1 Dopplerův jev H.Lancová 1,M.Strachota 2, M.Holeček 3 1 – MOG Bruntál, 2 – Gymn. Zábřeh, 3 – Jiráskovo g. Náchod.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Množství látky dodané (odvedené) krví A = Q x ( Ca – Cv)
Advertisements

MECHANICKÉ KMITÁNÍ A VLNĚNÍ
12. Mechanické vlnění a zvuk
MECHANICKÉ VLNĚNÍ 19. Mechanické vlnění – příklady I.
MECHANICKÉ VLNĚNÍ 20. Mechanické vlnění – příklady II.
Vlny ČVUT FEL, Praha Katedra fyziky.
VLNĚNÍ V IZOTROPNÍM PROSTŘEDÍ
Ultrazvuk a Dopplerův jev
Christian Andreas Doppler
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registra č ní č íslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Š ablona III/2VY_32_INOVACE_668.
Elektromagnetické záření
nastává při vzájemném pohybu zdroje zvuku a pozorovatele pozorovatel slyší jinou frekvenci než zdroj vydává CHRISTIAN JOHANN DOPPLER ( ) –rakouský.
Harmonické vlnění šíření harmonických kmitů harmonická vlna:
(principy přístrojů CW, PW, CDI, ...)
Elektronický materiál byl vytvořen v rámci projektu OP VK CZ.1.07/1.1.24/ Zvyšování kvality vzdělávání v Moravskoslezském kraji Střední průmyslová.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
INTERFERENCE VLNĚNÍ.
Poznámky pro výuku Předmět: FYZIKA Autor: Jaroslava Šmerdová
Dýmkové kroužky Eduard Černák, Tomáš Hejda FJFI ČVUT Praha.
Hvězdy Fyzika Autor: RNDr.Zdeňka Strouhalová
Martin Rod, Pavel Obdržálek Cesta k vědě prezentace Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti.
Pravděpodobnost.
Svět kolem nás je plný zvuků, ať už příjemných či nikoliv.
Základní škola Benátky nad Jizerou, Pražská 135 projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: III/2 Název: Využívání.
VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
Základní škola Benátky nad Jizerou, Pražská 135 projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: III/2 Název: Využívání.
Základní škola Benátky nad Jizerou, Pražská 135 projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: III/2 Název: Využívání.
Řešíme rovnice v oboru čísel x = x = x + 3 = = x 543 Klikni na pejska – objeví se příklad. Vyber správný výsledek.
Základní škola Benátky nad Jizerou, Pražská 135 projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: III/2 Název: Využívání.
Základní škola Benátky nad Jizerou, Pražská 135 projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: III/2 Název: Využívání.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_B3 – 02.
Výukový software - přehled, komparace Jiří Tesař.
Studium ultrazvukových vln
Dopplerův jev a vzduchová dráha Jan Bednařík Gymnázium Šternberk Jan Tomášek SŠ aplikované kybernetiky Hradec Králové.
Měření rychlosti světla Foucaultovou metodou
Dopplerův jev a vzduchová dráha
Člověk a příroda Fyzika Člověk a příroda Jednotky rychlosti VY_52_INOVACE_06 Sada 2 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213 Vypracovala:
Dopplerův jev a jeho využití v medicíně
Dopplerův jev a vzduchová dráha
Vlnění na struně Autoři : Jaroslav Adam Monika Panušková.
Martin Strouhal Marie Nedvědová
Měření rychlosti světla
Fyzikální týden 2005, FJFI při ČVUT v Praze Měření rychlosti světla Blechta, V. – gymn. Jeseník Burian, I. – gymn. Vídeňská 47, Brno Labounek, R. – gymn.
Zvukové jevy. Struktura prezentace úvod otázky na úvod výklad příklad/praktická aplikace otázky k zopakování shrnutí.
Název školy:Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu:Moderní škola Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_33_02 Název materiáluRovnoměrný.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Okamžitá rychlost Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání.
Fyzika kondenzovaného stavu 7. prezentace. Kvantování kmitů mříže  elastické vlny v krystalu jsou tvořeny fonony  tepelné kmity v krystalech  tepelně.
ZVUKOVÉ JEVY Fyzika 9. třída. Zvukový rozruch Zdrojem zvuku je chvějící se těleso Zdrojem zvuku je chvějící se těleso Nepravidelné chvění – HLUK Nepravidelné.
Měření rychlosti. Přemýšlej Značka: v(z angl. velocity) Jednotky: (metr za sekundu) nebo Rychlost.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Bc. František Vlasák, DiS. Název materiálu: VY_52_INOVACE_F.9.Vl.09_Rychlost_zvuku_odraz_zvuku.
Jakub Marek Gymnázium Christiana Dopplera
Fyzika – vybrané kapitoly
ZVUKOVÉ JEVY - AKUSTIKA
Zvuk, šíření zvuku, zdroje zvuku
Kmity, vlny, akustika Část II - Vlny Pavel Kratochvíl Plzeň, ZS.
rozsah slyšitelných frekvencí: 1.2 – 120 kHz
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Millikanův experiment
Dopplerův jev Christian Doppler, Praha 1842 pohybující se zdroj vlnění
Měření krátkých časových intervalů s pikosekundovým rozlišením
FYZIKA Čím se budeme další čtyři roky zabývat?
Odraz vlnění obecná vlna x = 0  y = 0.
V IZOTROPNÉM PROSTŘEDÍ
Mgr. Jan Ptáčník - GJVJ - 2. ročník - Fyzika
Dopplerův jev a jeho využití v medicíně
Vlnění šíření vzruchu nebo oscilací příčné vlnění vlna: podélné vlnění.
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_09 Zvukové jevy –opakování A
Transkript prezentace:

1 Dopplerův jev H.Lancová 1,M.Strachota 2, M.Holeček 3 1 – MOG Bruntál, 2 – Gymn. Zábřeh, 3 – Jiráskovo g. Náchod

2 Obsah Christian Doppler Obecný princip Příklady Závěr Reference

3 Christian Doppler * v Salcburku Studia Zaměstnání Objev v Benátkách

4 Obecný princip

1 – f2, 2 – f1 f – základní frekvence zdroje (40,8 kHz) u – fázová rychlost vlnění ze zdroje (330 m/s)

6 Příklady Letectví Astronomie Meteorologie

10 Závěr  Výsledky měření   Dotazy

11 Reference J.J. O`Connor,E.F.Robertson:Doppler www-gap.dcs.stand.ac.uk/ history/mathematicians/Doppler.html Jack Williams:The USA TODAY Weather Book Martin Macháček:Encyklopedie fyziky