Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU 19 NÁZEV ŠKOLY Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Advertisements

ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU 8 – Mocniny s celočíselným exponentem – teorie NÁZEV ŠKOLY Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního.
Digitální učební materiál Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_ INOVACE_17-09 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Dana Zajíčková Název prezentace (DUMu)Nepravidelnosti a nedostatky ve stavbě věty Tematická oblast:Česky jazyk a literatura.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU.
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU DUM 16 – Renesance – Niccolo Machiavelli NÁZEV ŠKOLY Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního.
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU DUM 06 – Osobnost a temperament NÁZEV ŠKOLY Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu,
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
STŘEDNÍ ŠKOLA A VYŠŠÍ ODBORNÁ ŠKOLA CESTOVNÍHO RUCHU, SENOVÁŽNÉ NÁMĚSTÍ 12, ČESKÉ BUDĚJOVICE Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
ČÍSLO PROJEKTUCZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLUDUM 7 – Lineární rovnice – teorie NÁZEV ŠKOLY Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu,
Celistvost lidského organismu. Šablona : V/2 Sada: 2/36 Ověření ve výuce: Třída: 5 Datum: Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové.
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Mgr
Všechna neocitovaná díla jsou dílem autora.
Název prezentace (DUMu): Geometrická posloupnost – řešené příklady
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Vlastnosti kořenů kvadratické rovnice ( Viètovy vzorce)
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU 1 – Množiny – teorie
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Název vzdělávacího materiálu
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
CZ.1.07/1.4.00/ Autor Mgr. Zbyněk Jícha Škola
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Vladimíra Houšková Název materiálu:
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Není příloha, jako příloha
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
EXCEL 2010 Úvod k funkcím 1. část.
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TEMATICKÝ CELEK
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lenka Marková Název materiálu:
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lenka Marková Název materiálu:
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TEMATICKÝ CELEK
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lenka Marková Název materiálu:
Ing. Gabriela Bendová Karpytová
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
VY_32_INOVACE_SA4A_9 DUM 9. realizace aktivity pro 2
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
Transkript prezentace:

Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU 19 NÁZEV ŠKOLY Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice A UTOR Mgr. Vlasta Hubená T EMATICKÝ CELEK Gramatika R OČNÍK 3. ročník D ATUM TVORBY

Anotace: Tento učební materiál slouží k procvičení učiva o zvláštnostech a nepravidelnostech větné stavby. Je určen pro žáky 3. ročníku střední školy. Metodické pokyny: Materiál je vytvořen jako prezentace v programu MS PowerPoint. Pro jeho využití je potřeba mít k dispozici počítač nebo notebook, dataprojektor, promítací plochu a příslušné programové vybavení.

Cvičení ODCHYLKY OD PRAVIDELNÉ VĚTNÉ STAVBY

Opravte chyby v textu - anakolut Člověk, když není opatrný, hned se mu něco ztratí. ………………………………………………………………… Lidé často, když dělají nějakou práci poprvé, nedaří se jim dobře. ………………………………………………………………… Ty, kterých se to týká, ať se sami nad sebou zamyslí. ………………………………………………………………… Chlapci ráno, když šli do školy, byla jim zima. ………………………………………………………………….

Člověku, když není opatrný, se hned něco ztratí. Lidem se často, když dělají nějakou práci poprvé, nedaří se dobře. Ti, kterých se to týká, ať se sami nad sebou zamyslí. Chlapcům ráno, když šli do školy, byla zima. ŘEŠENÍ:

Opravte chyby v textu - atrakce Zastavili se v půli cestě. … Dali se cestou překonávání obtíží a odstraněním nedostatků. ………………………………………………………………… Ve většině případech se jim podařilo důvěry zneužít. ………………………………………………………………... Čistota obce slouží zdraví spoluobčanům. …………………………………………………………………

ŘEŠENÍ: Zastavili se v půli cesty. Dali se cestou překonávání obtíží a odstranění nedostatků. Ve většině případů se jim podařilo důvěry zneužít. Čistota obce slouží zdraví spoluobčanů.

Opravte chyby v textu - kontaminace Zkusme se zamyslet na druhou stránku případu. ……………………………………………………… Měli bychom se vyvarovat tomu, aby se chyby opakovaly. …………………………………………… Poznáte všechno, co k tomu souvisí. ………………………………………………………. Viděl jsem ukázku na nový televizní seriál. ……………………………………………………….

Zkusme se zamyslet nad druhou stránkou případu. Měli bychom se vyvarovat toho, aby se chyby opakovaly. Poznáte všechno, co s tím souvisí. Viděl jsem ukázku nového televizního seriálu. ŘEŠENÍ:

Opravte chyby v textu- zeugma Letadla přistávají a opět startují z nového letiště. ………………………………………………………. On trpí a stydí se,že jím všichni pohrdají. ………………………………………………………. Naším cílem je poznání a sžití se s novým prostředím. … Zdravotní sestry mají rády a starají se o postižené děti. ……………………………………………………….

ŘEŠENÍ: Letadla přistávají na novém letišti a opět z něho startují. On trpí tím, že jím všichni pohrdají a stydí se za to. Naším cílem je poznání nového prostředí a sžití se s ním. Zdravotní sestry mají rády postižené děti a starají se o ně. ……………………………………………………….

TEST – URČETE, O JAKOU ODCHYLKU VE VĚTNÉ STAVBĚ SE JEDNÁ A OPRAVTE JI A Lidé stále vcházeli a vycházeli z budovy. Pokračovali na adaptaci divadla. Naši hráči, když přijedou do ciziny, špatně se jim hraje. Zastavili se v půli cestě. B Hovořili spolu před i po přednášce. Poznáte všechno, co k tomu souvisí. My dva,ty a já, s námi to nedopadne dobře. Odborníci se zajímali o práci učitele a o jeho přípravě na vyučování.

ŘEŠENÍ: A Lidé stále vcházeli z budovy a vcházeli do ní. Pokračovali v adaptaci divadla. Našim hráčům, když přijedou do ciziny, špatně se špatně hraje. Zastavili se v půli cesty. B Hovořili spolu před přednáškou i po ní. Poznáte všechno, co s tím souvisí. S námi dvěma, s tebou a se mnou, to nedopadne dobře. Odborníci se zajímali o práci učitele a o jeho přípravu na vyučování.

ZDROJE:SOCHROVÁ, Marie. 3. vyd. Havlíčkův Brod: Fragment, 2004, 104 s. ISBN