Název školyPlavská škola AutorMgr. Jana Kneřová Název Téma Číslo projektu Anotace VY_32_INOVACE_17_MA_Zajímavé úlohy_kostky Ma 3 CZ.1.07/1.4.00/

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Pravděpodobnost 11  Zásobník úloh  Opakování, procvičení VY_32_INOVACE_21-12.
Advertisements

VY_32_INOVACE_21-01 PRAVDĚPODOBNOST 1 Úvod, základní pojmy.
VY_32_INOVACE_21-06 Pravděpodobnost 6 Zásobník úloh Opakovací lekce.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Slovní úlohy řešené rovnicí nebo soustavou Patnáctiminutovka
40.1 Zásobník – Osová souměrnost
Znaky dělitelnosti pěti, deseti a dvěma Mgr. Ladislava Paterová.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_143_Výlet-slovní úlohy AUTOR: Jana Dzubáková ROČNÍK, DATUM:
PRAVDĚPODOBNOST NEZÁVISLÉ JEVY Jevy A,B nazýváme nezávislými, jestliže
Název Slovní úlohy řešené soustavou rovnic 2 Předmět, ročník
PRAVIDLA VOLEJBALU pro malé sportovce
Pravděpodobnost Řešení příkladů.
Digitalizace výuky Příjemce
Slovní úlohy řešené rovnicemi
Opakování na 3. písemnou práci
39.1 Násobení a dělení mimo obor násobilek
Pravděpodobnost 5  Pravděpodobnost při jevech disjunktních a nedisjunktních VY_32_INOVACE_21-05.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
84.1 Procvičení a příklady: Násobení číslem 6
Slovní úlohy Dělitelnost
ŠKOLA:Městská střední odborná škola, Klobouky u Brna, nám. Míru 6, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Peníze do.
Příklad 1 Urči pravděpodobnost získání výhry ve Sportce pro 4 uhodnutá čísla. Řešení: Ve Sportce se losuje 6 výherních čísel ze 49 čísel v osudí. Výherní.
ŠKOLA:Městská střední odborná škola, Klobouky u Brna, nám. Míru 6, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Peníze do.
83.1 Procvičení a příklady: Násobení číslem 5 Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Vladislav Michl Název: VY_32_INOVACE_565_PÍSEMNÉ_NÁSOBENÍ_DVOJ CIFERNÝM_ČINITELEM.
Název školy:ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu:Jindřiška Tomášková Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Název:VY_32_INOVACE_IV.MND4 Vytvořeno:12.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Jan Podlena Autor: Mgr. Jan Podlena TROJÚHELNÍKY V PRAXI Zkus vyjmenovat další předměty.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Jan Podlena Autor: Mgr. Jan Podlena Zkus vyjmenovat další příklady z běžného života kde.
Název školyPlavská škola AutorMgr. Jana Kneřová NázevVY_32_INOVACE_13_ČJ_Podstatná jména_kost Téma Číslo projektu Anotace ČJ 4 – Podstatná jména - skloňování.
Název školyPlavská škola AutorMgr. Jana Kneřová NázevVY_32_INOVACE_03_MA_Násobení číslem_7 Téma Číslo projektu Anotace Ma 3 CZ.1.07/1.4.00/ Procvičení.
Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název VY_32_INOVACE_06_MA_Násobení_ číslem_4 Téma Číslo projektu Anotace Ma 2 – Násobení a dělení čísly.
Název školyPlavská škola AutorMgr. Jana Kneřová NázevVY_32_INOVACE_07_PRV_Ovoce Téma Číslo projektu Anotace PRV 3 – Živá příroda CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: ZŠ A MŠ ÚDOLÍ DESNÉ, DRUŽSTEVNÍ 125, RAPOTÍN Název projektu: Ve svazkové škole aktivně - interaktivně Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Elektronické učební materiály – I. stupeň Český jazyk Autor: Mgr. Martina Durinová SKLOŇOVÁNÍ ČÍSLOVEK.
SLOVNÍ ÚLOHY ŘEŠENÉ ROVNICÍ (s procenty) % 0,01 setina Prezentace je zaměřená na výklad a procvičení slovních úloh s procenty, které řešíme rovnicí. Autor:
Název školyPlavská škola AutorMgr. Jana Kneřová NázevVY_32_INOVACE_16_ČJ_Podstatná jména_hrad Téma Číslo projektu Anotace ČJ 4 – Podstatná jména - skloňování.
TESTY א 2 (CHÍ-kvadrát) TEST DOBRÉ SHODY TEST DOBRÉ SHODY TEST NEZÁVISLOSTI TEST NEZÁVISLOSTI Testy pro kategoriální veličiny Testy pro kategoriální veličiny.
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_62_FINANCNIGRAMOTNOST_07_01_slovní úloha Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská.
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Číslo v digitálním archivu školy
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jaroslav Bartl Číslo
Dělitelnost přirozených čísel
Matematika pro učební automobilní obory 2. Autor : RNDr. Zdeněk Bláha
Slovní úlohy o pohybu Pohyby proti sobě s časovým posunem.
Absolutní a relativní četnost
Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková
Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název
Písemné násobení (čísla do ) VY_32_Inovace_12TK-1
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jaroslav Bartl Číslo
Dělitelnost přirozených čísel
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
AUTOR: Mgr. Lenka Rousová NÁZEV: VY_32_INOVACE_3A_03
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Petr Vejrosta NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_20 Slovní.
VY_32_INOVACE_01_NÁSOBENÍ A DĚLENÍ_NÁSOBENÍ A DĚLENÍ DVĚMA A TŘEMI
Zajímavá matematika T R K A L O Č Y =
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice - Spořilov
ČÍSLOVKY Vyjadřují množství čtyři (koně), tři (mušketýři) pořadí
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dělitelnost 2 Znaky dělitelnosti dvěma Příklady
Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Školní Stará Boleslav
Vypočítej tabulky a+b a b
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Transkript prezentace:

Název školyPlavská škola AutorMgr. Jana Kneřová Název Téma Číslo projektu Anotace VY_32_INOVACE_17_MA_Zajímavé úlohy_kostky Ma 3 CZ.1.07/1.4.00/ Slovní úlohy na hry s kostkami – násobení, dělení, součet. Rozvoj logického myšlení.

Zajímavé úlohy kostky

Hry s kostkami jsou staré už několik tisíc let. Hrávali si s nimi císařové, králové i obyčejní lidé. Dnes si s nimi pohrajeme chvilku i my… A jen tak mimochodem, víte, co má ještě například tvar našich hracích kostek? …

Počítání s Věrkou Věrka má jednu kostku. Hodila s ní celkem třikrát a vždycky jí padlo stejné číslo. Jaké číslo na kostce padlo, jestliže celkový součet byl: Věrka má jednu kostku. Hodila s ní celkem třikrát a vždycky jí padlo stejné číslo. Jaké číslo na kostce padlo, jestliže celkový součet byl: a) 15? b) 18? c) 21? a) 15? b) 18? c) 21?

Věrka má jednu kostku. Hodila s ní celkem třikrát a vždycky jí padlo stejné číslo. Jaké číslo na kostce padlo, jestliže celkový součet byl: Věrka má jednu kostku. Hodila s ní celkem třikrát a vždycky jí padlo stejné číslo. Jaké číslo na kostce padlo, jestliže celkový součet byl: a) 15? a) 15? 15 : 3 = 5 malá zkouška : 15 Věrka hodila pokaždé pětku. Zkus vymyslet, jaké další možnosti mohla hodit, aby celkový součet po třech hodech byl 15. Řešení:

Věrka má jednu kostku. Hodila s ní celkem třikrát a vždycky jí padlo stejné číslo. Jaké číslo na kostce padlo, jestliže celkový součet byl: Věrka má jednu kostku. Hodila s ní celkem třikrát a vždycky jí padlo stejné číslo. Jaké číslo na kostce padlo, jestliže celkový součet byl: b) 18? b) 18? 18 : 3 = 6 malá zkouška : 18 Věrka hodila pokaždé šestku. Zkuste vymyslet, jaké další možnosti mohla hodit, aby celkový součet po třech hodech byl 18. Řešení:

Věrka má jednu kostku. Hodila s ní celkem třikrát a vždycky jí padlo stejné číslo. Jaké číslo na kostce padlo, jestliže celkový součet byl: c) 21? Počítáme stejně: 21 : 3 = 7 Ale jaké je největší číslo na kostce? Je to číslo 6! Věrka nemohla hodit celkem třemi kostkami 21, na kostce není číslo 7. Nejvíc kostkou mohla hodit dohromady 18. Řešení:

Přemýšlej Pavel a Petr dumají nad kostkami. Pavel má dvě kostky, Petr šest. a) Kolik může nejvíc hodit na kostkách Pavel a kolik Petr? b) Kolik nejméně může dohromady hodit kostkami Pavel a kolik Petr? c) Jakými způsoby může hodit dohromady číslo 7 na kostkách Pavel a jak Petr? d) Vymýšlej si pro spolužáky další podobné příklady.

Pavel a Petr dumají nad kostkami. Pavel má dvě kostky, Petr šest. Pavel a Petr dumají nad kostkami. Pavel má dvě kostky, Petr šest. a) Kolik může nejvíc hodit na kostkách Pavel a kolik Petr? Pavel: Petr: 2   6 36 Řešení:

Pavel a Petr dumají nad kostkami. Pavel má dvě kostky, Petr Pavel a Petr dumají nad kostkami. Pavel má dvě kostky, Petr šest. šest. a) Kolik nejméně může hodit na kostkách Pavel a kolik Petr? Pavel: Petr: 2   1 6 Řešení:

Pavel a Petr dumají nad kostkami. Pavel má dvě kostky, Petr šest. Například: Pavel: c) Jakými způsoby může hodit dohromady číslo 7 na kostkách Pavel a jak Petr? 7 Petr: 7 d) Vymýšlej si pro spolužáky další podobné příklady. Řešení:

Zdroje: