Volksbank CZ v roce 2008 opět zvýšila zisk a potvrdila svou stabilní pozici na trhu TISKOVÁ KONFERENCE Praha, 28. dubna 2009.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní pravidla při finančním investování, rentabilita, riziko, likvidita Zdeněk Jelínek.
Advertisements

Představení společnosti
7. července 2013VY_32_INOVACE_100303_Bankovnictvi_3_DUM Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Roman Blaha. Obchodní akademie.
Produkty finančního trhu
Opakování k maturitě.
Partner pro Bytová družstva a Společenství vlastníků jednotek
Česká spořitelna – banka pro franchising!
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
1 VOLKSBANK – PARTNER PŘI EXPORTU DO RUSKA Filip Vavruška.
Bankovní služby pro malé a střední podniky Autor:Ladislav Mach Vedoucí práce:Ing. Olga Šeflová Oponent práce: Eva Faměrová.
Vkladové služby.
Česká spořitelna, a.s. Oblastní pobočka v Liberci
Tisková konference Volksbank CZ, a.s. Hotel Palace Praha,
Ondřej Škorpil 27. října 2011 American Center Řízení agendy CSR ve Skupině ČSOB Na cestě k efektivitě: Jak integrovat CSR do strategického řízení firmy.
PRIVATE BANKING Praha Private Banking Profesionální a komplexní péči o klienta Širokou nabídku finančních a investičních produktů počínaje.
25. srpna EUro Finance Consulting EUFC CZ s.r.o. Analýza celkové energetické spotřeby Libereckého kraje Liberec, 25. srpna 2009.
Hypoteční úvěr Stavební spoření
Výukový program: Obchodní akademie Název programu: Finanční trh a banky Vypracoval : Ing. Ingrid Ilčíková Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
HYPOTEČNÍ ÚVĚR. STAVEBNÍ SPOŘENÍ.
MBank Maximum výhod a pohodlí ??? PETRA NGUYENOVÁ ma381.
DUM - Digitální Učební Materiál Název školy: Střední odborná škola obchodní s.r.o. Broumovská 839, Liberec 6 IČO: REDIZO: Vzdělávací.
BEST PRACTICES IN TREASURY CORPORATE FUNDING COUNTERPARTY RISK MANAGEMENT WORKING CAPITAL MANAGEMENT.
Krátkodobý finanční majetek Bankovní účty Krátkodobé bankovní úvěry
DUM - Digitální Učební Materiál Název školy : Střední odborná škola obchodní s.r.o. Broumovská 839, Liberec 6 IČO: REDIZO: Vzdělávací.
Zadluženost domácností a její dopady na ekonomiku ČR
Jak komunikovat s bankou? Připraveno pro seminář Hospodářské komory ČR 19. března 2009 v Ostravě.
Citibank Bert Pijls Člen představenstva a ředitel retailové banky.
Nominální a reálná úroková sazba
Firemní bankovnictví Corporate Banking
Finanční výkazy obchodních společností
VEOLIA Voda Česká Republika, a.s.
Charakteristika a členění bankovních produktů
Firemní bankovnictví a jeho trh – distribuce a odměňování
KAPITOLA 9: ZÁKLADNÍ DRUHY OPERACÍ - KOMERČNÍ BANKOVNICTVÍ Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_21_06 Název materiáluDluhopis.
SBERBANK CZ VÁŠ SILNÝ A SPOLEHLIVÝ OBCHODNÍ PARTNER ŘÍJEN 2014.
 Centrální banka  Komerční / obchodní/ banky  Specializované finanční instituce.
Finanční trh. Pojmy Úrok- peněžitá odměna za půjčení peněz Úroková míra- velikost úroků v procentech, procentní vyjádření navýšení půjčené částky za určité.
Název: Finanční trh a některé jeho produkty Autor: Ing. Luboš Janovský Název SŠ:VOŠ, SPŠ automobilní a technická Tem. oblast:Finanční produkty Ročník:3.
Česká spořitelna Partner pro Bytová družstva a Společenství vlastníků jednotek Vsetín
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu:CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou nejvyšší.
ČSOB – Prezentace © Václav Horák & Daniela Blatová.
Prezentace produktů KB pro české exportéry do Ruské federace Business den Ruské federace Iveta Ocásková
Ing. Veronika Dostálková MBA BANKOVNÍ PRODUKTY Finanční gramotnost 3. ročník Září 2012.
Průvodní list Šablona: VI/2 Vytváření podmínek pro rozvoj znalostí, schopností a dovedností v oblasti finanční gramotnosti Vzdělávací materiál: Prezentace.
Kód vzdělávacího materiálu: VY_62_INOVACE_0203 Název vzdělávacího materiálu: Bankovnictví Datum vytvoření: Jméno autora: Ing. Zdenek Páže Předmět:
Podpory pro malé a střední podnikatele v roce zvýhodněné záruky, úvěry a finanční příspěvky.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_21_13 Název materiáluSpořicí.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
FINANČNÍ GRAMOTNOST Spoření ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:
Příčiny a důsledky hypoteční krize. Finanční krize – příčiny; hypoteční krize pád nadhodnocených akcií internetových firem většina společností.
Druhy bank. Obchodní banky (komerční) Hypoteční banky Úvěrová a spořitelní družstva (kampeličky) Banky se speciálními funkcemi.
1 Kód vzdělávacího materiálu: VY_62_INOVACE_0206 Název vzdělávacího materiálu: Vkladové služby bank Datum vytvoření: Jméno autora: Ing. Zdenek.
HYPOTEČNÍ ÚVĚR. STAVEBNÍ SPOŘENÍ.
Podpora podnikání v ČR Konference „Evropská unie a český export“
RAIFFEISENBANK RUDOLF RABIŇÁK
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Raiffeisen investiční společností
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Mgr. Veronika Vaňousová Datum vytvoření: Vyučovací předmět:
Mgr. Veronika Vaňousová Datum vytvoření: Vyučovací předmět:
Mgr. Veronika Vaňousová Datum vytvoření: Vyučovací předmět:
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
FINANČNÍ TRHY Úvod, současné trendy.
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
DUM - Digitální Učební Materiál
akce platí od do Jaké jsou podmínky pro získání odhadu zdarma?
Garantovaná úroková sazba 1,99 % p.a. na 5 i 8 let!
Část VI: Hypoteční úvěry
Transkript prezentace:

Volksbank CZ v roce 2008 opět zvýšila zisk a potvrdila svou stabilní pozici na trhu TISKOVÁ KONFERENCE Praha, 28. dubna 2009

Obsah Představení nových členů představenstva Volksbank CZ Hospodářské výsledky Volksbank CZ v roce 2008 a za 1Q 2009 prezentuje: Johann Lurf, předseda představenstva Komunikační aktivity Volksbank pro rok 2009 prezentuje: Petr Žibřid, Marketing & Communication Prohlídka prostor nové centrály Volksbank CZ

Libor Holub člen představenstva od * 1964 Finanční řízení Organizace a IT Platební styk Treasury Settlement Hospodářská správa Gernot Daumann člen představenstva od * 1960 Credit Risk Management Credit Settlement Problematické úvěrové pohledávky Risk Controlling Frank Guthan člen představenstva od * 1964 Firemní klientela International Desk Financování nemovitostí Veřejný sektor Treasury Securities & Sales

Výsledky hospodaření Volksbank CZ v roce 2008 a za 1. čtvrtletí 2009 Prezentuje: Johann Lurf předseda představenstva Volksbank CZ, a.s.

Bilance roku 2008 Volksbank CZPrůměr bank v ČR Bilanční suma + 31 %+ 13 % Objem úvěrů+ 30 %+ 16 % Základní kapitál+ 27 %- 0,4 % Objem klientských vkladů + 15 %+ 8 % Počet klientů+ 21 % ZISK+ 6 %- 2 % Meziroční srovnání 2008 vs. 2007, zdroj: ARAD

Přehled nejdůležitějších ukazatelů 2008 Údaje v mil. Kč % Bilanční suma % Základní kapitál vč. emisního ážia % Závazky ke klientům vč. depozitních certifikátů % Pohledávky za klienty % Čistý úrokový výnos % Čistý zisk z poplatků a provizí % Počet klientů % Počet zaměstnanců % Daň z příjmu % Zisk z běžné činnosti po zdanění % Meziroční srovnání, údaje podle IFRS

ZISK z běžné činnosti po zdanění v miliónech CZK meziroční nárůst zisku + 6 % na CZK 339 miliónů zisk > 1 miliarda CZK od roku 2004 do roku 2008 nárůst zisku více než pětinásobně od roku 2004

Bilanční suma v miliardách CZK

Cost Income Ratio v % Cost income ratio v roce 2008 opět sníženo Od roku 2004 výrazné zlepšení o 46 procentních bodů

Klientské vklady v miliónech CZK Úvěry klientům v miliónech CZK

Počet klientů v tisících Počet poboček od r vč. Volksbank SHOPů

Prodejní místa Volksbank 57 prodejních míst 2008: Praha – Dejvice Brno – EDEN Volksbank SHOP Jihlava 2009: Praha - Pankrác

Konzervativní obchodní model Klient na 1. místě Obchodní model zohledňující potřeby drobných klientů i SME Žádné spekulativní transakce, žádné investiční bankovnictví Marketing zaměřený na (lokálního) klienta Vynikající kapitálové vybavení: Tier-1 koeficient 13 % Konzervativní politika řízení rizik Zajištěné úvěry Téměř žádné cizoměnové úvěry Dlouhodobé hypoteční obchody refinancované z dlouhodobých zdrojů

Volksbank CZ aktivně reaguje na krizi Hledání nových cest, využití osvědčených metod Setrvání u konzervativního obchodního modelu „Fair & Easy“ banka Princip „poznej svého klienta“ Volksbank CZ zaujímá novou strategickou pozici Zvýšení depozitních obchodů Financování nezávislé na kapitálovém trhu

Výhled na rok 2009 Nebát se a jednat! V 1. čtvrtletí roku 2009 jsme nezaznamenali žádné „katastrofické scénáře“ Individuální přístup v případech platební neschopnosti (např. odklad splátek) Ještě přísnější monitoring rizik Cíl: získávání depozit Zpomalení vývoje růstu a výnosů Příprava na období po krizi

Volksbank International AG Výsledky hospodaření mateřské společnosti Volksbank CZ Vídeň, duben 2009

10 univerzálních bank v 9 zemích střední a východní Evropy 609 prodejních míst zaměstnanců 90 mil. EUR rekordní zisk (2,4 mld. CZK) Meziroční nárůst zisku + 28 % 14,7 mld. EUR bilanční suma (400 mld. CZK) 1,5 miliónu klientských účtů Tier-1 koeficient 13 % Rekordní bilance roku 2008 VBI síť zahrnuje 10 bank ve střední a východní Evropě

*) compared to 2007 ZaloženíBilanční suma 2008 v mil. EUR Růst *) v % Prodejní místaZaměstnanci ( ) Volksbank, Slovensko ,2 % Volksbank, ČR ,9 % Volksbank, Maďarsko ,4 % Volksbank, Slovinsko ,1 % Volksbank, Chorvatsko ,3 % Volksbank, Rumunsko ,3 % Volksbank, Bosna a H ,2 % Volksbank, Banja Luka ,8 %21236 Volksbank, Srbsko ,9 % Volksbank, Ukrajina ,6 % VBI banky celkem VBI AG VBI skupina celkem ,0 % Rekordní bilance roku 2008 VBI banky v detailu

Komunikační aktivity pro rok Prezentuje: Petr Žibřid Marketing & Communication Volksbank CZ, a.s.

Obsah Produktové novinky v oblasti depozit představení inovací pro Běžný spořicí účet Komunikační aktivity Volksbank pro rok 2009 marketingové novinky v nabídce služeb pro fyzické osoby občany marketingové novinky v nabídce služeb pro firmy

Novinky v depozitech - Běžný spořicí účet nový účet zaměřený na spoření a investování BĚŽNÝ SPOŘICÍ ÚČET forma spoření s dalšími možnostmi poprvé představen na podzim roku 2008 Krátké zopakování účet s nadstandardním úročením bez ohledu na výši zůstatku vedení zdarma, internet banking zdarma klient nemusí rušit účet u stávající banky jednoduchý můstek k lepšímu a přitom bezpečnému zhodnocení a hlavně: jedna z nejvyšších úrokových sazeb v oblasti spořících účtů

Úspěšný start nového produktu výsledky prodejů Běžného spořicího účtu, graf: počty účtů (kumulativně) teprve 7 měsíců na trhu oblíbený produkt mezi klienty i neklienty aktuálně již otevřeno více než 6000 účtů celkově uložena depozita ve výše přes 3,6 mld. CZK stabilní pozice na trhu spořicích účtů

Běžný spořicí účet základní principy a strategie srozumitelný a jednoduchý (žádné triky na jeden měsíc atp.) snadná obsluha jedna z nejlepších úrokových sazeb na trhu víc než jen spořící konto rozšíření v podobě dalších možností zhodnocení konzervativní investiční produkty s garantovanou návratností vložených peněz (nabídka pro rok 2008) nově rozšíření v podobě „fixace“ doby uložení peněz (aktuální nabídka)

Běžný spořicí účet novinky pro rok 2009, aktuální úrokové sazby úprava názvu na Běžný spořicí účet nově nabízeno i v síti Volksbank SHOPů standardní úroková sazba na účtu: 2,53 % p.a. (bez fixace) Vklad po dobu 6 měsíců: 2,63 % p.a. Vklad po dobu 12 měsíců: 3,03 % p.a. Vklad po dobu 24 měsíců: 3,33 % p.a. (novinka) „fixace“ jsou prováděny jednoduchou formou termínovaného vkladu úrokové sazby garantujeme vždy na období tří měsíců (do )

Komunikační aktivity Volksbank, 2009 o čem uslyšíte v oblasti retailového bankovnictví nosné téma: podpora úspěšného depozitního produktu Běžný spořicí účet ve své typické vizualizaci marketingová komunikace postavená na inovovaném motivu králíků design nese prvky doplněného designu jednoduchý a přitom odlišný styl

Komunikační aktivity Volksbank, 2009 o čem uslyšíte v oblasti firemního bankovnictví Volksbank disponuje silným zázemím v oblasti SME s regionálním dosahem komplexní nabídka produktů marketingová komunikace podpoří oblast firemních depozit individuální nabídky pro řešení správy a zhodnocování firemních peněz komunikace služeb Volksbank pro malé a střední firmy

Děkujeme za pozornost.