Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název"— Transkript prezentace:

1 Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název VY_32_INOVACE_07_MA_Násobení_číslem_9 Téma Číslo projektu Anotace Ma 3 CZ.1.07/1.4.00/ Procvičení a rozšíření násobení devíti. Rozklad čísla na součin, slovní úlohy. Mezipředmětové vztahy.

2 Násobení číslem 9

3 Čokoládové oplatky Jitka má ráda čokoládové oplatky. Když jela na týden za babičkou, tak jí maminka koupila hned na každý den jednu oplatku. Kolik oplatek Jitka dostala? A kolik za ně zaplatila, když jedna oplatka stála 9 Kč? Týden = 7 dní = 63 nebo  9 = 63 Jitka dostala 7 oplatek. Maminka za ně zaplatila 63 Kč. Myslíte si, že by čokoláda chutnala i pejskům? Možná chutnala, ale také by je mohla zabít. Čokoláda obsahuje látku, kterou pejsek nemůže ve svém těle zpracovat a která je tak pro něj smrtelným jedem!

4 Násobilka čísla 9 činitel činitel součin (násobení) 0  9 = 0
1  9 = 9 2  9 = 18 3  9 = 27 4  9 = 36 5  9 = 45 6  9 = 54 7  9 = 63 8  9 = 72 9  9 = 81 10  9 = 90 3  9 = 27 činitel činitel součin (násobení)

5 Vychytávka 0  9 = 0 1  9 = 9 2  9 = 18 3  9 = 27 4  9 = 36
5  9 = 45 6  9 = 54 7  9 = 6 8  9 = 72 9  9 = 81 10  9 = 90 Prohlédni si všechny násobky čísla 9. Vymyslíš, jak je možné si násobení číslem 9 usnadnit? Číslo vynásobíme nejdříve deseti a pak jeden násobek odečteme. 1  10 – 1 = 9 4  10 – 4 = 36 9  10 – 9 = 81 Vyzkoušejte i další násobky.

6 Vypočítej 7  9 = 10  9 = 1  9 = 6  9 = 3  9 = 2  9 = 9  9 = 5  9 = 4  9 = 0  9 = 90 63 9 54 27 18 81 45 36

7 Rozklad čísel na součin
* Už víme, že čísla můžeme rozložit na součin dvou čísel, často existuje i víc možností: 18 = 2  9 = 9  2 = 1  18 = 18  1 = 3  6 = 6  3 Zkus najít aspoň dva rozklady těchto čísel: 63 = 0 = 7  9 = 9  7 = 3  21 = 21  3 = = 1  63 = 63  1 0  9 = 9  0 = 2  0 = 0  2 = = 4  0 = 0  4 =…

8 Kostky Pavel a Petr dumají nad kostkami, mají jich dohromady devět.
a) Kolik mohou nejvíc hodit? b) Kolik nejméně mohou hodit všemi kostkami? c) Jakými způsoby mohou hodit dohromady číslo 15? d) Vymýšlej si pro spolužáky další podobné příklady. Než začneš, tak ještě malá otázka… Víš, jak jsou staré hrací kostky? Nejstarší hrací kostka byla nalezená v Indii a je stará kolem 5000 let! O hracích kostkách psal i J. A. Komenský ve své knize Orbis Pictus. Dnes s kostkami hrajeme třeba „Člověče, nezlob se.“

9 Kostky - řešení Pavel a Petr dumají nad kostkami, mají jich dohromady devět. a) Kolik mohou nejvíc hodit? b) Kolik nejméně mohou hodit všemi kostkami? c) Jakými způsoby mohou hodit dohromady číslo 15? 6  9 = 54 a) nejvíce b) nejméně 1  9 = 9 c) 15 = Říkej a zapiš i další možnosti.

10 Zdroje: Kostka: AUTOR NEUVEDEN. Wikipedia.cz [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: < Obrázky:


Stáhnout ppt "Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název"

Podobné prezentace


Reklamy Google