Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Jak komunikovat s bankou? Připraveno pro seminář Hospodářské komory ČR 19. března 2009 v Ostravě.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Jak komunikovat s bankou? Připraveno pro seminář Hospodářské komory ČR 19. března 2009 v Ostravě."— Transkript prezentace:

1 Jak komunikovat s bankou? Připraveno pro seminář Hospodářské komory ČR 19. března 2009 v Ostravě

2 Obsah  Česká spořitelna – představení  Produkty pro firemní klienty  Komunikace s bankou

3 České spořitelna – „evropská“ banka  Spolu se specializovanými dceřinými společnostmi pokrývá Česká spořitelna veškeré finanční potřeby klientů  Největší banka v České republice, měřeno počtem klientů - více než pět milionu klientů  V oblasti komerčního bankovnictví obsluhuje více než 50 procent firem z Czech Top 100  Největší síť obchodních míst v ČR (více než 600 poboček, 15 komerčních center) Česká spořitelna, a. s.

4 Česká spořitelna – Důležitá součást finanční skupiny Erste Group Nepřímá přítomnost Klientů: 0,2 mil. Ukrajina Úvěry retail: 1,3% Vklady retail: 0,1% Pobočky: 99 Klientů: 4 mil. Rumunsko Úvěry retail: 22% Vklady retail: 27% Pobočky: 588 Klientů: 0,2 mil. Srbsko Úvěry retail: 2% Vklady retail: 3% Pobočky: 62 Klientů: 2,8 mil. Rakousko Úvěry retail: 19% Vklady retail: 19% Pobočky: 993 Klientů: 0.7 mil. Chorvatsko Úvěry retail: 12% Vklady retail: 12% Pobočky: 116 Klientů: 5,3 mil. Česká republika Úvěry retail: 31% Vklady retail: 32% Pobočky: 642 Klientů: 2,5 mil. Slovensko Úvěry retail: 25% Vklady retail: 32% Pobočky: 271 Klientů: 0,8 mil. Maďarsko Úvěry retail: 11% Vklady retail: 6% Pobočky: 200 Celková populace: 120 mil. Uživatelé bank. produktů: 92 mil. Klienti skupiny Erste: 16,4 mil. Klíčové údaje trh Klienti z EU: 15,4 mil.

5 Finanční skupina České spořitelny

6 Ocenění pro Českou spořitelnu MasterCard Bank (hlasování se se zúčastnilo přes 300 nezávislých odborníků) Banka roku 2002, 2003 a 2006 Euromoney Award (uděluje zasedání Mezinárodního měnového fondu ve Washingtonu) Nejlepší úvěrová instituce v České republice v 2002 The Banker Awards (prestižní mezinárodní bankovní soutěží) Banka roku 2003, 2004, 2005 a 2008 v České republice Nejdůvěryhodnější banka roku 2004, 2005, 2006, 2007 a 2008 v České republice Hypotéka roku 2002, 2003, 2004, 2005 a 2006

7 Produktová nabídka

8 Vedení běžných a vkladových účtů Efektivní a jednoduchá správa Vašich financí Běžný účet  v Kč i cizí měně  výpisy s libovolnou frekvencí  volba formy zasílání (elektronicky, poštou, osobně, swiftové zprávy) Termínovaný vklad  v Kč i cizí měně  výhodné úročení  délka vkladu volitelná dle Vaší potřeby  pro vyšší zůstatky individuální sazby Svěřenecký (escrow account)  vázaný účet k uložení prostředků  účet určený k vypořádání transakce Sběrný účet  zajistíme hromadné zpracování kompletně a včas bez nutnosti otevření běžného účtu  v případě inkas od nás obdržíte rozpis realizovaných a nerealizovaných inkas Potřebujete mít své peníze kdykoli k dispozici? Máte dočasně volné prostředky a chcete zhodnotit po Vámi určené období? Nabízíme jednoduché řešení pro správu Vašich inkas a úhrad. Je pro Vás důležitá jistota finančního vypořádání transakcí?

9 Přímé bankovnictví Neustálý přístup k Vašim účtům Business 24 ▪ základní systém internetového bankovnictví pro obsluhu účtů firemní klientely ▪ spolehlivé a moderní zabezpečení Vašich financí ▪ dostupnost z jakéhokoli místa v ČR i ze zahraničí ▪ jazyková verze česká a anglická MultiCash ▪ špičkový multibankovní systém elektronického bankovnictví ▪ umožňuje přístup k Vašim účtům vedeným v různých bankách a zemích ▪ jazyková verze česká, anglická a německá 24 hodin denně 7 dní v týdnu bez návštěvy banky Po 0-24 Út 0-24 St 0-24 Čt 0-24 Pá 0-24 So 0-24 Ne 0-24

10 Kontokorentní úvěr k běžnému účtu  úvěr formou povoleného debetního zůstatku k Vašemu běžnému účtu  úvěrová smlouva s platností až 1 rok s možností pravidelné obnovy Provozní úvěr  účelový úvěr se stanoveným plánem čerpání a splácení  flexibilní přizpůsobení potřebám klienta: - pravidelný i nepravidelný splátkový kalendář - stanovení výše čerpání a termínu splátek dle Vašich individuálních potřeb  krátkodobý charakter se splatností do 1 roku s možností „revolvingu“ – načerpané, již splacené částky nesnižují úvěrový limit Krátkodobé financování Provozní financování

11 Úvěrová linka  sjednáme s Vámi úvěrový rámec  umožníme Vám v mezích rámce kombinaci různých forem provozního financování  dle Vaší AKTUÁLNÍ potřeby Víceúčelová úvěrová linka  sjednáme s Vámi celkovou výši cílové úvěrové částky  zvolíte si kombinaci různých forem provozního financování s ostatními produkty až do výše smluvního limitu: kombinace s akreditivy, zárukami, limity pro operace na finančních trzích Komfortní řešení - flexibilní kombinace různých typů financování Krátkodobé financování

12 Investiční úvěr  pro financování investičních potřeb klienta (investice do nemovitostí, pořízení strojů, technologií a další investice)  krátkodobý, střednědobý či dlouhodobý úvěr  splácení dle dohodnutého splátkového kalendáře  nově dostupná varianta se zajištěním maxima úrokové sazby TOP Energy program  komplexní řešení při financování investic do oblasti obnovitelných zdrojů nebo úspor energie Investice do rozvoje Vaší firmy Financování investic

13 Komunikace s bankou

14 Úvěrový proces 1.Předložení nabídky klientovi, dohoda na podmínkách obchodu 2.Finanční analýza klienta 3.Schvalovací proces 4.Rozhodnutí (schválení / neschválení) 5.Příprava a podepsání úvěrové dokumentace (smlouvy – úvěrové a zástavní) 6.Administrace + čerpání

15 Co to znamená pro klienta s ohledem na aktuální tržní situaci? 1.Ve fázi sjednání obchodu  Cena úvěru  Požadované zajištění  Rozsah požadovaných podkladů

16  Z čeho se skládá úvěrová marže...  Na základě: Finančního ohodnocení klienta Zajištění úvěrového obchodu Refinancování banky na finančním trhu  Faktory ovlivňující cenu: Bonita a rizikovost klienta Zajištění úvěru Výše a typ úvěru, struktura čerpání a splácení, doba splatnosti Délka a hloubka vztahu banka - klient Cena a co ji ovlivňuje...

17 Zajištění úvěru 1.Nemovitý majetek  Budovy  Pozemky 2.Movitá věc  Zástavní právo  Zajišťovací převod vlastnického práva 3.Záruka / ručení  Záruky externích subjektů – např. ČMZRB, EGAP atd.  Jiných podnikatelských subjektů nebo fyzické osoby 4.Pohledávky 5.Směnka + aval

18 Potřebné dokumenty z strany klienta 1.Žádost o poskytnutí úvěru 2.Informace o klientovi  Výpis z obchodního rejstříku, případně jiné dokumenty opravňující k podnikání  Struktura hlavních odběratelů a dodavatelů  Přehled úvěrové angažovanosti u jiných subjektů 3.Finanční ukazatele  Rozvaha a výsledovka zpravidla aktuální období a 3 roky zpět  Daňová přiznání 3 roky zpět  Projekce finančních ukazatelů 4.Podnikatelský záměr + plus příslušná povolení související s jeho realizací jako např. územní rozhodnutí, stavební povolení apod. 5.Doklady k zajištění  Výpisy z katastrů / notářské zápisy atd.

19 Co to znamená pro klienta s ohledem na aktuální tržní situaci? (2) 2.Schvalovací proces  Finanční analýza  Schválení x neschválení obchodu 3.Ve fázi podpisu smluvní dokumentace  Podmínky a kovenanty 4.Ve fázi čerpání  Možné způsoby čerpání (kontokorent a účelový úvěr) 5.Ve fázi splácení  Plnění podmínek a kovenantů  Co dělat když se dostanu do problémů? Komunikace s bankou !

20  Česká spořitelna  Olbrachtova 1929/62  140 00 Praha 4  www.csas.cz  Zelená linka: 800 207207 Kontakty  Komerční centrum v Ostravě  Mgr. Zbyněk Šolc  Tel.: 596 209 260  E-mail: zsolc@csas.cz


Stáhnout ppt "Jak komunikovat s bankou? Připraveno pro seminář Hospodářské komory ČR 19. března 2009 v Ostravě."

Podobné prezentace


Reklamy Google