Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_42_INOVACE_12_19 Název materiáluZákladní.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Advertisements

Algebra.
Úvod do Teorie množin.
VENNOVY DIAGRAMY Kristýna Zemková, Václav Zemek
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší škole Název:Výrok a jeho negace Autor:Mgr. Petr Vanický.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Fakulta životního prostředí Katedra informatiky a geoinformatiky
VENNOVY DIAGRAMY.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Úvod do databázových systémů
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Miluše Nováková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
V matematice existují i seskupení objektů, které nejsou množinami.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Užití Vennových diagramů ve slovních úlohách
Množinové pojmy – průnik, sjednocení, rozdíl množin
Množiny.
Množinové pojmy – množina, prázdná množina, podmnožina, rovnost množin
Tento digit á ln í učebn í materi á l (DUM) vznikl na z á kladě ře š en í projektu OPVK, registračn í č í slo CZ.1.07/1.5.00/ s n á zvem „ Výuka.
Název školy Střední škola hotelnictví, gastronomie a služeb, Dlouhá 6, Litoměřice AutorMgr. Milena Procházková PředmětMatematika Tematický celekKomplexní.
VY_32_INOVACE_22-01 Posloupnosti.
Martina Braunerová. A B U Zakreslete Vennův diagram pro uvedené množiny a vyznačte v něm všechny prvky množiny U:  Základní množina U je množina všech.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Miluše Nováková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Operace s množinami Matematika Autor: Mgr. Karla Bumbálková
Množiny Matematika Autor: Mgr. Karla Bumbálková
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_41_16 Název materiáluZákon zachování.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_33_18 Název materiáluKondenzátory.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_21_14 Název materiáluDědičnost.
KOMPLEXNÍ ČÍSLA Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_11_07 Název materiáluJednoduché.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_42_INOVACE_12_23 Název materiáluVennovy.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_42_INOVACE_12_18 Název materiáluČíselné.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_42_INOVACE_12_15 Název materiáluKombinatorika.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_32_15 Název materiáluObsah, rozdělení.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_42_INOVACE_12_09 Název materiáluKombinatorické.
Aritmetická posloupnost Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Václav Zemek. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_42_INOVACE_12_03 Název materiáluVlastní.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_41_04 Název materiáluVazebná.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_11_10 Název materiáluSložené.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_42_INOVACE_12_24 Název materiáluVennovy.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_33_08 Název materiáluMolekulová.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_42_INOVACE_12_21 Název materiáluVennovy.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_41_12 Název materiáluPeriodická.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_41_06 Název materiáluRovnoměrně.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_42_07 Název materiáluIdeální.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_42_INOVACE_12_11 Název materiáluZákladní.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_11_05 Název materiáluÚrokovací.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Kateřina Linková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
MNOŽINY RNDr. Jiří Kocourek. Množina: skupina (souhrn, soubor) nějakých objektů.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_42_INOVACE_12_32 Název materiáluPrůběh funkce.
Aritmetická posloupnost Kristýna Zemková, Václav Zemek
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ / /34
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
MNO ŽI NY Kristýna Zemková, Václav Zemek
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ / /34
Definiční obor a obor hodnot
VENNOVY DIAGRAMY Kristýna Zemková, Václav Zemek
VENNOVY DIAGRAMY Kristýna Zemková, Václav Zemek
MNO ŽI NY Kristýna Zemková, Václav Zemek
Aritmetická posloupnost Kristýna Zemková, Václav Zemek
MATEMATIKA Obsah přednášky. Opakování, motivační příklady Funkce.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Škola pro 21. století
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
MNOŽINY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Kateřina Linková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
MNOŽINY Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
MNOŽINY RNDr. Jiří Kocourek.
Transkript prezentace:

Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_42_INOVACE_12_19 Název materiáluZákladní množinové pojmy AutorMgr. Ivana Stefanová Tematická oblastMatematika Tematický okruhMnožiny Ročník1 Datum tvorbyzáří 2013 Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora.

ZÁKLADNÍ MNOŽINOVÉ POJMY

Množina – souhrn nějakých předmětů (objektů) Prvky množiny – předměty (objekty), které množina obsahuje Příklady: – množina všech celých čísel – množina všech přirozených čísel menších než 6 – množina všech dojíždějících studentů ve škole – množina lavic ve třídě Zápis:… x je prvkem množiny M … x není prvkem množiny M Množinu značíme většinou velkými písmeny, její prvky většinou malými písmeny.

Pro větší názornost se používá grafické znázornění množin. Obvykle množinu znázorňujeme jako kruh. M x M x

Určení množiny: 1.Výčtem prvků – vypíšeme všechny prvky množiny – nezáleží na pořadí prvků – každý prvek píšeme právě jednou! Příklady: Prázdná množina Prázdná množina – množina, která neobsahuje žádný prvek Zápis: nebo POZOR !!! Prázdnou množinu nelze značit:

Určení množiny: 2.Uvedením charakteristické vlastnosti prvků – do množiny patří právě ty prvky, které mají danou vlastnost Příklady: … množina všech kladných reálných čísel … množina všech přirozených čísel menších než 6 M … množina všech dojíždějících studentů ve třídě

Podle počtu prvků dané množiny rozlišujeme: Konečné množiny Konečné množiny – množiny, které mají konečný počet prvků Nekonečné množiny množiny, které nemají konečný počet prvků – Příklady:

Podmnožina Množina B je podmnožinou množiny A právě tehdy, když každý prvek množiny B je zároveň prvkem množiny A. Zápis:… B je podmnožinou množiny A … B není podmnožinou množiny A Příklady: Pro libovolnou množinu M platí:

Zapište všechny podmnožiny množiny: a){1; 2; 3} b){a; b; c; d}

Zapište všechny podmnožiny množiny: a){1; 2; 3} b){a; b; c; d}

Rovnost množin Množina A je rovna množině B právě tehdy, když každý prvek množiny A je prvkem množiny B a zároveň každý prvek množiny B je prvkem množiny A. Zápis: Příklady: Užitím pojmu podmnožina lze rovnost vyjádřit:

Určete, které z následujících množin se rovnají:

 A = C  B = D

Použité zdroje: Bušek I., Calda E. Matematika pro gymnázia – Základní poznatky z matematiky. Dotisk 3., upraveného vydání, Praha, Prometheus, s.r.o., s. ISBN