Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiálu VY_32_INOVACE_OdP_S1_11 Popis výukového materiálu Název:Základní terminologie cestovního ruchu – 3. část Autor:Bc. Pavel Lang Datum: Obor: a) L/01 Gastronomie (nástavbové studium) b) L/01 Gastronomie Ročník:a) - 1. ročník a b) - 1. ročník Předmět:Cestovní ruch Anotace výukového materiálu 1. Materiál je určen pro výuku předmětu Cestovní ruch a je v souladu s ŠVP 2. Materiál je prezentován žákům prostřednictvím ICT s výkladem a doplněním při současném použití učebnice Cestovní ruch pro střední školy a pro veřejnost – D. Drobná a E. Morávková, nakl. Fortuna Praha 2004 Součástí materiálu je krátký test s označením odpovědí. Další formou zpětné vazby je test jako souhrn několika realizovaných materiálů. Pro výuku je použit - PC s dataprojektorem - interaktivní tabule - interaktivní dataprojektor
Bc. Pavel Lang 2. část
* předem sestavená kombinace alespoň dvou z následujících služeb, je-li prodávána nebo nabízena k prodeji za souhrnnou cenu a je-li služba poskytována po dobu přesahující 24 hodin nebo když zahrnuje ubytování přes noc * kombinace může zahrnovat tyto služby ► doprava ► ubytování ► jiné služby cestovního ruchu, jež nejsou doplňkem dopravy nebo ubytování a tvoří významnou část zájezdu nebo jejichž cena tvoří alespoň 20 % souhrnné ceny zájezdu
* zájezdem není kombinace služeb cestovního ruchu prodávaná jinému podnikateli za účelem jeho dalšího podnikání, nebo jejíž nabídka nesplňuje znaky živnostenského podnikání
* zájezd na zakázku, sestavený přesně podle požadavků zákazníka – jednotlivce nebo skupiny; zákazník si určí místo a druh ubytování, způsob a termín dopravy, navštívené atraktivity cestovního ruchu a další služby
* způsob podpory prodeje v cestovním ruchu, nabídka a prodej služby cestovního ruchu, package nebo zájezdu v termínu několik dní před termínem jejich realizace * typické je výrazné snížení nabídkové ceny * prodej služby cestovního ruchu, package nebo zájezdu, který může být realizován jako součást prodejní strategie prodejce bezprostředně po uvedení produktu cestovního ruchu na trh za zvýhodněnou cenu Prodej v první chvíli (first moment)
* služby, které zajišťují základní potřeby návštěvníků ► doprava ► ubytování ► stravování * jejich úhrada zpravidla činí největší část cestovních výdajů
* služby komplementární základním službám cestovního ruchu * např. ► služby průvodců cestovního ruchu ► turistických informačních center ► cestovních kanceláří a cestovních agentur ► půjčoven sportovních potřeb ► směnáren ► prodej upomínkových předmětů Komplex služeb (package) „dvě nebo více služeb rezervovaných nebo zakoupených podle přání zákazníka za jednu cenu, resp. pro předem připravený soubor služeb
TEST: 1. Popište termín zájezd na míru. Připravte nabídku zájezdu na míru pro klientelu CK středního věku (25 – 45 let) Popište úkoly testu na samostatný papír 2. Popište rozdíly při prodeji Zájezdu na poslední chvíli a Zájezdu na první moment 3. Vytvořte nabídku balíčku kompletních služeb, které je možné nabídnout klientele CK v rámci vnitřního CR.