DidactIG 2016STRANA 1 Možné přístupy k výuce dětských programovacích jazyků Jindra Drábková Katedra aplikované matematiky FP TUL
DidactIG 2016STRANA 2 Osnova Úvod do předmětu Baltík Imagine Logo Scratch Závěr
DidactIG 2016STRANA 3 Úvod do předmětu výuka v navazujícím magisterském studiu učitelů informatiky pro 2. stupeň opakování pojmů – algoritmus – strukturované programování – objektově orientované programování
DidactIG 2016STRANA 4 Baltík využití pracovních listů Pavla Hartmana prostředí pro začátečníky – obraz pyramidy jednoduše prostředí pro pokročilé – obraz pyramidy efektivněji – piškvorky
DidactIG 2016STRANA 5 Imagine Logo výklad příkazů a společné řešení úkolů, samostatné úkoly nabalování poznatků zaměření na objektově orientované programování rekurze
DidactIG 2016STRANA 6 Scratch využití nápovědy krok za krokem, využití a úprava hotových projektů seznámení se s prostředím, základní příkazy proměnné, operátory, podmínky použití bloků
DidactIG 2016STRANA 7 Další jazyky a diskuse se studenty Kodu Game Lab – možnost vytvářet hry Alice – 3D objekty, pro ZŠ těžká orientace v 3D možnost zařazení do výuky – formou kroužku – informatické zaměření školy
DidactIG 2016STRANA 8 Závěr nejvhodnější přístup: výklad nebo studium již hotových aplikací nejvhodnější jazyk: Scratch zařadit do výuky v 5. nebo 6. třídě
DidactIG 2016STRANA 9 Děkuji za pozornost