EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Roztoky Číslo vzdělávacího materiálu: ICT9/10 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
CHEMICKÁ VAZBA.
Advertisements

Směsi, jejich třídění, oddělování složek směsí
Směsi, jejich třídění, oddělování složek směsí
Tenze páry nad kapalinou a roztokem
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Název šablony: Inovace v chemii52/CH23/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Základní chemické výpočty.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
ROZTOKY.
Jméno autora: Mgr. Ladislav Kažimír Datum vytvoření:
Chemie anorganická a organická Chemická vazba
Fázové rovnováhy.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: Chemické látky a jejích vlastnosti.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_ 03.
zpracovaný v rámci projektu EU
Obecná chemie SMĚSI VY_32_INOVACE_04 - SMĚSI.
Základní chemické výpočty: 1. Hmotnost atomu 2. Látkové množství 3
RoztokyRoztoky Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Způsoby vyjadřování složení směsí
Roztoky Mgr. Jakub Janíček VY_32_INOVACE_Ch1r0111.
R O Z T O K Y.
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: říjen 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII Vzdělávací.
VY_52_INOVACE_02/1/2_Chemie SLOŽENÍ ROZTOKŮ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Bohdan Hladký ŠABLONA: V/2 – Inovace a.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_13.
okolí systém izolovaný Podle komunikace s okolím: 1.
Tenze páry nad kapalinou a roztokem
AUTOR: Ing. Ladislava Semerádová ANOTACE: Výukový materiál je určen pro studenty 1.ročníku SŠ. Může být použit při výkladu základních chemických výpočtů.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Roztoky roztoky jsou homogenní, nejméně dvousložkové soustavy jsou tvořeny částicemi (molekulami, ionty) prostoupenými na molekulární úrovni částice jsou.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Výukový materiál: VY_32_INOVACE_Složení roztoku Název projektu: Šablony Špičák Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Autor VM: Mgr. Šárka.
Roztoky a jejich složení
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: AZ – kvíz Ekosystém rybníka Číslo vzdělávacího materiálu: ICT 5/17 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění.
SMĚSI. OBSAH Co jsou směsi Skupenství směsí Stejnorodé směsi Různorodé směsi Rozpustnost složek směsí.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Chemická vazba II. část – typy vazeb Číslo vzdělávacího materiálu: ICT9/4 Šablona: III/2 Inovace.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice AUTOR: RNDr. Adéla Lipšová NÁZEV: VY_52_INOVACE_21_VLASTNOSTI LÁTEK (2.ČÁST) TÉMA: VLASTNOSTI LÁTEK (2.ČÁST)
Název vzdělávacího materiálu: AZ kvíz – chemické prvky Číslo vzdělávacího materiálu: ICT9/20 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Základní škola Benešov, Jiráskova 888 CHEMIE Složení roztoků – 8. ročník Mgr.Jitka Říhová.
Název vzdělávacího materiálu: AZ kvíz – Kyseliny, hydroxidy a soli Číslo vzdělávacího materiálu: ICT9/19 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Chemická vazba III. část – slabé vazebné interakce Číslo vzdělávacího materiálu: ICT9/5 Šablona:
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Vazba genů – teoretický základ Číslo vzdělávacího materiálu: ICT10/7 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Poznávačka – Savci VI Číslo vzdělávacího materiálu: ICT 7/18 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Genetika populací – řešené příklady Číslo vzdělávacího materiálu: ICT10/14 Šablona: III/2 Inovace.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Poznávačka – ptáci II Číslo vzdělávacího materiálu: ICT 7/10 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Název vzdělávacího materiálu: Termochemie Číslo vzdělávacího materiálu: ICT9/13 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název sady.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Roztoky – výpočet koncentrace II, ředění Číslo vzdělávacího materiálu: ICT9/12 Šablona: III/2 Inovace.
Genetických pojmů EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Rostlinná pletiva – I. část Číslo vzdělávacího materiálu: ICT5/6 Šablona: III/2.
Genetických pojmů EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Pohlavní rozmnožování rostlin 1. část – Výtrusné rostliny Číslo vzdělávacího.
14 směsi VY_32_INOVACE_14 autor:Mgr. Helena Žovincová identifikace:H2-14 třída:8. předmět:Ch anotace:Materiál slouží k probírání a procvičení nového učiva.
Anotace: Prezentace slouží k přehledu tématu vlastnosti vod Je určena pro výuku ekologie a monitorování životního prostředí v 1. a 2. ročníku střední.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Látkové množství Číslo vzdělávacího materiálu: ICT9/6 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Název vzdělávacího materiálu: Rovnováhy Číslo vzdělávacího materiálu: ICT9/18 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název sady.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Genetika populací – teoretický základ Číslo vzdělávacího materiálu: ICT10 /13 Šablona: III/2 Inovace.
Genetických pojmů EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Eukaryotická buňka I. Číslo vzdělávacího materiálu: ICT5/2 Šablona: III/2 Inovace.
Látky a jejich přeměny VY_32_INOVACE_29_581
EU peníze středním školám
EU peníze středním školám
VY_32_INOVACE_467 Základní škola Luhačovice, příspěvková organizace
Základní pojmy.
EU peníze středním školám
Směsi, jejich třídění, oddělování složek směsí
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice
EU peníze středním školám
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
„Svět se skládá z atomů“
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
EU peníze středním školám
Roztoky.
Transkript prezentace:

EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Roztoky Číslo vzdělávacího materiálu: ICT9/10 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název sady vzdělávacích materiálů: Anorganická a obecná chemie Autor: Jakub Siegl Datum vytvoření: Garant (kontrola): Mgr. Šárka Kirchnerová Ročník: (kvinta – oktáva) ročník gymnázia Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Vzdělávací obor: Chemie Téma: Výukový materiál – Roztoky Metodika/anotace: Powerpointová prezentace slouží jako výukový materiál pro třídu kvinty a jako opakování k maturitě z chemie. Jejím úkolem je názorně objasnit složení, rozdělení a příklady roztoků. Časový rozvrh: 35 min Gymnázium Františka Křižíka a základní škola, s.r.o.

Roztoky jedná se o homogenní (stejnorodou) směs velikost částic je menší než m mají ve všech směrech stejné fyzikální i chemické vlastnosti rozpouštědla rozpouštěné látky skládají se ze dvou a více látek – rozpouštědla (látka, která je v nadbytku) a rozpouštěné látky vznik rozpouštěním – může i nemusí být omezené (viz dále)

Rozdělení roztoků na roztoky se lze dívat z různých pohledů, podle toho je také dělíme: 1.podle skupenského stavu: a.pevné (slitiny kovů jako je mosaz nebo ocel) b.kapalné (většina běžně využívaných roztoků v domácnosti) c.plynné (vzduch, propan-butan) 2.podle skupenství rozpouštědla a.kapalné rozpouštědlo (kyslík ve vodě, destilát, mořská voda) b.plynné rozpouštědlo (vodní pára)

Rozdělení roztoků na roztoky se lze dívat z různých pohledů, podle toho je také dělíme: 3.podle vodivosti elektrického proudu a.roztoky elektrolytů – rozpouštěním iontových sloučenin v polárních rozpouštědlech – obsahují el. nabité částice (roztok NaCl ve vodě) – jsou elektricky vodivé b.roztoky neelektrolytů – vznikají rozpouštěním nepolárních či slabě polárních látek, nevznikají tedy ionty – v roztoku převládají slabé vazebné interakce – roztok nevede el. proud (glukozový roztok)

Rozdělení roztoků na roztoky se lze dívat z různých pohledů, podle toho je také dělíme: 4.podle množství rozpuštěné látky a.nenasycený roztok – za daných podmínek (teplota, tlak) je v roztoku možné rozpustit ještě další množství rozpouštěné složky b.nasycený roztok – za daných podmínek již není možné rozpustit další množství rozpouštěné složky c.přesycený roztok – obsahuje více rozpouštěné složky, než odpovídá rozpustnosti látky za daných podmínek

Rozpustnost každá látka má schopnost se za daných podmínek konstantně rozpouštět v určitém rozpouštědle podléhá teplotě a tlaku u většiny pevných látek rozpouštěných ve vodě platí, že rozpustnost stoupá se stoupající teplotou naopak u vodných roztoků plynů je rozpustnost plynu vyšší, čím nižší teplotu voda má rozpouštěné látky dělíme podle rozpustnosti ve 100g rozpouštědla (většinou vody) 1.rozpustné – rozpustnost > 1 g 2.málo rozpustné – rozpustnost 0,1 až 1 g 3.nerozpustné – rozpustnost < 0, 1 g některé látky jsou neomezeně mísitelné (etanol a voda)

Vyjadřování koncentrace roztoku často se setkáváme s tím, že je na etiketách, příbalových letácích či jiných označeních produktů vyjádření složení roztoku také v laboratořích je důležité znát přesné složení látek, se kterými pracujeme, tj. koncentraci roztoku koncentraci roztoku vyjadřuje mnoha způsoby, ale mezi nejčastěji používané způsoby patří: 1.hmotnostní zlomek 2.objemový zlomek 3.molární koncentrace

Hmotnostní zlomek – w s

Objemový zlomek – φ s

Látková (molární) koncentrace – c n