EVROPSKÝ PROJEKT VZDĚLÁVÁNÍ PEDAGOGICKÝCH PRACOVNÍKŮ VYHODNOCENÍ PROJEKTU
Střední odborná škola a střední odborné učiliště dopravní Čáslav, příspěvková organizace Jak jsou získané vědomosti (materiály) začleněny do školního vzdělávacího programu (ŠVP) Jaká je podpora zřizovatele k naší škole Co jsme schopni jako škola udělat pro žáka Návrh a způsob pokračování vzdělávání pro pedagogy
Jak jsou získané vědomosti (materiály)začleněny do školního vzdělávacího programu Při tvorbě školního vzdělávacího programu (ŠVP) byly poznatky a získané materiály využity v předmětech automobily, opravárenství a diagnostika u tříletého učebního oboru automechanik u čtyřletého studijního oboru autotronik v předmětech motorová vozidla a technologie. Konkrétně v přípravě na jednotlivé vyučovací hodiny, kdy byly učiteli odborných předmětů vytvořeny prezentace se zakomponovanými novinkami získané z jednotlivých školení a ty jsou využívány při výuce - automobily, motorová vozidla.
V praktické výuce jsou materiály ze školení promítány formou datového projektoru při instruktážních hodinách s následným okomentováním (Zdeněk Špatenka – 3 a 4 ročníky studijního oboru autotronik) V předmětu opravárenství a diagnostika byly vypracovány učební texty reagujícími na nové poznatky ve vývoji automobilů a nových technologií Získané poznatky a materiály jsou dále předávány formou jednodenních školení ostatním učitelům v regionu (středočeský kraj – zapojeno 6 škol)
Jaká je podpora zřizovatele směrem k naší škole? Prioritní podporou zřizovatele bylo rozhodnutí, že jsme byly vybráni jako pilotní škola s následným podpisem smlouvy o realizaci projektu.
Co jsme schopni jako škola udělat pro žáky. Škola je sice limitována finančními prostředky poskytovanými zřizovatelem, ale dlouholetou postupnou modernizací školních dílen novými diagnostickými přístroji a zařízeními můžeme poskytnout žákům kvalitní praktický výcvik pod vedením zkušených učitelů. V oblasti teoretické výuky jsou aplikovány nejnovější poznatky a zkušenosti vyplývající z konstrukčních novinek jednotlivých výrobců automobilů. Během výuky je využíváno možnosti exkurzí v jednotlivých strojírenských závodech zabývajících se výrobou jednotlivých komponentů automobilů.
Návrh a způsob pokračování vzdělávání pro pedagogy Jako účastníci tohoto projektu od samého počátku jeho vzniku (ing.Stanislav Vidlák a Zdeněk Špatenka) kvitujeme možnost jeho dalšího pokračování, Vzhledem k tomu, že projekt běží již několik let a došlo k částečné obměně účastníků školení z řad pedagogů,bylo by dobré první školení zopakovat ve zkrácené době (2 -3 dne) s následnými seznámeními s novinkami (1-2 dny) 3x ročně