Volksbank CZ v roce 2008 opět zvýšila zisk a potvrdila svou stabilní pozici na trhu TISKOVÁ KONFERENCE Praha, 28. dubna 2009
Obsah Představení nových členů představenstva Volksbank CZ Hospodářské výsledky Volksbank CZ v roce 2008 a za 1Q 2009 prezentuje: Johann Lurf, předseda představenstva Komunikační aktivity Volksbank pro rok 2009 prezentuje: Petr Žibřid, Marketing & Communication Prohlídka prostor nové centrály Volksbank CZ
Libor Holub člen představenstva od * 1964 Finanční řízení Organizace a IT Platební styk Treasury Settlement Hospodářská správa Gernot Daumann člen představenstva od * 1960 Credit Risk Management Credit Settlement Problematické úvěrové pohledávky Risk Controlling Frank Guthan člen představenstva od * 1964 Firemní klientela International Desk Financování nemovitostí Veřejný sektor Treasury Securities & Sales
Výsledky hospodaření Volksbank CZ v roce 2008 a za 1. čtvrtletí 2009 Prezentuje: Johann Lurf předseda představenstva Volksbank CZ, a.s.
Bilance roku 2008 Volksbank CZPrůměr bank v ČR Bilanční suma + 31 %+ 13 % Objem úvěrů+ 30 %+ 16 % Základní kapitál+ 27 %- 0,4 % Objem klientských vkladů + 15 %+ 8 % Počet klientů+ 21 % ZISK+ 6 %- 2 % Meziroční srovnání 2008 vs. 2007, zdroj: ARAD
Přehled nejdůležitějších ukazatelů 2008 Údaje v mil. Kč % Bilanční suma % Základní kapitál vč. emisního ážia % Závazky ke klientům vč. depozitních certifikátů % Pohledávky za klienty % Čistý úrokový výnos % Čistý zisk z poplatků a provizí % Počet klientů % Počet zaměstnanců % Daň z příjmu % Zisk z běžné činnosti po zdanění % Meziroční srovnání, údaje podle IFRS
ZISK z běžné činnosti po zdanění v miliónech CZK meziroční nárůst zisku + 6 % na CZK 339 miliónů zisk > 1 miliarda CZK od roku 2004 do roku 2008 nárůst zisku více než pětinásobně od roku 2004
Bilanční suma v miliardách CZK
Cost Income Ratio v % Cost income ratio v roce 2008 opět sníženo Od roku 2004 výrazné zlepšení o 46 procentních bodů
Klientské vklady v miliónech CZK Úvěry klientům v miliónech CZK
Počet klientů v tisících Počet poboček od r vč. Volksbank SHOPů
Prodejní místa Volksbank 57 prodejních míst 2008: Praha – Dejvice Brno – EDEN Volksbank SHOP Jihlava 2009: Praha - Pankrác
Konzervativní obchodní model Klient na 1. místě Obchodní model zohledňující potřeby drobných klientů i SME Žádné spekulativní transakce, žádné investiční bankovnictví Marketing zaměřený na (lokálního) klienta Vynikající kapitálové vybavení: Tier-1 koeficient 13 % Konzervativní politika řízení rizik Zajištěné úvěry Téměř žádné cizoměnové úvěry Dlouhodobé hypoteční obchody refinancované z dlouhodobých zdrojů
Volksbank CZ aktivně reaguje na krizi Hledání nových cest, využití osvědčených metod Setrvání u konzervativního obchodního modelu „Fair & Easy“ banka Princip „poznej svého klienta“ Volksbank CZ zaujímá novou strategickou pozici Zvýšení depozitních obchodů Financování nezávislé na kapitálovém trhu
Výhled na rok 2009 Nebát se a jednat! V 1. čtvrtletí roku 2009 jsme nezaznamenali žádné „katastrofické scénáře“ Individuální přístup v případech platební neschopnosti (např. odklad splátek) Ještě přísnější monitoring rizik Cíl: získávání depozit Zpomalení vývoje růstu a výnosů Příprava na období po krizi
Volksbank International AG Výsledky hospodaření mateřské společnosti Volksbank CZ Vídeň, duben 2009
10 univerzálních bank v 9 zemích střední a východní Evropy 609 prodejních míst zaměstnanců 90 mil. EUR rekordní zisk (2,4 mld. CZK) Meziroční nárůst zisku + 28 % 14,7 mld. EUR bilanční suma (400 mld. CZK) 1,5 miliónu klientských účtů Tier-1 koeficient 13 % Rekordní bilance roku 2008 VBI síť zahrnuje 10 bank ve střední a východní Evropě
*) compared to 2007 ZaloženíBilanční suma 2008 v mil. EUR Růst *) v % Prodejní místaZaměstnanci ( ) Volksbank, Slovensko ,2 % Volksbank, ČR ,9 % Volksbank, Maďarsko ,4 % Volksbank, Slovinsko ,1 % Volksbank, Chorvatsko ,3 % Volksbank, Rumunsko ,3 % Volksbank, Bosna a H ,2 % Volksbank, Banja Luka ,8 %21236 Volksbank, Srbsko ,9 % Volksbank, Ukrajina ,6 % VBI banky celkem VBI AG VBI skupina celkem ,0 % Rekordní bilance roku 2008 VBI banky v detailu
Komunikační aktivity pro rok Prezentuje: Petr Žibřid Marketing & Communication Volksbank CZ, a.s.
Obsah Produktové novinky v oblasti depozit představení inovací pro Běžný spořicí účet Komunikační aktivity Volksbank pro rok 2009 marketingové novinky v nabídce služeb pro fyzické osoby občany marketingové novinky v nabídce služeb pro firmy
Novinky v depozitech - Běžný spořicí účet nový účet zaměřený na spoření a investování BĚŽNÝ SPOŘICÍ ÚČET forma spoření s dalšími možnostmi poprvé představen na podzim roku 2008 Krátké zopakování účet s nadstandardním úročením bez ohledu na výši zůstatku vedení zdarma, internet banking zdarma klient nemusí rušit účet u stávající banky jednoduchý můstek k lepšímu a přitom bezpečnému zhodnocení a hlavně: jedna z nejvyšších úrokových sazeb v oblasti spořících účtů
Úspěšný start nového produktu výsledky prodejů Běžného spořicího účtu, graf: počty účtů (kumulativně) teprve 7 měsíců na trhu oblíbený produkt mezi klienty i neklienty aktuálně již otevřeno více než 6000 účtů celkově uložena depozita ve výše přes 3,6 mld. CZK stabilní pozice na trhu spořicích účtů
Běžný spořicí účet základní principy a strategie srozumitelný a jednoduchý (žádné triky na jeden měsíc atp.) snadná obsluha jedna z nejlepších úrokových sazeb na trhu víc než jen spořící konto rozšíření v podobě dalších možností zhodnocení konzervativní investiční produkty s garantovanou návratností vložených peněz (nabídka pro rok 2008) nově rozšíření v podobě „fixace“ doby uložení peněz (aktuální nabídka)
Běžný spořicí účet novinky pro rok 2009, aktuální úrokové sazby úprava názvu na Běžný spořicí účet nově nabízeno i v síti Volksbank SHOPů standardní úroková sazba na účtu: 2,53 % p.a. (bez fixace) Vklad po dobu 6 měsíců: 2,63 % p.a. Vklad po dobu 12 měsíců: 3,03 % p.a. Vklad po dobu 24 měsíců: 3,33 % p.a. (novinka) „fixace“ jsou prováděny jednoduchou formou termínovaného vkladu úrokové sazby garantujeme vždy na období tří měsíců (do )
Komunikační aktivity Volksbank, 2009 o čem uslyšíte v oblasti retailového bankovnictví nosné téma: podpora úspěšného depozitního produktu Běžný spořicí účet ve své typické vizualizaci marketingová komunikace postavená na inovovaném motivu králíků design nese prvky doplněného designu jednoduchý a přitom odlišný styl
Komunikační aktivity Volksbank, 2009 o čem uslyšíte v oblasti firemního bankovnictví Volksbank disponuje silným zázemím v oblasti SME s regionálním dosahem komplexní nabídka produktů marketingová komunikace podpoří oblast firemních depozit individuální nabídky pro řešení správy a zhodnocování firemních peněz komunikace služeb Volksbank pro malé a střední firmy
Děkujeme za pozornost.