Člověk neandertálský a jeho pomůcky. Člověk neandertálský Neandertáleci žili odloučeně v Evropě,kde řádili kruté zimy. Po stovky let však tento světadíl.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Advertisements

Banket Název školySŠHS Kroměříž Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Autor Andrea Mišurcová Název šablonyIII/2 – inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
České země v pravěku Zpracovala: Mgr. Jana Jelínková.
Prezentace Powerpoint 1 Předmět:ČESKÝ JAZYK, ČLOVĚK A JEHO SVĚT Ročník:4. Tematický okruh:Zpracování informací, život předků na našem území Název učiva:LOVCI.
Vývoj lidoopů a člověka A – giboni (více druhů) B – orangutan C – gorila D – šimpanz učenlivý E – šimpanz bonobo F – člověk Oddělení vývojových linií 1.
Hodnota mého života. MÁ MŮJ ŽIVOT NĚJAKOU HODNOTU? Kdo jsem? Ne! - umírám Ano! – žiji.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Anotace Čtení s porozuměním, schopnost vyhledávat informace z vnějších zdrojů a doplnit tak učební látku Autor Dagmar Kaisrová JazykČeština Očekávaný výstup.
Název školy: Svobodná základní škola,o.p.s. Autor: Ivana Makovičková Název materiálu: VY_12_INOVACE_4_ČTENÁŘSKÁ GRAMOTNOST_SILÁK BIVOJ Název: SILÁK BIVOJ.
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc. Lucie Chojnová NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_Význam a funkce rodiny TÉMA SADY: Občanská výchova.
Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín Moderní škola 2010 VY_32_INOVACE_E 12/11 – Péče o novorozence a kojence.
ISLÁM Obr.1. ISLÁM je monoteistické náboženství bylo založené prorokem Muhammadem (politický a náboženský vůdce v 7.stol.) narozeným v Mecce „Islám“ =
 Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/02  Název materiálu: Hudba v období pravěku  Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
HOMO SAPIENS. Homo sapiens ( člověk rozumný) žil ve středním paleolitu před let př.n.l. na území Evropy, Afriky a Asie. K tomuto druhu.
Dějepis 6. ročníku.  Název: Dějepis 6.ročníku – Člověk dnešního typu  Šablona: III/2  Číslo: 67  Autor: Mgr. Soňa Blažková  ZŠ Choltice „ Učíme se.
Vývoj člověka Australopiték,Člověk zručný, Člověk vzpřímený, Člověk rozumný ; člověk neandrtálský, Člověk dnešního typu.
TŘENÍ Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_18_29.
nejdelší historická etapa archeologie= jediný zdroj informací období vzniku a vývoje člověka, společnosti a kultury.
Pravěk byl drsná doba, snad všichni měli hlad. Pravěk byl drsná doba, snad všichni měli hlad. Lásko má ! Mám pro tebe růži. Hybaj já chci mamut a!
PRAVĚK. DĚLENÍ PRAVĚKU nejdelší období lidských dějin pravěk dělíme podle materiálu, z jakého lidé dokázali vyrobit nástroje.
Datum:   Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Pravěk Vývoj člověka.
Základní škola a mateřská škola Bukovec
Název školy Základní škola Kolín V., Mnichovická 62 Autor
PRAVĚK U NÁS významná naleziště.
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
VY_32_INOVACE_5/14_ČLOVĚK A PŘÍRODA
DĚJEPIS – 6. ročník Číslo DUM: VY_32_INOVACE_18
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Pravěk – doba kamenná a objev kovů
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou,
Vznik a vývoj člověka.
Keramická plastika Tematická oblast
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a příroda, Přírodopis, Nejbližší předkové člověka Autor: Kamil Bujárek,
Informatika 9. ročník (volitelný předmět)
Germáni – Evropa v době římské DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Prezentace
VY_32_INOVACE_10_HK ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_sada 2_94
Pravěk - Doba kamenná Název školy: ZŠ Karla Klíče v Hostinném
Základy ekologie pro střední školy 1. CZ.1.07./1.5.00/
Lidé a ostatní živočichové
LOVCI A SBĚRAČI V DOBĚ KAMENNÉ
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
PRVNÍ LIDÉ – 6 .třída.
Ochrana lesa Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Jiří.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
PRAVĚK.
PRAVĚK.
Doba kamenná.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Levým tlačitkem můžeš přecházet mezi snímky
VY_52_INOVACE_52_ Vývoj člověka – učební text
První státní útvar na našem území, dále jen VM
1.3 Vlastnosti látek a lidské smysly.
ČLOVĚK ROZUMNÝ Člověk vyspělý ( Homo sapiens sapiens)
ZVÍŘATA SEVERNÍ AMERIKY
Svět je nádherná kniha, ale nemá cenu pro toho, kdo neumí číst.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
ZA VLÁDY PŘEMYSLOVSKÝCH KRÁLŮ
Člověk a životní prostředí
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Školní Stará Boleslav
Třetí návštěva „Domečku“
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
Transkript prezentace:

Člověk neandertálský a jeho pomůcky

Člověk neandertálský Neandertáleci žili odloučeně v Evropě,kde řádili kruté zimy. Po stovky let však tento světadíl sdíleli s člověkem kromaňonským, až nakonec zhruba před lety záhadně mizí.

Způsob života (člověk neandrtálský) Jídlo - ryby, plody,kořínky velká zvířata. Kde žili – žili v jeskyních či chýších ze zvířecích kůží a mamutích kostí Co už uměli - dokázali opracovat kámen, jednotlivé úlomky osekávali do tvaru špice nebo škrbky

Homo sapiens sapiens Nazýváme ho též člověkem kromaňonským. Velmi se nám podobá, poněvadž je naším přímým předchůdcem. Zhruba od roku př.n.l. nahrazuje ostatní lidské druhy a zdomácňuje na všech kontinentech.

Způsob života (homo sapiens sapiens) Jídlo – ryby, plody, kořínky, houby, velká zvířata Kde žili – v uspořádaných tlupách, v nichž měl každý jednotlivec přesně stanovanou funkci Co už uměli – opracovat kámen,jednotlivě úlomky osekávat

Výzdoba Kromaňonci za pomoci lešení zdobili stěny jeskyní. Při svitu lojový chlampiček na ně malovali zvířata, ruce a různé obrysy. Jejich umění mělo magický nebo náboženský význam. Kromaňonci za pomoci lešení zdobili stěny jeskyní. Při svitu lojový chlampiček na ně malovali zvířata, ruce a různé obrysy. Jejich umění mělo magický nebo náboženský význam.

Pomůcky Lojová lompička Teslice Kostěná jehla Pazourek

Foto Foto

Dotazy Dotazy