Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Bc. František Vlasák, DiS. Název materiálu: VY_52_INOVACE_F7.Vl.33_Prumerna_rychlost_graficke_znazorneni.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Anna Červinková Název prezentace (DUMu): 7. Kinematika – rozlišování pohybů a jejich skládání v prakt. úlohách.
Advertisements

F YZIKÁLNÍ VELIČINY - TEPLOTA Ing. Jan Havel. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání.
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen: Mgr. Hana Němcová Matematika, seminář diferenciální a integrální počet Osmý ročník víceletého gymnázia.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Rachotová Markéta Název: VY_32_INOVACE_11C_15_Slovní úlohy o pohybu-příklady.
CZ.1.07/1.4.00/ "Učíme se moderně" Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Slovní úlohy o pohybu Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Průměrná rychlost Tematická oblast Fyzika Datum vytvoření Ročník
Mechanika VY_32_INOVACE_05-02 Ročník: VII. r. Vzdělávací oblast:
Rovnice ve slovních úlohách II.
Skládání rovnoběžných a různoběžných sil-souhrnná cvičení
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Pohyb těles Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Název materiálu: VY_52_INOVACE_F7.Vl.28_Rychlost_draha_cas Datum:
6. Kinematika – druhy pohybů, skládání pohybů
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_90_M8
NEROVNOMĚRNÝ POHYB 2 Název školy
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Vznik střídavého proudu
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Změny skupenství látky
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a příroda, Fyzika, Pohyby těles ve Sluneční soustavě Autor: Kamil.
Pohyb těles-fyzika hrou
1. Čím se liší pohyby těchto těles?
Rovnoměrný pohyb Tematická oblast Fyzika Datum vytvoření Ročník
PRŮMĚRNÁ RYCHLOST SLOVNÍ ÚLOHY
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
4. Kinematika – základní pojmy, pohyb
Název materiálu: VY_52_INOVACE_F8. Vl
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Základní škola a mateřská škola v Novém Strašecí
Pohyb tělesa Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Zavedení pojmu přímá úměrnost.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Pohybová (kinetická) energie tělesa
Hustota-výpočet objemu
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Teplota – souhrnná cvičení II.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
PRŮMĚRNÁ RYCHLOST SLOVNÍ ÚLOHY
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_12 Pohyb a klid tělesa -test
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
2. ROVNOMĚRÝ A NEROVNOMĚRNÝ POHYB
Rovnice a graf přímé úměrnosti.
Těžiště a stabilita těles
Opakování 3 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Procenta v „autařské“ praxi
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Rovnoměrný pohyb konstantní (stejná) rychlost
Pohyb tělesa rychlost, dráha, čas.
Slovní úlohy O pohybu 2 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Pohybové úlohy 2 Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Pro žáky naší školy více – Na míru píšeme učebnice VY_32_INOVACE_VJ29 Excel – funkce Počet období.
Hustota-výpočet objemu
Příklady – cvičení ) Ventilátor točící se rychlostí 20 otáček za sekundu začne rovnoměrně zpomalovat s tím, že za 10 s poklesne frekvence.
Název vzdělávacího materiálu Tělesa a jejich rychlosti
NÁZEV: VY_32_INOVACE_09_02_F7_Hanak TÉMA: Pohyb tělesa
Zavedení pojmu přímá úměrnost.
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Skládání rovnoběžných a různoběžných sil-souhrnná cvičení
Vzorový výpočet slovní úlohy – dráha, čas
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Příklady - opakování Auto se pohybovalo 3 hodiny stálou rychlostí 80 km/h, poté 2 hodiny rychlostí 100 km/h, pak 30 minut stálo a nakonec 2,5 hodiny rychlostí.
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Příklady – cvičení Určete brzdnou dráhu auta s počáteční rychlostí 90 kmh-1, které se pohybovalo rovnoměrně zpomaleně a zastavilo za 5.
Vzorový výpočet slovní úlohy – dráha, čas
Transkript prezentace:

Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Bc. František Vlasák, DiS. Název materiálu: VY_52_INOVACE_F7.Vl.33_Prumerna_rychlost_graficke_znazorneni Datum: Ročník: Sedmý Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Vzdělávací obor: Fyzika Název: Průměrná rychlost, grafické znázornění Číslo operačního programu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: UČÍME SE S RADOSTÍ Anotace: Prezentace slouží jak výukový materiál o výpočtu průměrné rychlosti, tvorby grafů a čtení z nich.

Čas t (s) Rychlost v (km/h) Nerovnoměrný pohyb Následující tabulka ukazuje údaje, které cyklista sledoval každých 30 sekund na rychloměru svého jízdního kola. O jaký pohyb se jedná? Otázky: 1, Jakou rychlostí se cyklista pohyboval v čase 3 minuty 30 sekund? 2, Pohyboval se cyklista po nějakém úseku rovnoměrným pohybem? Odpovědi se dají vyčíst z grafu !!!

Čas t (s) Rychlost v (km/h) Grafické znázornění rychlosti pohybu – sestrojení

Odpovědi 1, V čase 3 minuty a 30 sekund se cyklista pohyboval rychlostí 22 km/h. 2, O rovnoměrný pohyb se jedná v úsecích 90 s až 150 s a 210 s až 270 s

Průměrná rychlost Auto jede z Prahy do Brna. Nejede rovnoměrným pohybem – někdy jede hodně rychle, jindy jede pomalu, někde dokonce stojí. Řidič jel po dálnici hodinu rychlostí 130 km/h, potom čtvrthodinku stál a nakonec jel půlhodinu rychlostí 100 km/h. Jaká byla jeho průměrná rychlost za celou dobu jízdy? Řešení: Abychom mohli vypočítat průměrnou rychlost, musíme znát celkovou dráhu, kterou řidič ujel a celkovou dobu pohybu. Celková dráha je: 130 km/h. 1 h km/h. 0,5 h = 180 km Celková doba je: 1 h + 0,25 h + 0,5 h = 1,75 h. v p = s : t v p = 180 : 1,75 v p = 103 km/h Průměrnou rychlost nerovnoměrného pohybu vypočítáme takto: celková dráha v p = celkový čas

Vozidlo se pohybovalo nerovnoměrným pohybem. Jelo rychlostí 120 km/h po dobu 2 hodin. Poté stálo na odpočívadle půl hodiny. Dále jelo rychlostí 80 km/h po dobu 1 hodiny. Následovala čtvrthodinová přestávka. Do cíle dorazilo za další hodinu a půl rychlostí 60 km/h. Jaká byla jeho průměrná rychlost? Celková dráha je: 120 km/h. 2 h + 80 km/h. 1 h + 60 km/h. 1,5 h = 410 km Celková doba je: 2 h + 0,5 h + 1 h + 0,25 h + 1,5 h = 5,25 h Příklad na procvičení v p = s : t v p = 410 : 5,25 v p = 78 km/h Průměrná rychlost automobilu byla přibližně 78 km/h

RNDr. Martin Macháček, CSc., Fyzika pro základní školy a víceletá gymnázia, Prometheus, 1999 František Jáchym a Jiří Tesař, Fyzika pro 7. ročník základní školy, SPN, 2001 Použité zdroje: Obrázky jsou vytvořeny pomocí vložení klipartů v programu powerpoint.