ZPRACOVÁNÍ PROJEKTU DARP Lukáš Maláč Praha,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Praktické informace k programu Škola pro udržitelný život.
Advertisements

Projektové řízení Modul č.1.
ČLENĚNÍ NÁKLADŮ PODNIKU S DŮRAZEM NA ROZHODOVÁNÍ
Zlepšování jakosti.
Vize, Strategie, Cíle.
Zpracování seminárních a kvalifikačních prací
PROJEKTOVÉ ŘÍZENÍ Střední škola umělecká a řemeslná
Evropský sociální fond
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A7 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníŘíjen.
Tisková konference Vzdělávací projekt „Zdravá nemocnice“
Definování prostředí pro provozování aplikace dosud jsme řešili projekt v obecné rovině aplikace bude ovšem provozována v konkrétním technickém a programovém.
Ing. Jan Doležal Odborná skupina pro predikci a optimalizaci projektů, VŠE SE MĚNÍ „Kdo nemyslí na budoucí, bude poděšen blízkým.“ (Konfucius)
ÚČEL AUTOMATIZACE (c) Tralvex Yeap. All Rights Reserved.
Škola pro udržitelný život 2010 Plánovací procesy ve škole a vzdělávání Jiří Kulich, Michal Veselý.
Proces řízení projektu
Didaktické prostředky
jako nástroj projektového řízení
© GI, konzultační a vzdělávací skupina OLOMOUC Vyhodnocení a zefektivnění procesů plánování sociálních.
Žádost o grant Metoda fundraisingu. 1. Průvodní dopis Identifikuje vaši organizaci (případně i vaši partnerskou organizaci, se kterou žádáte o grant.
o hospodářské soběstačnosti a o samofinancování církve“
Ludvík Eger, FEK ZČU v Plzni1 Metoda logického rámce Ludvík Eger Cheb, 2006.
1 1 Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova : Evropa investuje do venkovských oblastí „ Kdo za to může – kompletní vzdělávání pro přípravu a realizací.
DEFINICE CÍLŮ A PRIORIT KALKULACE ZDROJŮ INVESTOVÁNÍ SPOŘENÍ INFLACE-KUPNÍ SÍLA PENĚZ TYPICKÉ CÍLE FINANČNÍHO PLÁNOVÁNÍ RIZIKA Finanční plánování – cesta.
Jméno firmy Podnikatelský plán. Shrnutí Jasně popište, co je smyslem činnosti vaší společnosti a jaké si kladete cíle –Stručně popište, jak si představujete.
1 „ Kdo za to může – kompletní vzdělávání pro přípravu a realizací projektu z PRV“
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingové řízení Ročník / obor studia:III.
Vývoj výrobku Firmy musí pružně reagovat na změny ( v lidských potřebách, technologii, technice, v počtu a síle konkurence,…) a vyvíjet nové výrobky. Novými.
Jazyková příprava Skupiny ČEZ
Rámec financování výzkumu a vývoje v České republice a OP VaVpI (k 28. červnu 2007) Dr. Marek Blažka Sekretář Rady pro výzkum a vývoj.
1 OD PROJEKTOVÉHO ZÁMĚRU KE KVALITNĚ PŘIPRAVENÉ AKCI 3 témata a) Přehled požadavků financující instituce b) Fáze přípravy akce c) Kritéria úspěšnosti akce.
0350 – Podpora nových vzdělávacích metod v systému vzdělávání ČMKOS Žadatel: ČMKOS Partner: AIVD Mgr. Dušan Martinek
Příprava projektu Komunitární program PROGRESS. Výzva 0&langId=enhttp://ec.europa.eu/social/main.jsp?catId=63.
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Podnikatelský plán struktura plánu.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.
Základní struktura projektu Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Název projektu: Kvalitní vzdělání je efektivní investice.
Eva Dufková, Jan Matyáš VSRR, 3.ročník
1 Cvičení č. 3 1.Uplatnění „zdravého rozumu“ v OM.
Řízení znalostí z pohledu práva
„ WORKSHOP „Terénní sociální práce v sociálně vyloučených lokalitách Moravskoslezského kraje – práce se závislými klienty“ Vyhodnocení a shrnutí výstupů.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 10: Personální řízení v MSP.
Diplomový projekt pro studijní obor Finance – I.část.
Základní fakta Celková částka pro ZŠ a SŠ v republice (mimo hl. město) mil Kč Minimální částka na jeden projekt: 15 mil. Kč Maximální výše podpory.
Zkušenosti s uplatňováním principů veřejné podpory v Královéhradeckém kraji Systém řízení a financování sítě sociálních služeb v Královéhradeckém kraji.
Systémová podpora procesů transformace systému péče o ohrožené děti a rodiny Klíčové aktivity realizované v Pardubickém kraji Pardubice, dne
Autorita Schopnost získat si respekt podřízených. Rozlišujeme formální, neformální a odbornou autoritu Autoritativní styl řízení Styl řízení založený.
Antonín Krejčí Zvyšování konkurenceschopnosti firem pomocí metod průmyslového inženýrství a inovace s podporou e-learningu Číslo projektu: CZ.1.07/3.2.05/
„Podpora zaměstnanosti Litoměřicka“ CZ.1.04/3.3.05/ Projekt je financován z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Lidské zdroje a.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 8: Finanční řízení MSP.
Základy marketingu část 4. Ing. Monika Dobešová Univerzita Pardubice FEI Letní semestr 2012/2013.
Žádost o grant.
VZDĚLÁVACÍ PROGRAM NEZISKOVÉHO SEKTORU
Požadavky RVP PV Úloha diagnostiky při sledování
Didaktické prostředky
Analýza potřeb škol Hlavní zjištění
Informace o průběhu informačních seminářů a výsledcích strukturovaných rozhovorů za stranu zaměstnavatelů BP Stavebnictví I.
DRAMATURGIE TEAMBUILDINGOVÝCH PROGRAMŮ (seminář)
Projektování Projekt = plán, záměr, úmysl
11. Evaluace/hodnocení Hodnocení škol, školských zařízení a vzdělávací soustavy vymezuje § 12 zákona 561/2005 Sb. o předškolním , základním, středním,
Aktuální stav dalšího vzdělávání a vize do budoucna
Management a řízení hotelu
Práva dítěte Výchova k občanství
Ekonomika malých a středních podniků
HIERARCHICKÁ STRUKTURA PRACÍ
Projektový management
Prezentace obchodního plánu
PROJEKTOVÉ ŘÍZENÍ V NEZISKOVÝCH ORGANIZACÍCH
Program spolupráce SN – CZ
Název společnosti Obchodní plán.
Prezentace obchodního plánu
Transkript prezentace:

ZPRACOVÁNÍ PROJEKTU DARP Lukáš Maláč Praha,

Projekt obecně Dobrý projekt je strategií, která: Formuluje cíl – ví, kam jde Velmi dobře zná dnešní realitu Na tomto základě nalézá cestu, jak se k „vytoužené budoucí realitě“ (vizi) nejlépe dostat (= „teorii změny“) Sem se chceme dostat (zde je náš cíl ) VIZE Zde jsme DNES Známe své konkrétní problémy a potřeby REALITA Jak?! (metoda) = PROJEKT

Odůvodnění projektu  Vysvětlete potřebnost projektu = Proč je nutné Váš projekt realizovat?  Základem odůvodnění jsou dva druhy informací:  Jaká je aktuální situace Vašeho sboru/komunity (realita)?  CO konkrétně je nutné na této realitě změnit? (a proč?)  Tj. v odůvodnění identifikujete konkrétní problém, na který hodláte reagovat (co je potřeba změnit) a analyzujete jeho příčiny – takto projekt budete dál logicky provazovat (pojmenujete změnu, o kterou vám jde, uvedete, jak na příčiny problému bude projekt reagovat)  Zaměřte se na aktuální situaci v oblasti, na kterou je projekt zaměřený – nepopisujte příliš zeširoka Zde jsme DNES Známe své konkrétní problémy a potřeby

Cíle projektu a cílové skupiny  Cíl by měl být odpovědí na identifikované problémy a jejich příčiny, tedy popis žádané změny reality Vašeho sboru, komunity – musí být provázaný s potřebami  ! Nezaměňujte cíl za metodu (prostředek) jak jej dosáhnout ! Např.: Cílem projektu například není pořízení automobilu pro potřeby sboru (i pokud by šlo o uznatelné náklady výzvy) – cílem takového projektu by bylo kupříkladu zvýšení účasti starších a/nebo handicapovaných osob na životě sboru; pořízení automobilu, kterým by se tyto osoby mohly dopravovat ke sborovým aktivitám, představuje pouze prostředek (metodu), jak cíle dosáhnout.  Zaměřte se na to, PROČ vlastně hodláte připravovaný projekt realizovat, nikoliv JAK nebo CO hodláte realizovat  Co chcete projektem změnit na životě Vašeho sboru/komunity, na situaci cílových skupin, atd.? Sem se chceme dostat (zde je náš cíl )

Cíle projektu a cílové skupiny: předpoklady  Dosažení cíle velmi typicky nemáte plně pod kontrolou – jeho dosažení je zpravidla podmíněno konkrétními předpoklady - z nichž některé nebudete moci ovlivnit  (projekt není automat, do kterého vhodíme mince – DaRP – a vypadnou z něj naplněné cíle; spoléhání na tuto „automatičnost“ je jedním z nejčastějších „kamenů úrazu“ projektů v ČR)  PROČ je dobré si tyto předpoklady (tj. omezení platnosti naší „teorie změny“) uvědomit?  Některé z předpokladů můžeme alespoň částečně ovlivnit = formulovat dodatečnou aktivitu (např. zájem cílové skupiny o naše služby)  Ty, které nemůžeme ovlivnit musíme alespoň sledovat a podle toho implementovat (např. legislativní prostředí)

Cíle projektu a cílové skupiny: měření?  Pokud to jde, je vhodné uvést, jak budeme měřit naplňování cíle. (Tj. jak zjistíme, že jsme cíl naplnili?)  Jestliže cíl umíme měřit, měli bychom si jej i kvantifikovat, tj. číselně vyjádřit  Např:  cíl projektu: zvýšení účasti starších a/nebo handicapovaných osob na životě sboru;  měření cíle: účast této cílové skupiny na pravidelných aktivitách sboru  kvantifikace cíle: alespoň 50 % cílové skupiny se zúčastní alespoň dvou pravidelných sborových akcí za měsíc

Cílové skupiny  Stručně popište:  skupinu lidí (příp. organizací), která má mít z realizace projektu užitek  Pokud je to relevantní, její velikost a strukturu  Jak se cílové skupině změní život díky realizace projektu  Jak ji budete motivovat k účasti v projektu?

Popis projektu  Popište Váš přístup – metodu, jak díky projektu dosáhnete cíle; tj. zde rozepište realizaci projektu tak, jak jej máte naplánovaný  Realizaci projektu rozdělte do logických celků – „Aktivit“  Logicky (a časově) provázané celky činností, které povedou k naplnění cíle  Aktivity na sebe musí navazovat a tvořit jasný postup realizace  Jednotlivé aktivity stručně popište:  Co bude obsahem  Jak bude (nebo nebude?) do realizace zapojená cílová skupina  Bude realizace provedena vlastními silami nebo dodavatelsky  Jak budou aktivity řízeny  Pokud to bude přínosné, je možné aktivity sdružovat do etap – typicky přípravná, realizační, finalizace Jak?! (metoda)

Výstupy projektu  Jsou těsně provázány s aktivitami – „vyčíslují“ (kvantifikují) jednotlivé aktivity  Výstupy popisují, co konkrétně díky realizaci jednotlivých aktivit vznikne, co bude jejich bezprostředním efektem  Důraz na měřitelnost – uveďte, jak budete měřit naplňování jednotlivých aktivit a stanovte si cílové hodnoty – tj. kdy budete moci říci, že aktivita je naplněna  50 m2 podlahové plochy prostoru rekonstruovaného pro potřeby projektu  120 účastníků kurzů / vzdělávacích akcí  8 zpracovaných materiálů (publikací), 800 vytištěných materiálů (publikací)  3 nově zřízené služby pro cílovou skupinu  15 kusů zakoupeného a instalovaného vnitřního vybavení  Atd.  Mimo vyčíslení výstupy také stručně popište  V ideálním případě by každá aktivita měla mít definovaný min. 1 výstup  V řadě případů nedojde k vytvoření zcela nového výstupu, ale k inovaci stávajícího (např. nové vybavení klubovny). I tyto výstupy uveďte, popište a sdělte, proč budou díky inovaci lépe sloužit účelu projektu (např. proč bude klubovna díky novému vybavení lépe uspokojovat potřeby cílových skupin?)

Dlouhodobé náklady vyvolané realizací projektu a jejich pokrytí  Detailně popište:  Jaké provozní náklady vám v důsledku realizace projektu vzniknout (příp. jak se změní aktuální výše provozních nákladů)  Z jakého zdroje budete tyto náklady hradit  Ve většině projektů bude program vyžadovat, abyste nově zavedené služby / aktivity realizovali i po ukončení projektu – k tomuto se budete při podpisu žádosti zavazovat. Je proto nutné mít finanční rozvahu.  V ideálním případě byste měli být schopni ukázat, že tyto finance máte zajištěny (např. rozhodnutí staršovstva sboru)  U jednorázových akcí prosím alespoň uveďte, zda hodláte akci opakovat a v jakém rozsahu a kde na to vezmete finance

Organizační a odborné zajištění projektu  Musíte přesvědčit hodnotitele, že máte „kapacitu“ na to projekt „utáhnout“ – tj. úspěšně realizovat a dále udržovat  Popište:  Jak bude projekt řízen – rozepište jednotlivé osoby, které budou do realizace projektu zapojeny a jejich úkoly, stejně tak rozepište řízení výsledků projektu po jeho ukončení  Vaše zkušenosti s realizací podobných projektů, a to jak na úrovni organizace (sboru), tak i osob, které budou za řízení projektu zodpovědné  Pokud budete v důsledku realizace projektu angažovat nové lidi, popište alespoň, jak mají „typově“ vypadat – koho přibližně hledáte (týká se pouze řízení projektu – charakteristiku lektorů projektu vypisujte do popisu aktivit)

Díky za pozornost Dotazy / komentáře / nesouhlasy ? Lukáš Maláč