Převod skutečných velikostí do měřítka. Měřítka map a plánů- převod skutečných velikostí do měřítka Autor: Mgr. Ludmila Pecháčková VY_32_INOVACE_50_Meritka_map_a_planu_2.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Advertisements

Měřítko mapy a plánu 1 : a na mapě ve skutečnosti na plánu
Měřítko plánu a mapy Mgr. Petra Jelínková.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Měřítko plánu a mapy.
Poměr, měřítko SOŠ Josefa Sousedíka Vsetín Zlínský kraj Anotace
Měřítko mapy, plánu Matematika 7. ročník
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace Oblast podpory Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách OP.
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Matematika - 1. stupeň ZŠ Název a číslo učebního materiálu VY_32_INOVACE_03_18.
18.
VY_42_INOVACE_28_01. Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název výukového materiálu:
Čas na Zemi Autor: Mgr. Zdeněk Hanuš VY_32_INOVACE_06_Čas na Zemi Vytvořeno v rámci projektu „EU peníze školám“. OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení.
Literatura Autor: Mgr. Ludmila Dvořáková VY_32_INOVACE_51_Epika, lyrika Vytvořeno v rámci projektu „EU peníze školám“. OP VK oblast podpory 1.4 s názvem.
Internet Autor: Mgr. Jan Duchek VY_32_INOVACE_14_Internet Vytvořeno v rámci projektu „EU peníze školám“. OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek.
Vytvořeno v rámci projektu „EU peníze školám“. OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách VY_32_ INOVACE_52_Nerosty-sůl.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
CZ.1.07/1.4.00/ "Učíme se moderně" Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Písmeno G Autor: Mgr. Irena Sofínová VY_32_INOVACE_01_Český jazyk Vytvořeno v rámci projektu „EU peníze školám“. OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení.
Rozšiřování a zkracování postupného poměru. Postupný poměr – rozšiřování a krácení Autor: Mgr. Ludmila Pecháčková VY_32_INOVACE_53_Postupny_pomer_rozsirovani_kraceni.
Autor: Mgr. Věra Martincová
Autor: Mgr. Věra Martincová VY_32_INOVACE_60_Práce s grafem
Autor: Mgr. Zdeněk Hanuš VY_32_INOVACE_23_Lidské rasy
Autor: Mgr. M. Vejražková VY_32_INOVACE_05_Práce
VY_32_INOVACE_18_Vypnutí_a_odhlášení
Autor: Mgr. Zdeněk Hanuš VY_32_INOVACE_48_NP České Švýcarsko
Autor: Mgr. Ludmila Dvořáková VY_32_INOVACE_01_Náhradní rodinná péče
VY_32_INOVACE_48_Internet_v_mobilu
Fyzici a fyzikální jevy Autor: Mgr. M. Vejražková
Autor: Mgr. Ludmila Dvořáková VY_32_INOVACE_48_Jan Neruda
Vyhledávání na internetu Autor: Mgr. Jan Duchek
Autor: Mgr. Ludmila Dvořáková VY_32_INOVACE_45_Jaroslav Seifert
Autor: Mgr. Iveta Váňová
Autor: Mgr. Zdeněk Hanuš VY_32_INOVACE_54_Moravský kras
Autor: Mgr. Zdeněk Hanuš VY_32_INOVACE_07_Mapy
Autor: Mgr. M. Vejražková VY_32_INOVACE_41_AZ- kvíz
Podobnost co už dovedeme
Autor: Mgr. Ludmila Dvořáková VY_32_INOVACE_04_Parlament ČR
Autor: Mgr. Zdeněk Hanuš VY_32_INOVACE_53_Hrubý Jeseník
Autor: Mgr. Zdeněk Hanuš VY_32_INOVACE_02_Střídání dne a noci
Autor: Mgr. Ludmila Dvořáková VY_32_INOVACE_42_Božena Němcová
Člověk a předpoklady soužití Autor: Mgr. Ludmila Dvořáková
Autor: Mgr. Iveta Váňová
VY_32_INOVACE_38_Rozvrh_excel
Autor: Mgr. Zdeněk Hanuš VY_32_INOVACE_08_Měřítko mapy
Autor: Mgr. Ludmila Pecháčková VY_32_INOVACE_49_Meritka_map_a_planu_1
Měřítko mapy, plánu Matematika 7. ročník
Autor: Mgr. Iveta Váňová
Autor: Mgr. Veronika Dočkalová VY_32_INOVACE_10_Hranol základní pojmy
Skloňování podstatných jmen
Chemické sloučeniny Autor: Mgr. Iva Hirschová
Obvody a obsahy 5. - určení z plánu
Autor: Mgr. Ludmila Dvořáková VY_32_INOVACE_44_Karel Čapek
TEČNA KRUŽNICE PROCHÁZEJÍCÍ DANÝM BODEM
Autor: Mgr. Zdeněk Hanuš VY_32_INOVACE_23_Oceánie
NÁSOBENÍ A DĚLENÍ ČÍSLEM 60, 70, 80, 90
VY_32_INOVACE_Sib_II_0 Jednotky délky
Anglický jazyk - gramatika Autor: Mgr. Vlasta Skořepová
Autor: Mgr. Iveta Váňová
Autor: Mgr. Iveta Váňová
Autor: Mgr. Věra Martincová VY_32_INOVACE_33_Nakupujeme
Autor: Mgr. Ludmila Dvořáková VY_32_INOVACE_12_Ústava ČR
Autor: Mgr. M. Vejražková VY_32_INOVACE_49_Povrch krychle a kvádru
* Měřítko plánu, mapy Matematika – 7. ročník *
Pravoúhlá soustava souřadnic
Autor: Mgr. Zdeněk Hanuš VY_32_INOVACE_15_Atmosféra
Vytvořeno v rámci projektu „EU peníze školám“.
Autor: Mgr. M. Vejražková
Autor: Mgr. M. Vejražková VY_32_INOVACE_49_Převody jednotek 9.roč
Smysly Autor: Mgr. Iva Hirschová VY_32_INOVACE_18_Zrak,sluch
Pythagorova věta.
Transkript prezentace:

Převod skutečných velikostí do měřítka

Měřítka map a plánů- převod skutečných velikostí do měřítka Autor: Mgr. Ludmila Pecháčková VY_32_INOVACE_50_Meritka_map_a_planu_2 Vytvořeno v rámci projektu „EU peníze školám“. OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.

Pro zakresleni mapy nebo plánu je třeba převést skutečné hodnoty do měřítka. Pokoj má tvar obdélníku s rozměry 5 metrů a 7 metrů. Chceme vytvořit plánek pokoje v měřítku 1 : 100 Převedeme 5 metrů na centimetry 5 m = 500 cm Měřítko je 1 : 100, takže vydělíme 500 : 100 = 5 Pokoj který má ve skutečnosti rozměry 5 a 7 metrů bude na plánu v měřítku 1 : 100 mít rozměry 5 a 7 cm Převedeme 7 metrů na centimetry 7 m = 700 cm Měřítko je 1 : 100, takže vydělíme 700 : 100 = 7

Změň skutečné rozměry pokoje tvaru obdélníku v měřítku 1 : 20. a = 8 m, b = 9 m a = 5,2 m, b = 10 m a = 7,5 m, b = 4,9 m a = 40 cm, b = 45 cm a = 26 cm, b = 50 cm a = 37,5 cm, b = 24,5 cm

Cesta z Prahy do Mladé Boleslavi je dlouhá 46 km. Vypočítej kolik centimetrů bude měřit tato vzdálenost na mapě s měřítkem 1 : km = m = cm : = 23 cm Cesta z Prahy do mladé Boleslavi bude na mapě s měřítkem 1 : dlouhá 23 cm.

Urči vzdálenost dvou měst na mapě s měřítkem 1 : , jestliže ve skutečnosti jsou od sebe vzdálena: Praha – Brno ( 250 km) Praha – Ostrava ( 370 km) Praha – České Budějovice ( 150 km) Mladá Boleslav – Mělník ( 45 km) Mladá Boleslav – Liberec ( 51 km) 250 km = m = cm : = 50 cm 370 km = m = cm : = 74 cm 150 km = m = cm : = 30 cm 45 km = m = cm : = 9 cm 51 km = m = cm : = 10,2 cm

Nakresli si do sešitu obrázek bytu a změň jeho skutečné rozměry v měřítku 1 : m 3 m 5 m 3 m 5 m dětský pokoj obývací pokoj koupelna chodba obývací pokoj: délka: šířka: dětský pokoj: délka: šířka: koupelna: délka: šířka: Chodba: délka: šířka: 14 cm 10 cm 14 cm 6 cm 10 cm 8 cm 10 cm

Vytvořeno jako DUM do předmětu matematika na Základní škole Mladá Boleslav, 17. listopadu 1325, příspěvková organizace pro sedmý ročník základní školy. Materiál slouží k doplnění učiva „Měřítka map a plánů“. Materiál doporučuji prezentovat pomocí dataprojektoru. Materiál byl vytvořen a pilotován v II. pololetí školního roku 2012/2013.