LIDSKÉ RASY.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Lidské rasy Obr.1. Lidské rasy Obr.1 Na Zemi dnes žije již přes 7 mld. lidí. Podle barvy pleti a některých dalších dědičných vlastností rozlišujeme.
Advertisements

Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín LIDSKÉ RASY 1 1.
LIDSKÁ PLEMENA Mgr. Helena Tlapáková.
LIDSKÉ RASY.
Europoidní rasa Bílá rasa (také běloši, europoidní rasa) je jedna z lidských ras, která se vyznačuje světlým zbarvením kůže. Často se tak označují lidé.
AUTOR: Mgr. Blanka Hipčová
Autor: Mgr. Vladimír Drápal
„Rozvoj vzdělávání žáků karvinských základních škol
Člověk a příroda Přírodopis Biologie člověka Lidské rasy VY_52_INOVACE_05 Sada 1 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213 Vypracoval:
Etnická antropologie Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
vytvořený v projektu OP VK
Obyvatelstvo AMERIKY.
OBYVATELSTVO A SÍDLA.
Národnostní menšiny a etnika
Autor: Mgr. Vladimír Drápal
GEOGRAFIE OBYVATELSTVA
Lidské rasy Název školy
VY_52_INOVACE_ZE.8.61 Označení vzdělávacího materiálu (kód):
OBYVATELSTVO AMERIKY.
Autor: Mgr. Vladimír Drápal
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 8.
AMERIKA OBYVATELSTVO.
Europoidní Negroidní Mongoloidní
Lidské rasy.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Lidské rasy.
Společenské a hospodářské prostředí
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Autor: PaedDr. Hana Hrubcová Název: VY_32_INOVACE_3B_05_Lidské rasy
Kůže.
Povrch lidského těla Filip Bordovský.
Autor: Mgr. Vladimír Drápal
LIDSKÉ RASY (PLEMENA) 8. ročník.
Robo Portrét Tento program umí vytvořit Vaši obrazovou podobiznu podle Vašich údajů a přání.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Lidské rasy, národy, jazyky
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
PROFIL (pohled na hlavu ze strany)
Lidské rasy 2 Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
LIDSKÉ RASY.
Lidské rasy 1 Název školy
OBYVATELSTVO AMERIKY.
OBYVATELSTVO A SÍDLA.
Vždy jsem pohrdal línými bílými lidmi. Teď už můžu mluvit i o líných černých lidech. Jste chudí, protože jste nedodělali školu, berete drogy, máte tři.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada: Dnešní svět Ověření ve výuce: Třída: 9.C.
LIDSKÉ RASY Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Anotace Čtení s porozuměním, schopnost vyhledávat informace z vnějších zdrojů a doplnit tak učební látku Autor Dagmar Kaisrová JazykČeština Očekávaný výstup.
OB21-VVP-HUM-OBN-BUJ-U Rasy a národy, rasismus.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Silvie Šimečková NÁZEV:VY_52_INOVACE_24_Přírodopis 9. ročník TÉMA: lidská plemena ČÍSLO PROJEKTU:
ČÍSLO PROJEKTU: 1.4 OPVK AUTOR: Mgr. Jana Neugebauerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_19_LIDSKÉ RASY ROČNÍK: 8. ročník ZŠ VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk a příroda VZDĚLÁVACÍ.
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy
LIDSKÉ RASY.
POVRCH LIDSKÉHO TĚLA Veronika straková.
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Lidské rasy.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Diana Jančářová NÁZEV: Státy světa podle původu a počtu obyvatel.
Obyvatelstvo Na Zemi žije v současnosti více než 7 miliard lidí.
Tolerance k národnostním menšinám
SVĚTOVÉ OBYVATELSTVO. POČET OBYVATEL na světě 7,4 miliardy obyvatel (k ) TOP 10 MOST POPULOUS COUNTRIES 1. China1,379,302, India1,281,935,911.
ZŠP a ZŠS Uherský Brod projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ NOVOVĚK
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Digitální učební materiál
Rasismus Obr.1 ZŠ Hejnice M. Hradil.
VY_28_INOVACE_01 _LIDSKÁ PLEMENA
Základní škola, Hradec Králové
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
LIDSKÉ RASY.
Rasy, národy a náboženství
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

LIDSKÉ RASY

Podle čeho se lidé rozdělují na jednotlivé rasy? barva pleti barva a tvar vlasů oči

Dále například podle: - proporcí těla - ochlupení a vousů - tvaru lebky

LIDSKÁ RASA = skupina lidí, kterou spojují shodné morfologické a fyziologické znaky (barva pleti, barva a tvar vlasů, očí, rysy tváře, tvar lebky, nosu, atd.). Znaky se vyvinuly během dlouhodobého historického vývoje jako způsob adaptace (přizpůsobení se) různým přírodním podmínkám.

Podle uvedených i mnoha dalších hledisek se lidé rozdělují na tři základní rasy: europoidní – bílá rasa mongoloidní – žlutá rasa negroidní – černá rasa

BÍLÁ RASA -EUROPOIDNÍ Vlasy mírně vlnité až kadeřavé, různých barev, průřez vlasu oválný. Barva pleti světlá až hnědá. Užší hlava, střední obličej. Výrazný nos a brada. Muži – výrazné ochlupení těla, vousy. Původ plemena – Evropa a Blízký východ.

Bílá – europoidní rasa

ŽLUTOHNĚDÁ RASA - MONGOLOIDNÍ BÍLÉ PLEMENO Vlasy rovné, husté, černé až černomodré, průřez vlasu kruhový Barva pleti nažloutlá, světlá až snědá Oči tmavé, oční štěrbiny šikmé a úzké Široký obličej, výrazné lícní kosti Muži – řídké ochlupení na těle Původ plemena – Asie (vznik indiánů a Eskymáků)

Žlutohnědá – mongoloidní rasa

ČERNÁ RASA - NEGROIDNÍ Vlasy kadeřavé, kudrnaté, tmavě hnědé až černé, průřez vlasu zploštělý ovál. Barva pleti hnědá až černá. Široký obličej s širokým, plochým nosem, masivní rty. Muži – velmi řídké ochlupení. Původ plemena – Afrika, Austrálie.  

Černá – negroidní rasa

Rozšíření jednotlivých ras negroidní mongoloidní europoidní

Již v dávných dobách docházelo ke stěhování z jedné oblasti do druhé, popřípadě již osídlené zástupci jiného plemene. Tím nastalo míšení plemen.

MÍŠENCI • Mulati: europoidní + negroidní • Kreolové: europoidní + negroidní • Mestici: europoidní + mongoloidní • Zambové: negroidní + mongoloidní • Malgaši: negroidní + mongoloidní + tzv. australonéská rasa (uváděna jako 4. rasa – původní obyvatelé Austrálie)

Podle příslušnosti rodičů k jednotlivým rasám mají míšenci svoje označení. mestic mulat zambo

Co bylo příčinou vzniku různých ras ?

Co bylo příčinou jednotlivých odlišností ? tmavá pleť, tmavé oči štíhlá, vysoká postava ochrana před slunečním zářením větší povrch těla, rychle se zbavují tepla

menší, podsaditá postava úzká oční štěrbina menší, podsaditá postava oko chráněno před odrazem světla od sněhu, před mrazem menší povrch, méně se zbavují tepla, více tuku

tukem vyplněná víčka široké nozdry ochrana oka před mrazem filtrace vlhkého vzduchu

RASISMUS nevědecká teorie duševní a fyzické nerovnosti a nerovnoprávnosti lidských plemen - utlačování lidí, vyhlazování lidí - podoby rasismu: xenofobie – nepřátelství k přistěhovalcům nacionalismus – povyšování jednoho národa nad jiné (fašismus) náboženská nesnášenlivost

Všechny rasy jsou rovnocenné! Dělení lidí do jednotlivých ras je pouze podle tělesných znaků, které jsou důsledkem adaptace na různé přírodní podmínky. Nezáleží na původu, sociálním prostředí, vzdělání či nadání! Všechny rasy jsou rovnocenné!