Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Bc. František Vlasák, DiS. Název materiálu: VY_52_INOVACE_F.9.Vl.11_Hlasitost_zvuku_hluk_a_ochrana_před_ním.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“  Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Advertisements

Zvukové jevy-akustika
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Akustika - zvuk, hlasitost, intenzita
Akustika.
ZVUK Třída : VIII. Datum : Vypracovala : Zuzana Svitáková.
Veličiny pro hodnocení zvuku
VLASTNOSTI ZVUKU.
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 8.
Autor: Mgr. Libor Sovadina
Zvuk Autor: Mgr. Marcela Vonderčíková Fyzika: 8. ročník
Vlastnosti zvuku Iva Garčicová,
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:
MECHANICKÉ VLNĚNÍ 18. Akustika
VLIV HLUKU NA ZDRAVÍ Tomáš Baďura ARI.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
FY_082_Zvuk_ Vlastnosti zvuku
Zvukové jevy Ing. Radek Pavela.
Akustika 4 (Hlasitost).
Zvuk.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Autor: Mgr. Libor Sovadina
ZVUKOVÉ JEVY Šíření zvukového Zvukový rozruch rozruchu prostředím
Některé nám jsou přítomné například tony hudby.
VY_32_INOVACE_PSYPS12460ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Zvukové jevy.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: V/2: přírodní vědy - inovace Vypracoval/a:
Hlasitost zvuku, hluk a ochrana před ním
Zvukové jevy. Struktura prezentace úvod otázky na úvod výklad příklad/praktická aplikace otázky k zopakování shrnutí.
Ochrana před nadměrným zvukem (Učebnice strana 178) Z lidských smyslů bývá sluch často podceňován. Slyšíme zvuky, i když výchylky kmitání ušního bubínku.
 ČÍSLO PROJEKTU: 1.4 OP VK  NÁZEV: VY_32_INOVACE_11  AUTOR: Mgr., Bc. Daniela Kalistová  OBDOBÍ:  ROČNÍK: 8  VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk a.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Bc. František Vlasák, DiS. Název materiálu: VY_52_INOVACE_F.9.Vl. 13_Sluneční_soustava.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Bc. František Vlasák, DiS. Název materiálu: VY_32_INOVACE_IKT.7.Vl.19_Funkce_klaves.
Mgr. Aleš Peřina, Ph. D.. Fyziologie slyšení Fyzikální podstata hluku Zvuk mechanické kmitání pružného prostředí Hz (Hertz): počet kmitů za sekundu Frekvenční.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Bc. František Vlasák, DiS. Název materiálu: VY_52_INOVACE_F.9.Vl.04_Zvuk_šíření_zvuku.
Název školy: Základní škola a Mate ř ská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Bc. František Vlasák, DiS. Název materiálu: VY_52_INOVACE_F.9.Vl.12_Zvuk_a_hudba_přenos_zvuku.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Bc. František Vlasák, DiS. Název materiálu: VY_52_INOVACE_F8.Vl.44_Elektricke_napeti_zdroje.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Bc. František Vlasák, DiS. Název materiálu: VY_52_INOVACE_F.7.Vl.16_Světelné_jevy.
ZVUKOVÉ JEVY Fyzika 9. třída. Zvukový rozruch Zdrojem zvuku je chvějící se těleso Zdrojem zvuku je chvějící se těleso Nepravidelné chvění – HLUK Nepravidelné.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Bc. František Vlasák, DiS. Název materiálu: VY_52_INOVACE_F.9.Vl.09_Rychlost_zvuku_odraz_zvuku.
ICT2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací oblast dle RVP:Člověk a příroda Okruh dle RVP:Fyzika Tematická oblast:Fyzika Název vzdělávacího.
Název materiálu: VY_52_INOVACE_F7.Vl.28_Rychlost_draha_cas Datum:
ZVUKOVÉ JEVY - AKUSTIKA
Zvuk a hudba.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název materiálu: VY_52_INOVACE_F8.Vl.29_Prace Datum: Ročník: Osmý
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Název materiálu: VY_52_INOVACE_F7.Vl.52_Hydrostaticky_tlak Datum:
Zvuk VY_32_INOVACE_2A_10 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název materiálu: VY_52_INOVACE_F7. Vl
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Název materiálu: VY_52_INOVACE_F7.Vl.08_Tlak_v_kapalinách Datum:
Elektrické pole.
Název materiálu: VY_52_INOVACE_F8. Vl
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název materiálu: VY_52_INOVACE_F8.Vl.53_Ohmuv_zakon_reseni_prikladu
ZVUK A JEHO VLASTNOSTI.
Zvukové jevy.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
ZVUK.
Fyzika – Zvuk.
Název materiálu: VY_52_INOVACE_F7.Vl.43_Atom_a_molekula Datum:
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Zvukový rozruch Šíření zvukového rozruchu prostředím Ucho jako přijímač zvuku Ultrazvuk Odraz zvuku Ozvěna zvuku Odraz zvuku Ochran a před hlukem autoři.
Rychlost Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Transkript prezentace:

Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Bc. František Vlasák, DiS. Název materiálu: VY_52_INOVACE_F.9.Vl.11_Hlasitost_zvuku_hluk_a_ochrana_před_ním Datum: Ročník: Devátý Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Vzdělávací obor: Fyzika Název: Hlasitost zvuku, hluk, ochrana Číslo operačního programu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: UČÍME SE S RADOSTÍ Anotace: Materiál slouží k objasnění pojmů hlasitost a hluk. Žáci se seznámí s tím, v jakých jednotkách se udává hladina intenzity zvuku, co je hluk a jak se před ním chránit.

Hlasitost zvuku Hlasitost zvuku je vlastně síla zvuku, jak ho vnímá člověk. Liší se podle vrozených dispozic každého člověka. hladina intenzity zvuku Pro rozlišení vnímané energie zvuku byla zavedena veličina – hladina intenzity zvuku. decibel (dB) Její jednotkou je decibel (dB) – jednotka hlasitosti

Hlasitost některých zvuků Úplné ticho 0 dB Hranice slyšitelnosti Šum listí, volná příroda 20 dB

Tikot hodin 3 0 dB Zeslabený reproduktor 50 dB Zvonek telefonu, osobní automobil 70 dB

Vysavač, motocykl 80 dB Částečné poškození sluchu Nákladní automobil, rušná ulice 90 dB Nepříjemný pocit v uších Hlasitá hudba 100 dB

Rockový koncert, sbíječka 120 dB Nebezpečí poškození sluchu Startující raketa 140 dB Trvalé poškození sluchu Proudové letadlo 130 dB Bolest v uších

Co je to hluk? Hluk je nežádoucí zvuk, který vyvolává nepříjemný sluchový vjem.

Jak se před hlukem chránit? 1, Odstranění nebo úprava kmitajících předmětů 2, Používat chrániče sluchu

3, Použití vhodné zvukové izolace, zvukové bariéry 4, Zvětšování vzdálenosti od zdroje hluku Hlasitost velmi rychle klesá s rostoucí vzdáleností. Jestliže se vzdálenost mezi zdrojem hluku a osobou, který hluk vnímá, prodlouží 2x, 3x, 4x… hlasitost klesne 4x, 9x, 16x…. To je pro lidský sluch značná úleva.

Použité zdroje: František Jáchym a Jiří Tesař, Fyzika pro 9. ročník základní školy, SPN, 2001 Ostatní obrázky jsou vytvořeny vložením klipartů – Obrázek měřiče hluku Obrázek špuntů do uší