ZÁKLADNÍ POTŘEBY DĚTÍ MUDr. EVA VANÍČKOVÁ,CSc. Ústav zdraví dětí a mládeže.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
TYPY A FORMY ÚRAZŮ I NÁSILÍ NA DĚTECH A MLÁDEŽI
Advertisements

SEBEVRAŽEDNÉ CHOVÁNÍ A ZÁMĚRNÉ SEBEPOŠKOZOVÁNÍ U DĚTÍ A MLÁDEŽE
TYPY A FORMY ÚRAZŮ I NÁSILÍ NA DĚTECH A MLÁDEŽI
V RODINĚ, V RODINNÉM ŽIVOTĚ jsou uspokojovány psychické potřeby dítěte (ale také rodičů): 1. přísun podnětů 2. smysluplný svět 3. životní jistota 4. vlastní.
Spolupráce Odboru sociálně-právní ochrany dětí Magistrátu města Karviné s poskytovateli sociálních služeb.
Název DUM: VY_32_INOVACE_XVI_1_20_Péče a ochrana ŽP Šablona číslo : XVISada číslo: 1Pořadové číslo DUM: 20 Autor: Mgr.Lenka Dědečková.
Výchova v rodině jako prevence negramotnosti Rodina jako jeden z faktorů ovlivňujících gramotnost.
Potraviny pro léto a zimu ZDRAVÍ, BEZPEČÍ. PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/ JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.2.
Úvodní prezentace webového sídla , Praha Radek Maca NIDM.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ludmila Jakubcová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Autor: Simona Lehrausová Datum/období: Podzim 2013 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Vzdělávací program v oboru dětské lékařství MUDr. Jana Mathonová, prim. dětského oddělení Kroměřížské nemocnice a.s.
Raná péče. terénní, popřípadě ambulantní služba poskytovaná dítěti a rodičům dítěte ve věku do 7 let, které je zdravotně postižené, nebo jehož vývoj je.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Životospráva rodiny.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
AnotacePrezentace pro žáky k finanční gramotnosti - Úvěry AutorHolomková Lenka JazykČeština Očekávaný výstup seznámení se základními pojmy úvěrové politiky.
Individuálně, ale společně a jinak
Zdravá škola Křižánky Dotace Kraje Vysočina – MA 21, Zdraví 21
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Následky falešných nařčení ze sexuálního zneužití u dětí
Potřeby a pudy - aktivačně motivační vlastnosti
VY_32_INOVACE_
Koordinace rodinných dávek, pohřebné
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
VY_32_INOVACE_11_31_Oblečení
VY_32_INOVACE_O3_20_Výpočet hmotnostního zlomku
Identifikátor materiálu: EU
Mgr. Petra Kiššová sociální pracovnice NZDM METRO
„Váš kraj, Váš rozpočet“
Výchova k občanství 7. ročník.
KLUB ZDRAVÍ KDY: každé pondělí od 10 – 11 hodin
Řízení kolektivu. Řízení kolektivu Aby podřízení pracovali dobře, musí být splněny tyto podmínky: schopnosti podřízených pracovní podmínky motivace.
Úmluva o právech dítěte Listina základních práv a svobod Další zákony
POTŘEBY DUM _13.
Děti odsouzených rodičů z hlediska sociálně – právní ochrany dětí
8. Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
Základy pedagogické metodologie
FINANČNÍ GRAMOTNOST Hospodaření domácnosti.
Lidská práva VY_32_INOVACE_3-50 Ročník: 7. Vzdělávací oblast:
Přijďte se s námi naladit na Vánoce:
Pedagogická psychologie
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Šablona 32 VY_32_INOVACE_14_24_Moliére
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
K SOCIALIZACI – VLČÍ DĚTI
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
5. Metody práce s dětmi Klasifikace metod Efektivita učení
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 9_09
ZDRAVÍ JAKO HODNOTA.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková
Přijďte se s námi naladit na Vánoce:
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
INSTITUTY NÁHRADNÍ PÉČE O DÍTĚ DÍTĚ JE NEODDĚLITENÁ SOUČÁST PŘIROZENÉ RODINY © Zdeňka Králíčková, 2009.
11. Program podpory zdraví v mateřské škole (Havlínová):
PhDr.Hana Pazlarová, Ph.D
Růst a vývoj člověka VY_32_INOVACE_07
2. setkání platformy: .d Tvorba Školské inkluzivní koncepce Libereckého kraje Manažer aktivit projektu: Bc. Jakub Lang
VY_32_INOVACE_04_16_Moje rodina
Výuka sociálního lékařství a veřejného zdravotnictví na LF MU
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
Týrané, zanedbávané dítě, dítě z nepodnětného prostředí
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Prysk, okres Česká Lípa, příspěvková organizace Autor: Helena Petrůvová Název: : VY_32_INOVACE_10_PRVOUKA_RODINA.
Rodičovské kompetence – silní rodiče v našem pohraničí
VY_32_INOVACE_SA4A_9 DUM 9. realizace aktivity pro 2
Základy chemických technologií
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

ZÁKLADNÍ POTŘEBY DĚTÍ MUDr. EVA VANÍČKOVÁ,CSc. Ústav zdraví dětí a mládeže

SYLLABUS PŘEDNÁŠKY 1. Maslowův model lidských potřeb 2. Abraham Maslow 3. Popis pyramidy 4. Princip hierarchizace 5. Maslowova pyramida 6. Základní biologické potřeby dítěte 7. Základní psychické potřeby dítěte 8. Základní sociální potřeby dítěte 9. Základní emocionální potřeby dítěte 10. Základní duchovní potřeby dítěte 11. Uspokojování potřeb dítěte v rodině a škole 12. Následky nedostatečného naplňování základních potřeb.

LITERATURA Matějček Z. Co děti nejvíc potřebují. Praha, Portál 1994, 108s. Maslow A. Motivation and Personality. New York, Harper and Row Nováčková J. Základní lidské potřeby versus škola. Rodina a škola, 1992, 9,12 Vaníčková E. Základní potřeby dětí. In: Ochrana a podpora zdraví. Praha. 3.LF UK a Nadace CINDI, s. 71. ISBN Vaníčková E. Prevence násilí ve výchově dětí. Příručka pro rodiče. UK v Praze – 3.LF. 2012, 1. vyd. Jakub Mrázek, Praha. ISBN