Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Společenské vědy Legislativní proces v ČR
Škola: Gymnázium a SOŠ Jaroměř, P12 Autor: Lucie Šimečková Předmět: Společenské vědy Anotace: Cílem materiálu je seznámit studenty druhých ročníků středních škol s průběhem legislativního procesu v ČR a umožnit jim pochopit návaznost jednotlivých kroků tohoto procesu. Materiál je tedy určen do výkladové části hodiny. V průběhu hodiny využijí studenti aplikaci, se kterou lze pracovat na tabletu či jiném dotykovém zařízení. Jejím prostřednictvím získají informace nutné k opravení chybně zhotoveného schématu legislativního procesu a vytvoření schématu vlastního. Pro hlubší pochopení celého procesu schvalování zákonů odpoví na doplňující otázky. Materiál je zpracován v rámci projektu Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Základní informace
Příprava – základní informace Ročník: 2 středních škol Téma: Legislativní proces v ČR Cíl: Studenti se seznámí s průběhem legislativního procesu v ČR, pochopí text Ústavy ČR, pochopí návaznost kroků v legislativním procesu z hlediska brzd a rovnováh státní moci, aplikovaných v demokratickém právním státě. Forma: řízený rozhovor, skupinová práce Metoda: práce s textem v aplikaci, sdílení, řešení problémů, spolupráce studentů ve skupině Pomůcky: tablet, papír/sešit, tužka
Příprava – legislativní proces v ČR Vytvoření 3-4 členných skupin studentů úkoly – všechny skupiny mají stejné 1) otevřít aplikaci – ÚplnéZnění.cz – Ústava ČR - 4aad-b4c2-ecbc2d2c aad-b4c2-ecbc2d2c1749 2) Otevřít sdílený dokument s chybným schématem legislativního procesu Zadání: a) najděte chyby ve schématu legislativního procesu b) vytvořte na papír vlastní schéma a nasdílejte c) odpovězte na doplňující otázky
Chybné schéma legislativního procesu
Ukázka sdíleného výstupu
Zdroje Archiv autora