Evropské strukturální a investiční fondy Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Školní akční plány (ŠAP) a plány aktivit (PA) Školní akční plány (ŠAP)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ (KAP)
Advertisements

Krajské akční plány Základní východiska
Metodický výklad výzvy
Název kapitoly Název podkapitoly Text Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Seminář pro žadatele IROP.
„JAK NA SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ“ KONFERENCE „JAK NA SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ“ Karlovy Vary 8. Února 2016.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje v rámci OP VVV Zasedání Regionální stálé konference pro území Olomouckého kraje Olomouc,
Krajský Akční Plán rozvoje vzdělávání 11. prosince 2015.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK. Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v Jihočeském kraji CZ /0.0/0.0/15_002/
Setkání expertní skupiny v rámci partnerské sítě TTnet Téma - polytechnické vzdělávání Ing. Tomáš CIMBÁLNÍK Mgr. Petr Paníček Praha,
STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ ROZVOJE VZDĚLÁVACÍ SOUSTAVY LIBERECKÉHO KRAJE (projekt KAP LK) ÚVODNÍ KONFERENCE.
Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy. Název projektu: Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy Reg. číslo: CZ /0.0/0.0/15_005/ Realizátor.
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP KLADNO Pracovní skupiny: Předškolní vzdělávání Čtenářská gramotnost Matematická gramotnost Inkluzivní vzdělávání.
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Martina Vojtěchová
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Trhové Sviny CZ /0.0/0.0/15_005/
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Přeštice.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje Analýzy potřeb pro KAP Olomouc, RNDr. Bronislava Vláčilová Věcná manažerka KAP Krajský.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Jihomoravského kraje Základní informace o spolupráci KAP a MAP Martin Majcík 1.
Projekt MAP Turnovsko. Cíl projektu  podpora a rozvoj spolupráce zřizovatelů, škol a ostatních aktérů ve vzdělávání v rámci ORP Turnov  vytváření Místního.
AKTUÁLNÍ VÝZVY V OPERAČNÍM PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Evropské strukturální a investiční fondy Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Akční plánování a možnosti škol.
Základní informace o KAP a MAP 10. března Přehled důležitých zkratek Evropské strukturální a investiční fondy (ESI fondy = ESIF) Krajské akční plány.
Evropské strukturální a investiční fondy Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Příprava plánů aktivit/ŠAP pro rozvoj vzdělávání ve školách Pardubice.
Strategické řízení a plánování ve školách a v územích
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje
Materiál byl vytvořen v rámci projektu P-KAP, který je podporován z fondu/Evropských strukturálních a investičních fondů. Řešitelem projektu je Národní.
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
PLATFORMA PODPORY ŠAP a PA VE ŠKOLÁCH
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Strategické řízení a plánování ve školách a v územích
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje
Strategické řízení a plánování
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Plány aktivit/Školní akční plány
Podpora krajského akčního plánování
Práce s nadanými žáky ZŠ a SŠ ve výuce přírodovědných předmětů
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Regionální stálá konference
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání AKTIVITY A VÝSTUPY PROJEKTU KAP
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Pardubického kraje
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje v rámci OP VVV
Základní informace k ŠAP a PA
Aktivity projektu Co máme hotovo a co nás čeká
Tvorba PA a ŠAP na SŠ a VOŠ Miloš Rojka Hradec Králové
Společné setkání „minitýmů“
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání (KAP)
Tematická setkávání a práce v minitýmech
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Libereckého kraje
Plány aktivit/Školní akční plány
Místní akční plány rozvoje vzdělávání
Konference „Krajský akční plán vzdělávání v Ústeckém kraji 1“
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ MORAVSKOSLEZSKÉHO KRAJE CZ /0
ŠKOLNÍ AKČNÍ PLÁN/PLÁN AKTIVIT
Krajské akční plánování
Analýza potřeb v území.
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Polytechnické vzdělávání v praxi
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje Návrh KAP č.1
Informační systém. Informační systém Změna ředitele/kontaktní osoby.
Tematická setkávání a práce v minitýmech
Akční plánování v Ústeckém kraji z pohledu projektu P-KAP
Datová opora pro nastavení cyklu kvality
Kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání. kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Model intenzivní podpory
Seminář pro tvůrce ŠAP Mgr. Petr Pagáč Ing. Miloš Rojka
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Výsledky analýzy potřeb VOŠ
Transkript prezentace:

Evropské strukturální a investiční fondy Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Školní akční plány (ŠAP) a plány aktivit (PA) Školní akční plány (ŠAP) a plány aktivit (PA)

Cíl akčního plánování Cílem je posílení strategického plánování. Zvýšení efektivity systému řízení a zvýšení kvality výsledků vzdělávání. Posílení důležitosti dosahování stanovených cílů /stanovení prioritních oblastí a jejich podpora/.

Základní východiska tvorby plánů Tvorba školních akčních plánů (ŠAP) je součástí postupně se rozvíjejícího modelu krajského akčního plánování. Tvorba ŠAP je klíčovým východiskem v tomto procesu. Školní akční plán (ŠAP) je strategický dokument, který bude vycházet z dosavadních strategických a koncepčních materiálů školy.

Zasazení akčního plánování do širšího kontextu Nový model se snaží propojit cíle v oblasti vzdělávání na úrovni:  národní  krajské  školské

Jaké jsou hlavní dokumenty a aktéři a k čemu se směřuje? IROPOP VVV Strategické oblasti (oblasti intervencí) ŠAP, PA ČR Kraj Škola RAP Strategie VP 2020Strategie RR Potřeby škol KAP Projekty škol Další aktivity škol Projekty krajů Další aktivity krajů Posílení  strategického plánování  efektivity systému řízení  zaměření na cíle a výsledky

Postavení školy v procesu tvorby školního akčního plánu Škola (SŠ, VOŠ) je v těchto aktivitách nejdůležitějším aktérem. Je v centru pozornosti projektu KAP OK i Podpory KAP MŠMT. Oba projekty pracují s podněty, které od škol získávají a pomohou zajistit školám maximální možnou podporu v tvorbě svého školního plánu.

Varianty tvorby akčního plánu školy Škola má možnost vytvořit: 1. Školní akční plán /ve zkratce ŠAP/ nebo 2.Plán aktivit /ve zkratce PA/ Škola se rozhodne od počátku pro jednu z variant tvorby akčního plánu: ŠAP nebo PA.

ŠKOLNÍ AKČNÍ PLÁN I ŠAP I Má pomoci komplexně plánovat a řídit zkvalitnění a rozvoj vzdělávacího systému konkrétní SŠ nebo VOŠ ve všech povinných a zvolených nepovinných oblastech vzdělávání. Předpokladem tvorby je, že bude pro naplnění některých svých cílů usilovat o získání finančních prostředků z evropských dotací (z OP VVV a IROP). Plán je nastavený na tříleté období r – 2019.

ŠKOLNÍ AKČNÍ PLÁN II Na ŠAP I bude moci škola navázat vytvořením: ŠAP II (na další 3 roky), v němž se aktualizuje a zohlední zkušenosti a výsledky ze ŠAP I.

Jaké jsou podporované strategické oblasti (tzv. oblasti intervencí)? Šest oblastí povinných pro ŠAP: 1.Rozvoj kariérového poradenství 2.Podpora kompetencí k podnikavosti, iniciativě a kreativitě 3.Podpora polytechnického vzdělávání 4.Podpora odborného vzdělávání včetně spolupráce škol a zaměstnavatelů 5.Rozvoj škol jako center dalšího profesního vzdělávání 6.Podpora inkluze

Tři nepovinné oblasti: - škola si je zvolí do plánů z oblastí dle své potřeby: 1. Rozvoj výuky cizích jazyků 2. ICT kompetence 3. Čtenářská a matematická gramotnost Do plánu aktivit lze zařadit i vlastní témata dle potřeby školy. Jaké jsou podporované strategické oblasti (tzv. oblasti intervencí)?

Plán aktivit /PA/ Pro tvorbu PA platí stejná pravidla a postupy jako pro tvorbu ŠAP. PA - jen pro vybranou oblast nebo oblasti (povinné, nepovinné i vlastní) ŠAPŠAP PA Plán aktivit lze chápat jako podmnožinu ŠAP pro vybranou oblast nebo oblasti.

Jaký je dlouhodobý přínos tvorby ŠAP/PA pro školu? Přímý hmotný efekt - z projektů MŠMT navazujících na ŠAP/PA. Posílení strategického plánování, zkvalitnění řízení školy a výsledků vzdělávání. Zatraktivnění image školy směrem k veřejnosti (škola ví, co chce, systematicky nastavuje a realizuje své záměry).

Možnosti školy zapojit se do projektů OP VVV MŠMT 1.Šablony – projekty se zjednodušeným vykazováním. 2. Ipo – individuální projekty ostatní pro školy. 3. Ipo – individuální projekty ostatní pro kraje. 4. IPs – individuální projekt systémový NÚV Praha.

Šablony - projekty se zjednodušeným vykazováním Budou probíhat v návaznosti na výzvy OP VVV - MŠMT a podmínky v těchto výzvách /bude vydána metodika/. 1. Výzva LISTOPAD 2016 – témata zaměřená na podporu pracovníků školy (zaplacení úvazku nebo DVPP) – zatím nebude třeba PA ani ŠAP. Další výzva 2017 nebo 2018 – témata zaměřená na podporu vzdělávání v oblastech povinných intervencí  už bude třeba mít zpracovaný PA, který v sobě bude zahrnovat cíle a úkoly řešené jak šablonami 2016, tak šablonami 2017, resp

IPo – individuální projekty ostatní pro školy První výzva k podání projektů od MŠMT bude vypsána pravděpodobně v 2. pololetí Výrazně vyšší finanční podpora než u šablon. Podmínkou bude zpracovaný ŠAP, který bude detailně stanovovat cíle a úkoly ve všech šesti povinných strategických oblastech (oblastech intervencí), k nimž se školy vyjadřovaly v dotazníkovém šetření.

IPo – individuální projekty ostatní pro školy Projekty získá na výzvu MŠMT jen omezený počet škol, v návaznosti na hodnocení hodnotitelů MŠMT OP VVV. Mají být preferovány školy s obory strategického nadregionálního významu. Bude se jednat o projekty pro konkrétní školy.

Jaké jsou hlavní kroky při tvorbě ŠAP/PA? Charakterizovat školu, její profil, záměry, vize. Provést analýzu stavu v jednotlivých oblastech intervencí (využít vyplněný dotazník šetření škol). Stanovit priority v jednotlivých oblastech. Stanovit cíle jednotlivých priorit a kritéria jejich hodnocení. Stanovit a konkretizovat úkoly (činnosti) vedoucí ke splnění cílů a pověřit odpovědné osoby za jejich splnění. Tyto kroky jsou stejné pro ŠAP i PA. PA se však může omezit jen na vybranou oblast či oblasti. ŠAP zahrnuje všechny povinné strategické oblasti.

Čím začít?

Sestavení týmu pro tvorbu ŠAP Realizace v období říjen – listopad 2016 Sestavení týmu pro tvorbu ŠAP Realizace v období říjen – listopad 2016 Interní tým školy vytvářející ŠAP nebo PA:  Zástupce vedení školy, vybraní vyučující (v průběhu možno doplnit podle oblastí intervencí).  1 hlavní zpracovatel – postupně zpracovává výsledky diskusí do výstupu – šablony ŠAP/PA. Širší partnerství projednávající východiska, priority, cíle - doporučeno v případě ŠAP:  Doplnění interního týmu o další relevantní aktéry (např. zřizovatel, zaměstnavatelé, školská rada, zástupce žáků, rodičů atd.). Seznámení realizačního týmu se zaslanou metodikou a dokumenty od P-KAP!

Co řešit na prvním setkání školního týmu? Realizace v období říjen – prosinec 2016 Vstupní téma - ujasnění východisek:  proč chce škola ŠAP tvořit,  zda má v úmyslu věnovat se dlouhodobějšímu plánování,  které oblasti jsou pro ni klíčové,  ze kterých zdrojů (dokumentů, údajů, statistik apod.) lze v dalším postupu vycházet,  rozdělení rolí - kdo s čím může přispět, kdo za co bude zodpovídat. Prostudování zaslaných dokumentů k intervenčním oblastem a metodiky od P-KAP.

Prostředky podpory školy v tvorbě plánů Metodická podpora P-KAP NUV Praha: - Metodika tvorby ŠAP a PA - příloha Šablona ŠAP a PA -Metodika tvorby ŠAP příloha PŘÍKLADY uplatnění povinných oblastí intervencí Podklady v elektronické verzi byly školám zaslány

Prostředky podpory školy v Prostře v tvorbě plánů tvorbě plánů - semináře k přípravě ŠAP/PA - příprava podpůrných materiálů - přímá práce se školami při přípravě ŠAP/PA - monitorování realizace ŠAP/PA, poskytování zpětné vazby - vyhodnocení realizace ŠAP/PA, formulování doporučení pro přípravu dalších ŠAP/PA - zajištění výměny zkušeností škol s akčním plánováním - zajištění sběru příkladů dobré praxe a jejich zveřejnění. Metodická podpora školy v tvorbě plánů

Prostředky podpory školy v tvorbě plánů Realizace v období od počátku roku  Semináře akční plánování, výměna zkušeností dvoudenní (v rozsahu 16 hodin) 8  Semináře, setkání platforem, webináře, konzultace jednodenní (v rozsahu 4 hodiny) 139 Podporu bude poskytovat odborný garant projektu P-KAP na vyžádání školy. Zpracovaný ŠAP a PA pro rozvoj vzdělávání školy, bude posouzen a odsouhlasen odborným garantem ve spolupráci s realizačním týmem.

Olomouc, PaedDr. Jiří Polášek odborný garant P-KAP pro Olomoucký kraj Děkuji Vám za pozornost