Seznámení s multimediálními ukázkami na podporu vzdělávání v technických oborech Ing. Jiří Vojtěch, hlavní manažér projektu, vedoucí oddělení pro analýzy potřeb trhu práce
VIP II - Kariérové poradenství Motivace žáků k technickým povoláním a kariérové poradenství
Motivace ovlivňuje směr chování a jednání člověka a tvoří základ pro rozhodovací proces. Ne donucování jakoukoli formou Získávat poznáváním a motivací Motivace žáků
Volba oboru vzdělání, tedy i povolání Co ovlivňovalo žáka při rozhodování (NÚV: 1850 žáků, 800rodičů) Výzkumy ukazují, že jsou děti při volbě povolání více závislí na svých rodičích, než na učitelích, poradenských pracovnících, vrstevnících a dalších vzorech.
Problém neoblíbenosti výuky fyziky - žáci považují školskou fyziku za nezajímavou, protože se nevztahuje ke každodennímu životu. Výchovní poradci ve školách se v mnoha případech již mnoho let nepodívali do prostředí firem a nová povolání vůbec neznají. Situace na základních školách z hlediska podpory zájmu o technické obory
Vytvoření 41 multimediálních ukázek – filmových exkurzí - představujících práci v povoláních a přípravu na ně ve středních školách Možnost: pro výchovné poradce pro vyučující tématu Člověk a svět práce pro žáky základních škol a jejich rodiče - k poznání pracovního prostředí, pracovních činností a výrobků, prostředí školních dílen a pracovišť SŠ - k získání zájmu o technická povolání Podpora zájmu o technické obory
Přehled multimediálních ukázek: Učební obory
Přehled multimediálních ukázek: Maturitní obory
Schéma multimediálních ukázek: Motivace Ukázka zajímavého výrobku, práce či objektu Profese Ukázka profese v praxi, tj. ukázka práce v povolání, které odpovídá oboru vzdělání Škola Ukázky práce žáků ve vzdělávání - v odborném výcviku, v laboratořích nebo v odborných cvičení Praxe Informace o uplatnění od absolventa v praxi nebo zaměstnavatele