orgán kvetoucích semenných rostlin soubor přeměněných listů přisedajících na stonek vyrůstá z květního lůžka některé nápadné, jiné sotva vidíme.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Rozmnožování rostlin Opylení
Advertisements

PLOD.
SEMENA A PLODY.
Jméno autoraMgr. Stanislava Junková Datum vytvořeníduben 2013 Ročník2. Vzdělávací oblast obor tematický okruh Člověk a jeho svět Prvouka (DUM 28) Rozmanitost.
Autor výukového materiálu: Denisa Dosoudilová Datum vytvoření výukového materiálu: březen 2013 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VII. Vzdělávací.
Riskuj Botanika vypracovala Mgr. Monika Štrejbarová.
P LODY SUCHÉ Mgr. Michal Střeštík. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Anotace Název školy Gymnázium a Jazyková škola.
Základní škola Kpt. Jasioka, Havířov-Pr. Suchá Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Název: ČÁSTI ROSTLIN Autor: Mgr. Irena Tomicová Výukový materiál zpracován.
Léčivé části rostliny. Pořadové číslo projektu:III/2 – Autor:Mgr. Kamil Tabášek Období:listopad 2012 – duben 2013 Ročník:9. Tematický okruh: životní.
Genetických pojmů EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Pohlavní rozmnožování rostlin 2. část – semenné rostliny Číslo vzdělávacího materiálu:
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Mgr. Lenka Němcová Název: VY_32_INOVACE_04_Př7 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma: Kapradiny.
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a jeho svět, Přírodověda, Rozmanitost přírody, K čemu jsou nám dobré?
VY_32_Inovace_ Části rostlin Člověk a jeho svět 3. ročník
AUTOR: Lenka Hrnčířová
Části rostlin podzemní části rostlin - kořeny nadzemní části rostlin
  ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Název školy: Základní škola Městec Králové
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVANÝ V RÁMCI PROJEKTU
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
VY_32_INOVACE_04-52 Ročník: VII. ročník Vzdělávací oblast:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Vlastějovice, okres Kutná Hora AUTOR: Mgr. Olga Sýsová NÁZEV: VY 32 INOVACE 10 ČLOVĚK A JEHO SVĚT-PŘÍRODOVĚDA.
ROSTLINY, ČÁSTI TĚLA - TEST
KVĚT.
KRYTOSEMENNÉ ROSTLINY
Polní ekosystémy luskoviny krmné plodiny.
Pohlavní orgány Plody - rozmnožování
Opylení a oplození u rostlin
Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín
zpracovaný v rámci projektu
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
AUTOR: Lenka Hrnčířová
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
AUTOR: Mgr. Jaromíra Stropková NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_PLODY
Ovoce našich zahrádek VY_32_INOVACE_04_03
VY_32_INOVACE_04-59 Ročník: VII. ročník Vzdělávací oblast:
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
Opylení a oplození.
BOTANIKA.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Nezmar a ploštěnka – pracovní list.
KOŘEN ROSTLINY - založen již v zárodku semene, při klíčení vyrůstá
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov
generativní rostlinné orgány
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Výukový materiál VY_52_INOVACE_18_VČELA MEDONOSNÁ
STULÍK ŽLUTÝ BLATOUCH BAHENNÍ
Základní škola a Mateřská škola, Baška, p. o. Baška 137, Baška
AUTOR: Lenka Hrnčířová
AUTOR: Mgr. Václava Horniková
AUTOR: Mgr. Václava Horniková NÁZEV: VY_32_INOVACE_103_ Plody dužnaté
  ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_03_TRIDENI_OVOCE Název materiálu:
Název školy: Základní škola Městec Králové
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: PhDr.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Rostliny Anotace: Materiál je určen k výuce přírodovědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními znaky, stavbou a dělením rostlin.
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
VY_32_INOVACE_04-48 Ročník: VII. ročník Vzdělávací oblast:
Na poli ANOTACE  Pracovní list procvičuje především využití polních plodin. DATUM AUTOR Tereza Skálová JAZYK Čeština OČEKÁVANÝ VÝSTUP  Žáci.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
VY_32_INOVACE_04-60 Ročník: VII. ročník Vzdělávací oblast:
VY_32_INOVACE_02_PŘV_ROSTLINY
Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Růžovité 2 - čeleď pojmenovaná po královně květin - růži 1.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Transkript prezentace:

orgán kvetoucích semenných rostlin soubor přeměněných listů přisedajících na stonek vyrůstá z květního lůžka některé nápadné, jiné sotva vidíme

FUNKCE KVĚTUVÝZNAM KVĚTU  zajišťuje pohlavní rozmnožování  umožňuje opylení a oplození  chrání pohlavní buňky a semena základní podmínka rozmnožování kvetoucích rostlin přenesení pylových zrn z tyčinky na pestík Opylovači – hmyz, vítr, voda …  potravina (květák, brokolice)  výroba léčiv, mastí, čajů (hluchavka, divizna, heřmánek, lípa …)  výroba piva (samičí hlávky chmele)  koření (hřebíček – poupata, šafrán – blizny, …)  kosmetika (jasmín, šeřík, růže …)  estetický (okrasné zahradní a pokojové květiny)  potrava živočichů - nektar OPYLENÍ

 po opylení => splynutí samčí a samičí pohlavní buňky => oplození zrnko pylu začne klíčit, vytvoří tenké vlákno – proroste k vajíčku => oplození => vývoj semene => vývoj plodu schéma opylení => Tyčinka pestík -samčí pohlavní orgán -samičí pohlavní orgán ♂♀

Semeno  slouží k rozmnožování rostlin  umožňují rostlinám vyklíčit i po několika letech  osemení – chrání semeno  zárodek – základy nové rostliny  dělohy – první listy rostliny (obsahují živiny)  obsahují málo vody Plod o vzniká z pestíku a květního lůžka o obsahuje jedno nebo více semen o obaluje semena a chrání je o dužina = oplodí dužnaté o suché

semeno

 Dužnaté  šťavnaté oplodí 1) MALVICE – jadérka v jádřinci 2) PECKOVICE – jedna pecka 3) BOBULE – jadérka volně v dužině  Suché Suché oplodí plody tvrdé – některé pukají  různé typy, např: 1) LUSK – pouzdro se dvěma švy, uvnitř jsou semena (pukavý) 2) OŘÍŠEK - tvrdé oplodí – skořápka ukrývá jedno semeno ( nepukavý) 3) OBILKA - složena z obalových vrstev (nepukavý)