21_13 Název materiáluSpořicí.
Příjmy z kapitálového majetku Příjmy z kapitálového majetku vymezuje z hlediska FO § 8 ZDP, jsou jimi: podíly na zisku z obchodní korporace a úroky z držby.
Další vzdělávání v Moravskoslezském kraji Finanční gramotnost v praxi Ing. Ludmila Tkáčová CZ.1.07/3.1.00/
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
FINANČNÍ GRAMOTNOST Spoření ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:
Datum: od Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_62_INOVACE_40 Jméno autora: Ing. Gabriela Hautová Název.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Kam s penězi, aby nezahálely
Kód vzdělávacího materiálu:
Kapitálový trh – charakteristika CP
Struktura finančního trhu
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Průvodní list Šablona: VI/2 Vytváření podmínek pro rozvoj znalostí, schopností a dovedností v oblasti finanční gramotnosti   Vzdělávací materiál: Prezentace.
Moderní platební nástroje
Mgr. Veronika Vaňousová Datum vytvoření: Vyučovací předmět:
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
DUM - Digitální Učební Materiál
DUM - Digitální Učební Materiál
Transkript prezentace:

1 Kód vzdělávacího materiálu: VY_62_INOVACE_0206 Název vzdělávacího materiálu: Vkladové služby bank Datum vytvoření: Jméno autora: Ing. Zdenek Páže Předmět: Ekonomika Ročník: druhý Anotace – způsob použití ve výuce: Prezentace seznamuje žáky druhy a charakteristikou vkladů u bank. Datum pilotního ověření: Ověřeno ve třídě:SN2.

Vkladové služby bank 2

Charakteristika vkladových služeb Vkladové služby = příjímání peněz bankou Vkladatelé chtějí zhodnotit své volné peníze Banka získává peníze pro své podnikání 3

Cíl spoření Ochrana před inflací (stačí minimální zhodnocení) Spoření do budoucna (na dům, důchod) Zbohatnutí Pravidla spoření: Velké riziko = vysoký výnos Vysoký vklad + dlouhá doba vkladu = vyšší úrok, zisk 4

Druhy vkladů (spoření) a)Spořící účet b)Termínované vklady c)Vkladní knížky d)Stavební spoření e)Penzijní připojištění f)Podílové fondy g)Státní dluhopisy 5

a) Spořící účet = účet umožňující rychlé a bezpečné uložení a výběr peněz z účtu Výhody: vyšší úročení jako běžný účet (2-3%), rychlý výběr uložených peněz, lze zvyšovat vklad, ovládání účtu přímým bankovnictvím Omezení : výpovědní lhůta(zpravidla), minimální vklad, omezený platební styk (nebývá vydána platební karta) 6

b) Termínované vklady = Peněžní vklad na dohodnutou dobu s danou úrokovou sazbou (s možností obnovení) Výběr vkladu je: - v dohodnutém termínu (7 dní až 5 let) - po uplynutí výpovědní lhůty (výběr se oznamuje) Výhody: bezpečně uložené peníze, jednoduché zřízení, lze obnovovat (revolving) Nevýhody: vyšší úrok jen při uložení vysoké částky na dlouhou dobu (4,5%) 7

c) Vkladní knížky = knížka, která nás informuje o výši vkladů, výběrů a zůstatku Druhy vkladních knížek: s výpovědní lhůtou, bez výpovědní lhůty, výherní Výhody: minimální poplatky, možnost kdykoliv vkládat Nevýhody: neumožňuje služby spojené s přímým bankovnictvím 8

Ukázka vkladní knížky 9

d) Stavební spoření Podstata = spoření s možností získání úvěru na pořízení (vybavení domu, bytu) Většina klientů využívá stavební spoření k výhodnému ukládání úspor Výhodou je státní příspěvek (max. 2000kč/rok) a solidní úroková sazba (2%), úroky jsou odčitatelné od základu daně z příjmů Nevýhodou je minimální délka spoření 6 let

e) Penzijní připojištění (3 pilíř) Podstata = spoření na důchod Výhody: - státní příspěvek (50 – 150 Kč měsíčně) - daňové úlevy při spoření nad 500Kč měsíčně - podíl na zisku hospodaření penzijního fondu Nevýhody - délka spoření (min. 6 let a do věku 60 let) - znehodnocení vkladu (inflace)

f) Podílové fondy Zakládají investiční společnosti Nabízejí podílové listy a získané peníze investují (zisk zvyšuje kapitál fondu) Nákupem podílových listů se vlastník stává spolumajitelem podílového fondu Výhody – podíl na zisku, právo na možnost prodeje podílového listu Nevýhody – ztráta při poklesu hodnoty podílového listu

g) Státní dluhopisy Nabízí stát občanům Pro stát jsou investice do státních dluhopisů příjmem státního rozpočtu Občané investicí do státních dluhopisů získávají jistotu návratnosti investice, solidní úrok Druhy: 1,5 letý, 5 letý, reinvestiční (připisují se úroky), protiinflační (kopíruje inflaci)

Pojištění vkladů Vklady jsou automaticky pojištěny u Fondu pojištění vkladů Pojištění se týká občanů i firem Výše náhrady je 100% do EUR na 1 klienta v 1 bance 14

Zdroje použité v materiálu Slabikář finanční gramotnosti, Ing.Bc. Ivan Noveský a kol., Cofet, a.s., 2009 (1. vydání), ISBN: Bankovnictví pro střední školy a veřejnost, JUDr. Věra Hartlová, Fortuna 2004, ISBN:

Otázky k opakování Jaké jsou cíle spoření Vyjmenujte druhy vkladů 16

Otázky k opakování Jaké jsou cíle spoření Vyjmenujte druhy vkladů V čem se liší spořící účet a termínované vklady Jaký je princip stavebního spoření 17