Marketing v sociálních sítích Copywriting v marketingu Ing. Pavel Rosenlacher

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Slogan Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády 777
Advertisements

Výběr vozidla do firmy – máme k dispozici všechny informace? Michal Krátký, Přemysl Žižka – DEN S FLEETEM DEN S FLEETEM – JARO 2010.
Využití potenciálu mobilního kanálu
Propagace a reklama na facebooku
Best Online Media Mediální zastoupení 21 webů zejména z oblasti informačních technologií připravuje internetové reklamní kampaně na míru a nyní uvádí ve.
Kreativa & přímá komunikace. Katalogy Letáky Kupóny Dopisy DRTV Direct maily SMS MMS y On-line display ads Sociální sítě Weby Call centra...
Reklama v marketingu Obsah Pojem reklama, znaky reklamy Druhy reklamy
Volební kampaně a internet Zdroj: NetMonitor, září 2005, MML data 2003 Internet se stal standardní a vyhledávanou součástí reklamních kampaní. Velkou pozornost.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Představujeme službu Samepage
Internetový obchod s tváří Setkání s Pavlem Zendulkou ze společnosti Armed Store s.r.o. Případová studie Armed Store1.
Komunikace a stimulování prodeje
Radek Pavlíček, duben 2010 Aktuální trendy v přístupnosti.
VY_32_INOVACE_EKO_19 PROPAGACE I.
Učíme se podnikat Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
Struktura inzertního oznámení Anna Hušková Anežka Jandová Zuzana Frydrychová.
On-line řešení Vašich tiskovin. Dnešní trendy v produkci dokumentů  Kratší životní cyklus dokumentů  Menší tiskové objemy ale více druhů  Krátké dodací.
Propagace Monika Ferdová, Radka Hejzlarová,
Firemní komunikace Obsah 1.Pojem firemní komunikace 2.Tvorba podnikové komunikace 3.Komunikace formou marketingových aktivit 4.Podniková kultura 5.Otázky.
Marketingová komunikace
Využití sociálních sítí k rychlému přenosu informací Mgr. Jan Vetchý Mediální konzultant, společnost SOVA NET, s.r.o
Mediální plán Lze ho definovat jako dokument určující, jaká média a kdy se nakoupí, za jakou cenu a jaké by měla přinést výsledky. Zahrnuje průběhové diagramy,
úvod pojetí a obsah marketingu
Téma: Co funguje v mobilním marketingu
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_246 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
doc.PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Podpora kvality farmářských trhů a potravin z pohledu médií Lenka Krbcová.
Internet a jeho využití pro obchod Projekt SZIF. Popis a zaměření semináře Na tomto semináři se seznámíte s problematikou využití internetu a jeho různých.
Agentura BESTa Promotion. Firmy využívají řadu nástrojů na podporu prodeje. Profesionální pomoc a organizace jsou zde nezbytné.Specializované agentury.
Jak sestavit referát „Kuchařka“ pro žáky.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
MARKETINGOVÝ MIX.
Efektivní reklama na internetu Luboš Plotěný
KREATIVNĚ ORIENTOVANÁ PÉČE O KLÍČOVÉHO ZÁKAZNÍKA- NOVÁ FIREMNÍ STRATEGIE.
Spotřebitel a maloobchodní prodejna. Maloobchod  Poslední článek distribučního řetězce  Zahrnuje služby pro domácnosti.
14. Informace vládnou sv ě tu Úloha ICT p ř i ř ízení podniku rb.
Marketing v sociálních sítích SEO, SEM a marketing v PPC systémech
Online trendy v oblasti ubytování Jan Halíř
1 Základy marketingového výzkumu Online marketing.
Vítejte na Marketingu.
VÝZKUM A INTERNET Internet Advertising Conference Vít Smékal, OMG
Vedoucí práce: Ing. Pavel Štrach, Ph.D et Ph.D Autorka: Bc. Michaela Hozdeková, DiS.
Petr Mikšovič CEO, SOVA NET, s.r.o. Význam on-line strategie v B2B.
Chování kupujících  Chování kupujících je složitý proces, který ovlivňuje řada vnitřních i vnějších činitelů a marketingový odborníci mohou znalost.
MARKETING. Marketing Metoda řízení, při níž se zaměřujeme na potřeby zákazníků 1. výběr vhodné cílové skupiny 2. výběr marketingových nástrojů.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Simona Valachová Název: VY_62_INOVACE_2901_typy.reklamy Téma: Typy reklamy Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Uvadající význam značek David Antoš, Lupa.cz. Kdo jsem? David Antoš Jabber:
On-line marketing a jeho možnosti Co uvidíte?  Význam on-line marketingu  Celkový pohled na internet  Sociální sítě  Vychytávky na internetu.
4. P – Promotion – komunikace Jde o komunikaci se zákazníkem. Pro komunikaci firma obvykle volí tzv. princip AIDA. A – Awareness (upoutání pozornosti),
MARKETING Ing. Radka Johnová Ph.D.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Návrh marketingového mixu obchodního podniku Autor bakalářské práce:
Marketing v sociálních sítích SEO, SEM a marketing v PPC systémech Ing. Pavel Rosenlacher
Marketingová komunikace. Účastníci Dodavatelé Odběratelé Veřejnost Zaměstnanci Státní a místní samospráva Umělci Znalci Kritici Žurnalisté Sponzoři.
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Jak na PR (absolutní základ)
Marketing sportu bp 2086.
RESORT LUHAČOVICE.
Osobní prodej Osobní forma komunikace s 1 nebo více zákazníky
Média - jak s nimi a jak na ně?
Vítejte na Marketingu.
Atraktivní zaměstnavatel
Marketingová komunikace
MARKETINGOVÝ PLÁN PRO ROK 2009
Autor práce: Michaela Janová
Absolventská síť Cíle Cesta Situace a problémy
iMUNIS Portálové řešení pro obce
Psychologické působení propagace
Přečtěte si o tom vše Příspěvky Microsoft SharePointu
MARKETING V NEZISKOVÉM SEKTORU
Představení Úvod Celé je to pojaté spíše jako představení služby a jejích možností, nežli konkrétní ukázky Lukáš Čochner.
Transkript prezentace:

Marketing v sociálních sítích Copywriting v marketingu Ing. Pavel Rosenlacher

2.2. Krátké opakování Při komunikaci lze používat tzv. trojúhelník důvěryhodnosti Originalitu fotografií je možné ověřit na googlu PR na sociálních sítích může přispět k podpoře publicity a vyšší důvěře sdělení Obecně lze uvést několik atributů úspěšných témat: –Kuriozity či unikátní výrobky –Zákulisní informace –Bezprostřední, přímá komunikace z první ruky Na sociálních sítích lze používat i tzv. celebrity endorsement –Konzument si spojí celebritu s konkrétním produktem

3.3.Copywriting Co je to „Copywriting“? Jak ho lze využít v MSS?

4.4. Definice copywritingu Nepleteme se slovem Copyright Činnost, během které se vytváří čtivé a poutavé texty –Cílem je pomocí vhodně napsaného textu přesvědčit potencionálního zákazníka ke koupi produktu a podpořit ho v navázání pozitivního vztahu se značkou (Sálová, 2015) Používá se v oblasti reklamy, marketingu sociálních sítí a v elektronickém marketingu V jakých nástrojích marketingu lze CW využít? copywriting Efektivní texty

5.5. Definice copywritingu Základní členění copywritingu: –Online copywriting –Offline copywriting Využití v marketingu je opravdu široké – text je totiž základní složkou každé reklamní kampaně –Navíc pro řadu lidí není lehké vytvořit poutavý text bez stylistických chyb CW nachází uplatnění především: –Na webových stránkách –Sociálních sítích –Reklamních textech, sloganech – kampaních –PR článcích K nasměrování zákazníků k žádané akci se používá tzv. Call-To-Action

6.6. Porozumění zákazníkovi jako základ CW Než dojde na samotné psaní textu, je potřeba mít konkrétní personu a znát její potřeby –Z toho vychází obsahová strategie, včetně textů Vlastní uplatnění Uznání a úcta Láska a sounáležitost Potřeba bezpečí Biologické potřeby Jak konkrétně aplikovat Maslowovu pyramidu potřeb v marketingu?

7.7. Porozumění zákazníkovi jako základ CW Při využití modelů je potřeba přihlédnout k povaze produktu, způsobu prodeje a marketingovým cílům Koncept AIDA Attention –Cílem je zaujmout, aby sdělení vůbec vnímal anebo dočetl do konce Interest –Vyvolání hlubšího zájmu Desire –Vychází se z Maslowovy pyramidy, kdy cílem je vyvolat touhu po produktu Action –Na konci je potřeba vyzvat k akci –Call to Action Koncept ADAM Attention Interest Desire Memory –Zapamatování produktu pro případ odloženého nákupu či nákupu jinou formou –ROPO (Reserch Online – Purchase Offline)

8.8. Porozumění zákazníkovi jako základ CW Proč je důležité znát předchozí informace ? Reagují na chování spotřebitelů na internetu Lidé texty primárně nečtou, ale spíše jen „skenují“ Dlouhé texty se v rychlosti rolují –Hledají se zajímavé informace Audiovizuální obsah řekne více než tisíc slov Bannerová slepota je téměř u každého –Bude podrobněji řešena v dalších přednáškách Jako v restauraci – chtějí informace dostat naservírované

9.9. Aplikace copywritingu Pojďme si společně přiblížit možnosti využití copywritingu v marketingu

10. CW na blogu „Blog je formou webové stránky, na které jsou umisťovány články na určité téma seřazené od nejstaršího k nejmladšímu“ (Viktora, 2015) Původ ve slově weblog = webový zápisník Blogování je v současnosti poměrně populární –Nabídka je poměrně široká Z pohledy efektnosti je potřeba vycházet z určitých pravidel a doporučení Blog je možné založit na vlastní internetové doméně anebo na např. Blogger.com nebo Tumblr.com či na různých informačních serverech –V prvním případě nejsou ze strany poskytovatele omezení

11. Základní kategorie blogů Jednotlivé typy blogů se vyznačují typem a povahou informací, které jsou na nich publikovány –Je potřeba vycházet z potřeb cílových skupin 1. Osobní blogy a deníčky 2. Zájmové a profesní blogy 3. Produktové a firemní blogy

12. Způsob a pravidla psaní blogu Profilace blogu Souvisí s kategorií blogů Určení cílové skupiny, konkurence, zajímavost tématu Téma Způsob zpracování informací Výběr vhodné formy Cíl blogu Cíl Cílové skupiny - persony Lze řešit také jako první krok Persony

13. Způsob a pravidla psaní blogu Kromě profilace blogu je potřeba mít stanovenou: –Jednotnou strukturu Design a obsahová stránka musí být jednotná Pomáhá k přilákání pozornosti –Publikační plán Vhodné je používat obsahový kalendář Eliminuje situace „co rychle napsat“ anebo „psát vše a všem“ Přispívá k vyšší návštěvnosti –Čerpání obsahu Je potřeba dodržovat autorská práva Jednodušší v případě vlastních informací, dat –SEO Optimalizace pro vyhledávače Přivádí nové čtenáře blogu

14. Specifika blogpostů Jaká jsou specifika článků na blogu oproti tradičním článkům? Jaké mohou být nejčastější chyby blogerů?

15. Specifika postů na blogu Specifika postu na blogu Volnost publikování –Omezení pouze ze strany zákona a norem –Případně pravidel domény Volnočasový styl –Nejčastěji čtenáři čtou ve svém volném čase Forma tomu musí odpovídat Multimediální obsah –Rozmanitější než tradiční média Různorodost formy sdělení –Nemusí se jednat jen o sdělení formou článku Časté chyby při psaní Nesourodost –Vzhledová i obsahová stránka musí odpovídat profilaci blogu Nepravidelnost publikování –Neaktuální blog –Příliš mnoho informací Gramatika –Zejména u firemních blogů –Stylistika vzhledem k cílové skupině Formátování obsahu –Dlouhé texty, bez členění

16. CW a ing „ ing spadá do direct marketingu, jehož podstatou je oslovování pečlivě vybraných zákazníků prostřednictvím u“ (Sálová, 2015) Jedná se o velmi výkonný nástroj marketingu –Databázi tvoří uživatelé, kteří dobrovolně zanechali kontakt, kteří přináší řadu výhod: Očekávají dlouhodobější kontakt Lze s nimi budovat vztah Pravidelně navštěvují web Očekávají relevantní nabídky Druhy ů: –Obchodní –Newsletter –Transakční maily

17. Druhy ů: obchodní

18. Druhy ů: newsletter

19. Druhy ů: transakční

20. Výhody marketingu Jaké jsou výhody marketingu? Jak by měl vypadat „správný“ předmět u?

21. Výhody marketingu Měřitelnost Lze zjišťovat řadu parametrů u každé kampaně Je možné uzpůsobit kontakt list nabídkám Zacílení Efektivnější segmentace podle řady kritérií Každý segment lze oslovit individuálně Dostupnost Jedná se o méně nákladnou techniku Řada nástrojů je automatických Personalizace Jednotlivé příjemce lze oslovit jménem Záleží na kvalitě softwaru (dobrý den Karel)

22. Příklad aplikace k rozesílání direct mailu

23. Příklad aplikace k rozesílání direct mailu

24. Předmět u z pohledu copywritingu Předmět u je nejdůležitější částí z pohledu přilákání pozornosti a úspěšnosti celé zprávy –Musí reagovat na způsob chování uživatele na internetu –Jeho přečtení trvá jen několik sekund Musí vyvolat emoce, být poutavý, krátký a výstižný Může obsahovat: –Čísla 10 tipů na čistější pleť –Dvojtečky Benzinové sekačky: vše, co o nich potřebujete vědět –Výzvu Kupujte kvalitní jídlo, ne kompost! –Neznámé slovo Neuromarketing – nový trend? –Kontroverzi Mami, co je to porno? –Přímou řeč Příběh Elišky: „Léčila jsem se z netolismu na adiktologii“

25. Pravidla komunikace na sociálních sítích Jaký styl by měly mít příspěvky na sociálních sítích? Jaký obsah (z pohledu marketingu) by neměl být publikován? Censured

26. Pravidla komunikace na sociálních sítích Veškerá komunikace vychází ze znalosti cílové skupiny, obsahové strategie, obsahového kalendáře, analytiky Obecně při komunikaci na sociálních sítích je třeba být: –Výstižný –Originální a kreativní –Konkrétní –Vtipný –Aktivní Neměl by být publikován: –Nesouvisející obsah –Cizí obsah –Čistě reklamní sdělení –Vulgární obsah či neetický obsah Vždy je třeba odpovídat na komentáře uživatelů, reagovat na jejich obsah a udržovat tón komunikace Vybavujete si z poslední doby nějaký zajímavý příspěvek, komentář?

27.Copywriting Pravidla řešení kritiky Nelze se zavděčit všemKritika je konstruktivní a nekonstruktivníBrát si ponaučeníPrvní negativní reakce neznamená konecKritika neopravňuje k útokuVést si „knihu pochval“

28. Copywriting ve firmě Jak provádět copywriting ve firmě – sami anebo pomocí agentury? Kolik stojí jedna normostrana od specializované firmy?

29. Copywriting ve firmě Zodpovědět otázku „kolik stojí copywriting?“ není jednoduché –Jak vyčíslit kvalitu práce? –Lze finančně ocenit kreativitu a originalitu? –Chce firma zajistit pouze psaní textu anebo „full servis“? –Je možné jednoznačně stanovit, jak dlouho má trvat napsání textu? Napsat text, který zaujme, dobře vypadá a má informační hodnotu není záležitost deseti minut Cena za normostranu se v praxi odvíjí od: –Oboru a tématu –Počtu stran –Dodací lhůta V případě vlastní tvorby musí firma zvážit čas zaměstnance, jeho pracovní náplň a případná školení

30. Krátké opakování Copywriting je činnost, během které se vytváří čtivé a poutavé texty Nachází uplatnění především na webových stránkách, sociálních sítích, reklamních textech, sloganech, kampaních, PR článcích Než dojde na samotné psaní textu, je potřeba mít konkrétní personu a znát její potřeby –Může pomoci Maslowova pyramida potřeb, modely AIDA či ADAM Copywriting má význam především současném prostředí, ve kterém se uživatelé vyznačují typickým chováním CW může provádět firma sama anebo najatá agentura

31. Copywriting v marketingu Děkuji za pozornost