NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradišt ě, p ř ísp ě vková organizace AUTOR: Mgr. Marcela Maršálková NÁZEV: VY_32_INOVACE_14_VV_06.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Impresionismus Šedesátá léta 19. století.
Advertisements

Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/
IMPRESIONISMUS Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ OTEVŘENÁ Název materiálu:
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Impresionismus Impresionismus není ještě moderním uměleckým směrem, za počátek moderního umění považujeme až postimpresionismus. Zato zůstává impresionismus.
VY_52_INOVACE_DEK_34 Impresionismus
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Impresionismus.
IMPRESIONISMUS.
VY_32_INOVACE_04_08 Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis Název materiálu:Impresionismus Anotace: V prezentaci se žáci seznámí s pojmem impresionismus,
Impresionisté figurativního malířství
Musée D´ Orsay Paříž Francie.
Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgA. Kateřina Mikešová Název šablonyIII/2 – Inovace.
Přehled nejvýznamnějších malířů
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
POSTIMPRESIONISTÉ. charakteristika Snaha o překonání impresionistického způsobu malby Konfrontace vnitřního umělcova nitra s realitou Vstupuje sem lidský.
Impresionismus Název školy
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Jiří.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Marcela Jelínková NÁZEV: VY_32_INOVACE_05B_08_Postimpresionismus – Vincent.
Impresionismus Charakteristika uměleckého směru ve výtvarném umění.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradiště, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Ludmila Kašpárková NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_VLA+PŘÍ_26.
Malí ř ská esence 20. století Č íslo DUM: VY_32_INOVACE_DVK_4_18 Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ / Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ / Název.
Impresionismus Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
Název projektu:ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu Č íslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Oblast podpory: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
Deformace tělesa Mgr. Kamil Kučera.
Jméno autora: Mgr. Blanka Vanišová
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Impresionismus a postimpresionismus
IMPRESIONISMUS 2 Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/16
POSTIMPRESIONISMUS – pracovní sešit
Impresionismus (francouzské malířství na konci 19. století)
AUTOR: Mgr. Marcela Maršálková NÁZEV: VY_32_INOVACE_14_VV_07
Portrét podle Jan van Eycka
Reliéf podle Arcimbolda
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
PAUL GAUGUIN - AUTOPORTRÉT
výtvarné vyjadřování od nejstarších dob
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_04_BAROKNI_UMENI Název materiálu:
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
AUTOR: Mgr. Marcela Maršálková NÁZEV: VY_52_INOVACE_01_F+Z_31
IMPRESIONISMUS Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Síla a skládání sil Ing. Jan Havel.
AUTOR: Mgr. Andrea Kunovjánková NÁZEV: VY_32_INOVACE_14_VV_03
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_14_IMPRESIONISMUS Název materiálu:
Název školy: Speciálnízákladníškola,Louny Poděbradova640, příspěvková organizace Autor: Mgr. Erika Pospíšilová Název materiálu: VY__32_INOVACE_04_IV_Z6_pohyby_země.
SLOH – popis statický popis uměleckého díla
AUTOR: Mgr. Marcela Maršálková NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_ČJ_07
KUBISMUS Metelková Surov.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
AUTOR: Mgr. Marcela Maršálková NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_ČJ_05
AUTOR: Mgr. Marcela Maršálková NÁZEV:VY_32_INOVACE_03_ČJ_03
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Život – pohledy na přírodu
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková
Expresionismus.
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
Dřevořezba v odborném výcviku (pro ročník uměleckých oborů)
Název materiálu: Impresionismus
Výroba velikonočního košíčku
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradišt ě, p ř ísp ě vková organizace AUTOR: Mgr. Marcela Maršálková NÁZEV: VY_32_INOVACE_14_VV_06 TEMA: VV – 9.B - Impresionismus Č ÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/

 Prezentace byla pou ž ita v 9. ro č níku v hodin ě výtvarné výchovy jako motivace k malb ě krajiny  seznamuje s pojmem impresionismus a s jeho hlavními p ř edstaviteli,  m ůž e být vyu ž ita k praktickému i teoretickému seznámení s moderním um ě leckým sm ě rem, je dopln ě na pracovním listem (postupem) jak namalovat ZIMNÍ KRAJINU inspirovanou Vincentem van Goghem, kterého lze vyu ž ít k skupinové i individuální práci, k frontálnímu i skupinovému opakování i zkoušení probraného u č iva.

 vznikl jako reakce na malbu v ateliéru koncem 19. stol. (na realismus)  snaha um ě lc ů o zachycení prchavého okam ž iku  jméno um ě leckého sm ě ru odvozeno od obrazu Clauda Moneta: Dojem, vycházející slunce (z francouzštiny impression = dojem) - vystaven 1874 v Pa ř í ž i, - malovaný krátkými tahy št ě tce (typický rukopis pro impresionistické malí ř e).

 Claude Monet  Vincent van Gogh  Pierre-Auguste Renoir  Camil Corot  Edgar Degas  Henri Toulouse-Lautrec  Édoauard Manet  Camil Pissaro  Alfred Sisley  Paul Gauguin  Paul Cézanne

Dojem, vycházející slunce obr. 1

Za ž ivota nebyl uznáván, jeho obrazy byly cen ě ny a ž 11 let po jeho smrti, výtvarným projevem se blí ž il k expresionismu. obr. 2

Slune č nice (obr. 3) Kavárna (obr. 4)

Hv ě zdná noc obr. 5

U ž v d ě tství maloval v jedné pa ř í ž ské továrn ě na porcelán, studovat malí ř ství mohl a ž v dosp ě losti. obr. 6 obr. 7

 Technika : malba temperovou barvou netradi č ním zp ů sobem  Materiál a pom ů cky : bílá nebo barevná č tvrtka, tu ž ka, tempery, m ě kká um ě lá hmota, ř ezací no ž ík, št ě tec, kelímek s vodou  Motivace : ukázky prací Vincenta van Gogha, obrázky krajin: jiny&aq=f&aqi=g8g- S2&aql=&gs_sm=e&gs_upl=2929l5761l0l14061l7l7l0l1l1l0l214l885l1.4.1l6l0#hl=cs&gbv=2&tbm=isch&sa=1&q=z imn%C3%AD+krajiny&pbx=1&oq=zimn%C3%AD+krajiny&aq=f&aqi=g1&aql=&gs_sm=e&gs_upl=21661l23834 l0l24477l6l6l0l0l0l0l219l945l2.3.1l6l0&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.,cf.osb&fp=436824f &biw=1486&bih=7160&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.,cf.osb&fp=436824f &biw=1486&bih=716  Postup: - p ř ipravit si č tvrtku (práce samostatná nebo ve skupin ě = zvolit velikost A4, A3 nebo A2 podle po č tu d ě tí ve skupin ě ) - tu ž kou rozvrhnout plochu č tvrtky na jednoduchou krajinu - namíchat na podlo ž ce n ě kolik odstín ů studených barev (od sv ě tlých odstín ů modré, fialové, šedé a ž po tmavé odstíny) - vy ř ezat no ž íkem n ě kolik tvar ů tiskátek ve tvaru obdélní č k ů, namá č ením tiskátek v barv ě vytvá ř et (tiskem) zimní krajinu - p ř i nanášení dbát na kontrast zvolených ploch a na hustotu nánosu otisk ů - na záv ě r je mo ž né konturou zvýraznit n ě které plochy (št ě tcem).

[Obr.1], [citace ],dostupné na www: ant%2C_1872.jpg/220px-Claude_Monet%2C_Impression%2C_soleil_levant%2C_1872.jpg [Obr.2], [citace ],dostupné na www: VanGogh_1887_Selbstbildnis.jpg [Obr.3], [citace ],dostupné na www: [Obr.4], [citace ],dostupné na www: [Obr.5], [citace ],dostupné na www starry_night.jpg [Obr.6], [citace ],dostupné na www: Obr.7], [citace ],dostupné na www: Pou ž itá literatura:   vlastní zdroj informací